Strona 4 z 6

Re: nie działa obrotomierz jak go podłączyć?

: 02 lut 2010, 22:36
autor: Bruczyk
mnie się nic nie spaliło, z cewki z złącza sygnałowego czyli idącego od aparatu zapłonowego do cewki,

podaj oznaczenia jakie masz na taśmie licznika

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 10:52
autor: rupert
bruczyk możesz mi za znaczyć albo napisać co do czego mam to podłączyć w cewce i w liczniku
Obrazek Obrazek Obrazek
co się tu podłącza??
Obrazek

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 11:14
autor: NeVWille
jesli sie nie myle to do cewki pod zielony ale przy wiązce co idzie do licznika poszukaj tych samych kolorow w szzegulnosci zielonego :) i będzie wrazie czego krutsza droga do licznika a jeśli masz licznik z golfa mk1 to musisz kolejność kabli zmienić

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 11:31
autor: rupert
NeVWille licznik jest z polo wcześniej chodził ale jak zmieniłem silnik na 3F to była też ruszana elektryka i kolory mogą być inne...

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 11:58
autor: NeVWille
hmm w 3f był całkiem inny licznik z polo 2f i tu bolaczka chyba ze zmieniałeś instalacje tylko w komorze silnika

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 12:05
autor: rupert
zmieniałem w komorze + pompki ale tylko częściowo trochę nowej instalacji a reszta tylko końcówki.
gdzie w liczniku powinien być sygnał do obrotomierza który pin?

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 15:43
autor: alienek
[quote=""rupert""]co się tu podłącza?? [/quote]
tam podlaczasz kabel z radia ,dzieki czemu zaleznie od predkosci albo sie zglasnia albo scisza .. jest tam zastosowany Hallotron ktory daje impulsy ,gdy obracajaca sie linka predkosciomierza (nie wiem jak to po ludzku napisac : ) ,im szybciej sie jesdzie tym szybciej (wiecej) impulsow produkuje hallotron ,impulsy te sa zbierane przez radio ktore zglasnia ,badz scisza sie w zaleznosci od aktualnej predkosci ..

Re: Wszystko o liczniku

: 11 lut 2010, 16:08
autor: Lechu88
O ile się nie mylę i dobrze kojarzę to w liczniku już masz wyjścia na obrotomierz bo o ile się nie mylę to są to te trzy otworki w lewym górnym rogu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/356 ... 15121.html ale może się mylę nie jestem na 100% pewny

Re: Wszystko o liczniku

: 12 lut 2010, 18:19
autor: rupert
czyli mogę spróbować podłączyć od cewki zielono-czarny do jednego z tych trzech "otworków" co pokazuje Lechu88 na zdjęciu??

Re: Wszystko o liczniku

: 12 lut 2010, 21:42
autor: cimensik
nie tam na zdjeciu powinno sie podłaczac obrotomiez ja kupiełm licznik z golfa I gt podłaczyłem i hulało ale po jakims czasie zaczoł szalec zaczeł swiaci olej itp it zmierzyłem cisnienia i było ok roebrałem licznik moj org i z wzuciłem sam obrotomiez http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/356 ... 15121.html
Lechu88
tak to jest to :):) przynajmnej ja tak miałem

Re: Wszystko o liczniku

: 13 lut 2010, 6:42
autor: Lechu88
Można też podłączać do cewki itd tylko trzeba dobrze schemat elektryczny rozczytać ale po co kombinować jeżeli są części od innych vw które pasują do polówek

Re: Wszystko o liczniku

: 13 lut 2010, 8:58
autor: rupert
Lechu88 masz może jakiś schemat jak jest oryginalnie podłączony obrotomierz? ja mam z polo ale elektryka była trochę przerabiana i już nie działa:(

Re: Wszystko o liczniku

: 13 lut 2010, 13:55
autor: alienek
rupertprzeciez jest napisane
[quote=""bruczyk""]obrotomierz bierze sygnal z cewki wiec ten kabel musisz wytropic. mozna go podlaczy poza wiazka poprzez dorobienie kabla,

ktory to jest styk w liczniku dowiesz sie sciagajac oslone kostki i tam na folji pisze co do czego.[/quote]
nic wiecej nie wymyslisz ,jesli masz grzebane w elektryce..

...
rozpiska pinow w liczniku z golf I by Alienek :)

nr pinu. tłumaczenie ... niemiecki odpowiednik (rozwiniecie skrotu z taśmy )

1. podświetlenie / podświetlenie zegarow / zacisk 58 ... 58 Beleuchtung / Instrumentenbeleuchtung
2. Zegar / stały plus / zacisk 30 ... Uhr oder Klemme 30 Dauerplus
3. wskaźnik poziomu paliwa ... Tankgeber
4. wskaźnik temperatury płynu chłodzącego ... Geber Kühlwassertemperatur
5. sygnał obrotomierza / zacisk 1 ...Klemme 1 Signal für DZM (Drehzahlmesser)
6. podtrzymanie Zegara / stały prąd / zacisk 30 ... Uhr Klemme 30 Dauerstrom
7. kontrolka świateł drogowych / zacisk 56a ... Kontrollampe Fernlicht Klemme 56a
8. sygnal z Przycisku "Mode" z manetki MFA (kabel bialy) ... Druckknopf "Mode" vom MFA-Hebel Kabelfarbe weiss
9.ciśnienie oleju 1,8 bar ... Ölgeber 1,8 bar
10. kontrolka świec żarowych (tylko dla silników Diesla) ... Vorglüh / OCDC (nur Diesel)
11.ciśnienie oleju 0,3 bar ... Ölgeber 0,3 bar
12. kontrolka ładowania / zacisk 61 ... Ladekontrolle 61
13. kontrolka kierunkowskazow / zacisk 49A ... blinker 49A
14. Plus / + po zapłonie / zacisk 15 ... Plus + 15 Zündung

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27374 -> źródło


5 pin to jest sygnal na obrotek ,google nie gryzie :P porownalem t juz z Twoja tasiemką ze zdjecia i sa zgodne :) wiec teraz pociagnij sobie sygnal z cewki ,albo go odszujak i wepnij sie pod ten pin :)

Re: Wszystko o liczniku

: 14 lut 2010, 13:36
autor: Lechu88
rupert Podaj mail lub GG to ci wyślę schematy

Re: Wszystko o liczniku

: 09 sie 2010, 13:09
autor: GrizLLy
Panowie wytropił ktoś gdzie tam pod maską należy kabel od obrotomierza wpiąć ? Bo miałem HZ zmieniłem wiązke silnikową na taką od AAU bo mono wsadziłem zamiast gaźnika, przed operacją obrotek chodził a po zabiegu martwy. Tak wiec kabel od pinu z licznika wiem który, tylko nie wiem pod co podpiąć żeby sie obrotek nie spalił bo szkoda troche.