Strona 29 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 15 wrz 2011, 22:31
autor: harnasisko
Mam takie pytanie, z tego co czytam na forum wiem ze 1.6 AEA wchodzi P&P z skrzynia 1.3 ADX mojego. Ale jak ma sie silnik 1.4 16V afh do swapa. Wiem, tez juz ze to wielopunkt, no ale co potrzebne do przekladki bedzie silnik, skrzynia, komp, i wiazka. Drogi to swap ?? oplacalny? , bo do czego zmierzam milo mnie zaskoczyl ten silnik i dlatego sie zastanawiam 1.6AEA kontra 1.4 16V.
Re: 1.3adx na 16v
: 19 wrz 2011, 13:37
autor: bleah
rozumiem ze chcesz zmieniać silnik na taki z polo gti. Zapytaj chłopaków co to robili, np. Thundera. Deska teraz robi przekładkę z gti to Ci powie co jest potrzebne.
Wymiana silnika z 1.3 na 1.6 16V GTI
: 19 wrz 2011, 14:10
autor: choclateman
w tej chwili w moim polo (95R) siedzi silnik 1.3 55KM i chcialbym zmienic na 1.6 16V GTI 120KM. Nie chce zmieniac auta bo POLO mi sie podoba

Co sadzicie o tym silniku? Bedzie pasowal? Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie dlatego prosze o porady. Druga sprawa - wymiana. Oczywiscie sam nawet bym sie do tego nie zabieral, dlatego pytanko ile by sobie zyczyl mechanik za taka usluge? I na koniec jeszcze jedno. Czy dodatkowo trzeba byloby cos wymienic by silnik byl dopasowany? Czy wystarczy wlozenie nowego w miejsce starego?
Re: Wymiana silnika z 1.3 na 1.6 16V GTI
: 19 wrz 2011, 14:35
autor: xdavvex
kolega harnasisko przerabia ten temat oraz:
[quote="bleah"]rozumiem ze chcesz zmieniać silnik na taki z polo gti. Zapytaj chłopaków co to robili, np. Thundera. Deska teraz robi przekładkę z gti to Ci powie co jest potrzebne.[/quote]
oraz na pewno powiedza w jakiej kwocie sie zmiescili
Re: Wymiana silnika z 1.3 na 1.6 16V GTI
: 19 wrz 2011, 18:54
autor: Jabolek
najlepiej szukacz dawcy po dzwonie za "nieduże" pieniądze (~3500zł-6000zł) i robić bezpośrednio przekładkę, kupowanie poszczególnych części mija się z celem bo Ci koszty podskoczą o ~1000zł-2000zł, ponieważ musisz wymienić silnik, chłodnice, skrzynię biegów, kompa, instalację, zwrotnice, półosie, układ hamulcowy, układy wydechowy, powymieniać oleje, filtry, najlepiej zawieszenie, łożyska itp, a mechanior pewnie ze 2500zł krzyknie za takiego SWAPA, lepiej dozbierać i kupić gti w dobrym stanie, mniej nerwów, czasu, pieniędzy i masz papiery że to gti a nie składak, przy tym silniku jaki masz to w grę wchodzi AEA czyli 1,6 75KM, tam tylko zmieniasz sam słupek z kompem a pozatym wszystko może pozostać z 1.3
[Classic] Swap silnika
: 22 wrz 2011, 17:51
autor: Anonymous
Witam wszystkich użytkowników.
Posiadam Polo Classic z silnikiem 1.4 AEX, ale jak wiadomo nie porywa ono zbytnią zrywnością. Mam chęci (narazie teoretyczne póki, co bo nie obczajony jestem w kosztach) na wymianę silnika z większą mocą - i tu rodzi się moja prośba do Was Drodzy Forumowicze o pomoc. Dobrze by było, aby przyszły silniczek miał ze 100KM.
Chciałbym, abyście doradzili mi jaki silniczek można wsadzić w to autko bez wielkich komplikacji, dobrze by było jakiś tylko słupek, aby koszta były małe i mało pracy przy wymianie było. Liczę się z tym, że trzeba wymienić hamulce na większe, tył na tarcze. Szukałem na forum podobnych tematów, lecz okazały się mało wyczerpujące dla mnie, lub koszta takiej zabawy są zbyt wysokie na moją kieszeń czyli posiadam do dyspozycji kwotę do 5500-6000zł
Z góry dzięki za odp.
Re: Swap silnika
: 22 wrz 2011, 21:15
autor: darek-vw
na początek, auto pewnie nie jest modyfikowane tylko do jazdy na co dzień brakuje mocy?
jakoś nie jestem za takimi zmianami, żeby zmieniać silnik dla 40km, jak dla mnie szkoda zachodu
lepiej zmienić auto, nie stracisz kasy, a jak dołożysz te 6000 do innego będziesz pewnie też zadowolony
ja za około 6000 dałbym radę włożyć do classic'a 2.3 170km, ale to inna historia

