Strona 4 z 4

Re: [9n] Centralny zamek nie otwiera drzwi z tyłu

: 21 mar 2015, 19:46
autor: Witek6935
Witam
Dzisiaj całą sobotę walczyłem z drzwiami i siłownikiem. Sukces jest taki, że udało się wszystko rozłożyć, wszystko złożyć...
Zła wiadomość jest taka, że ogólnie wszystko wygląda na sprawne, a po złożeniu ponownym dalej nie mam pewności, czy będzie siłownik działał zawsze bez zarzutu.
Rozebrałem siłownik na części pierwsze. Zdjęcia: (zrobię potem manuala, jak się do wszystkiego dostać. Zabawy trochę jest, ale do ogarnięcia temat)
Wnętrze siłownika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na tym zdjęciu widać krańcówkę (na kabelkach), która w odpowiada za sygnał czy drzwi są otwarte czy zamknięte (kontrolka, oświetlenie). W przypadku drzwi kierowcy odpowiada również za:
- uruchomienie pompki paliwa po otwarciu drzwi
- sygnał dźwiękowy przy pozostawionych światłach
Obrazek
Zdjęcie lutów mikroswitchy. Wszystkie wyglądają ok. Zdjęcie trochę słabo zrobiłem..:
Obrazek
Ogólnie diagnoza:
- Wszystkie switche w moim przypadku są w porządku. Sprawdziłem ich działanie multimetrem. Zarówno na ich końcówkach jak i na pinach wtyczki.
- Problemem jest sam mechanizm mechaniczny, który porusza się przy zamykaniu/otwieraniu zamka. Gdy zamek jest otwarty, wciśnięty jest mikrostyk ten bliżej silniczka.
Gdy zamek jest zamknięty ze środka przyciskiem, oba mikroswitche nie są wciśnięte.
Gdy zamek zamknięty jest z zewnątrz (pilot lub kluczyk) zamknięty jest switch ten dalej od silniczka.
Na podstawie pozycji switchów, moduł komfortu wie, czy zamek jest otwarty, czy zamknięty ze środka, czy może zamknięty z zewnątrz. Mikroswitch na kabelkach odpowiada za to czy drzwi są otwarte.
UWAGA:
Mikroswitche od zamka są inne jak te od informacji o otwarych drzwiach. Te od zamka to tzw. hermetyczne, a te od drzwi to są tzw. "rozbieralne".

Poniżej jeszcze linki do filmików które nakręciłem wyjaśniając jak działa zamek i co jest problemem. Narratorem jestem raczej słabym, ale zawsze to lepiej gdy widzi się jak co działa.
Zasada działania mikrostyków:
https://www.youtube.com/watch?v=kc2s_Tt ... e=youtu.be

Problem z moim zamkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=2_CGWwJ ... e=youtu.be
Ogólnie mój problem polega na tym, że w środku ten mechanizm przy tym zgrzycie, coś czasami się źle ustawia. Mikroprzełączniki wtedy nie łapią i na wskutek błędu, sterownik chyba wtedy w ogóle nie porusza siłownikiem. Ręczne ustawienie na poprawną pozycję powoduje, że siłownik zaczyna działać. Problem w tym, że jeśli drzwi się zamknie pilotem i nie będą się chciały otworzyć, to nie da rady ręcznie ruszyć zamkiem...
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego siłownik wydaje ten zgrzyt? Przyznam szerze, że rozbierałem i składem dzisiaj cały ten mechanizm kilka-krotnie i niby wszystko wygląda w porządku. Niby po złożeniu działa, ale za którymś tam razem następuje kilka razy zgrzyt i siłownik się zacina... Podejrzewam, że jakiś tam jeden z bolców może się już delikatnie (o kilka dziesiątych milimetra) wytarł, na wskutek czego jest jakiś luz, który to powoduje.. ale co dokładnie? Ma ktoś pomysł?


Pozdrawiam

Re: [9n] Centralny zamek nie otwiera drzwi z tyłu

: 31 sie 2015, 19:27
autor: Minimarek
Już od dawna miałem problem, z tylnymi drzwiami. Czasem się nie otwierały, czasem nie zamykały z pilota. Dziś postanowiłem się za to zabrać, idę do garażu a tu drzwi zamknięte na amen, zaryglowane. Trochę się z tym męczyłem, ale w końcu udało mi się je otworzyć, wyjąłem zamek i rozkręciłem. Mikrostyki były w porządku, luty również, ale dla pewności odessałem stare i polutowałem na nowo. Jako, że nie jestem z typu ludzie, którzy zaraz lecą po nową części postanowiłem dojść, co jest nie tak. Wyjąłem silniczek, zasilałem go zatrzymując ośkę ręką. Co się okazało? Jeśli silnik zatrzyma się w pewnej pozycji niemożliwy jest jego start z obciążeniem, prąd pobierany to zaledwie 80mA, wskazuje na wystąpienie dużej rezystancji. Dopiero zmiana polaryzacji powoduje, że silnik rusza. Nic dziwnego, wirnik zawsze ustawia się w tej samej pozycji, co odbiło się na jego kondycji. Rozruch powoduje duży impuls prąd, wypalając komutator. Poskładałem zamek, podłączyłem zasilacz i na około 15 razy zmiany polaryzacji 3 razy silnik nie ruszył (zamek nie otworzył/zamknął się). Silnik trudno dostępny, nie miałem nic podobnego, więc trzeba było naprawiać ten. Rozebrałem i ujrzałem strasznie brudny komutator i dużo pyłu na szczotkach.
Obrazek Obrazek
Zdjęcia trochę niewyraźne, robione na szybko, widać jednak o co chodzi.
Papierem ściernym doprowadziłem komutator do błysku, blaszki z szczotkami da się wyjąć, dokładnie je wyczyściłem i lekko dogiąłem, aby szczotki bardziej dociskały. Wyczyściłem też całe wnętrze silnika z pyłu z szczotek. Poskładałem znowu zamek (przesmarowałem go też trochę w środku). Wypróbowałem na zasilaczu z 50 razy i ani razu nie zawiódł, czy to z ryglowaniem, czy bez. Zamontowałem do samochodu i na razie działa. Silnik ten jest prostej budowy, więc raczej nie ma się co popsuć poza zabrudzeniem komutatora/szczotek, więc myślę że to było to.

Re: [9n] Centralny zamek nie otwiera drzwi z tyłu

: 31 sie 2015, 23:29
autor: Wolga85
Ja robiłem to sobotę i tęż martwy punk na silniczku. Tylko że ja miałem komplet zamków z PASSATA anglika i przełożyłem cały silniczek. Gdy jest problem z otwarciem tylnich drzwi to czasem pomaga podniesienie napięcia w instalacji do 15-16 V (więcej nie radzę bo od 16.5 pojawiają się błędy) i uderzanie pięścią w drzwi w granicach rozsądku. Jak to nie pomoże to zdjęcie tapicerki ,podnośnika szyb i otwarcie ręczne zamka (da się to zrobić na zamkniętych drzwiach).

Re: [9n] Centralny zamek nie otwiera drzwi z tyłu

: 04 maja 2016, 22:15
autor: Maciek11
Panowie jak wymontować ten zamek z drzwi kierowcy.?