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 23 wrz 2011, 15:22
autor: mietek199127
Witam
Mam pytanie silnik 1.0 chyba sie konczy u mnie w polo i mam pytanie czy 1.8 GTI da rade wogóel do niego włozyc??? chodzi mi głownie sam silnik.. czy skrzynia tez idzie do wymiany???
Re: Swap silnika
: 23 wrz 2011, 23:59
autor: marcin86
Ja bym tu otworzyl od razu temat, swap bez przyszlosci. Sprzedaj lepiej tego Classic'a i poszukaj jakiegos z TDi, a jak nie to Varianta z tym turbo gnojkiem. Bedziesz mial niezle osiagi oraz normalne spalanie. Kolego odpusc Sobie. Classica pogonisz moze za 4-5 jak Ci sie uda. Dolozysz drugie tyle i moze nawet wyrwiesz golfa mk4 z klekotem pod maska, zastanow sie... Kolega ostatnio kupil co prawda '99 wlasnie takiego varianta z 90km klekotem. Do tego dolozysz 600-900 pln za virusa i masz ponad 110km.
A Jesli juz chcesz Swapowac jakis silnik to niech bedzie to cos konkretnego tak jak pisze kolega wyzej. Moze by Ci sie udalo dorwac zdrowego ABF'a (2.0 16V 150km), do tego skrzynka, a wsadzisz go bez wiekszych problemow bo wystepowal w Ibizie Cuprze. A moze dorwiesz taka ibize rozbitka to przelozysz bebechy i gitara, bedziesz mial heble skrzynie, wiazke do kompa itd.
Re: [Classic] Swap silnika
: 01 paź 2011, 21:12
autor: Anonymous
Fakt te 40KM to jednam mało dlsa takiej zabawy, ale tak nie pomyślałem nad tym - wiecie panowie narazie to wszystko w planach dlatego pytam się ludzi, którzy się na tym dużo lepiej znają niż ja

dzięki za odp
A gdyby tak silnik od Golfa III włożyć taki 2.0 16V ABF? Właśnie zastanawia mnie to czy mocowania by się zgrały z tymi z Polo?
Re: [Classic] Swap silnika
: 09 paź 2011, 21:22
autor: darek-vw
jak już ABF to najlepiej z Ibizy/Cordoby 6K 96-99r. ponieważ wszystko pasuje idealnie, a z Golfa trzeba trochę podpasować
osobiście mogę polecić ten silnik, daje radę w Classic'u
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 24 paź 2011, 21:47
autor: joshimitsuu
Cześć, mam pytanie potrzebuję wymienić silnik w Polo 1,4 benzyna 44kW 99r AUD (w tej chwili) potrzebuję wymioenić tylko na dobry silnik bez kombinowania, czysta przekładka ale nie chce silnika AUD bo słyszałem że to taka dość słaba seria tych silników była, i nie wiem co mógłbym w zamian tam włożyć
będę wdzięczny za informację....
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 14 lis 2011, 9:46
autor: wesol
skrzynie do wymiany bo nawet watpie by tą od 1.0 dalo sie spiać ale tak czy sial to silnik ten to by zmielil i sprzeglo i ta skrzynie jak w maszynce od mielenia miesa. Tak samo polosie i reszta. Nawet bym, zapodal drazek stabilizatora bo w tym 1.0 go nie posiadasz. heble tez raczej jak w malchu siedza. Najlepiej jakis dawca caly i przekladasz calość.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 14 lis 2011, 15:21
autor: JuStIcE
[quote="mietek199127"]czy 1.8 GTI da rade wogóel do niego włozyc?[/quote]
To jest silnik 1.8 turbo z Polo 9N3, jeżeli o tym samym myślimy. No chyba, że mówisz o 1.8 16V KR z Golfa II. Jeżeli 1.8T, to koszty swapu przekroczą wartość auta minimum 2-krotnie. Trzeba zmienić silnik, skrzynię, półosie, zawieszenie, hamulce, żeby tego potwora zatrzymać, do tego elektronika całą musi być przełożona, trzeba to zgrać z zegarami, wystroić i to wszystko nie zamknie się na pewno w 5k PLN. Jeżeli mowa o silniku KR, to już mniejsze koszty, tam nie ma tyle elektroniki, a Golfa II z tym silnikiem jako dawcę możesz kupić za niewielkie pieniądze i miałbyś praktycznie wszystko, łącznie z hamulcami, jedynie zawias musiałbyś przełożyć.
Sensowniejszą opcją według mnie byłby przeszczep na 1.4, ewentualnie 1.6 8V. Wszystko zależy od tego, czy obecny silnik masz na wtrysku jedno czy wielopunktowym.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 20 lis 2011, 21:12
autor: Goozik
[quote="JuStIcE"]A guzik prawda[/quote]
kontroluj bajere zimus :crazy:
co do motoru 1,8T
był montowany w wielu autach koncernu vag,moce przeróżne od 150 seria 1,8t do 225 w leonie cupra w serii oczywiscie,sam cyprys miał w 6n na 300+ zrobiony jak dobrze pamietam
zmian jest z pewnoscia duzo,a kasy pewnie niemniej jaki wkładu pracy,wszystko zalezy od tego co chcemy osiagnac i w jak moc udrzyc
najpopularniejsze co za ty idzie najłatwiejsze sa zmiany na 1.6 aee aea lub ajv 1,6 16v,pod warunkiem ze mamy wszystkie potrzebne rzeczy,silnik,skrzynia sterowni,instalacja imo itd
ja u siebie miałem mix silników(8v) jakie w 6n były dostepne
swap jest dosc prosty i do ogarniecia nawet bez garazu

wystraczy podstawowa wiedza z dziedziny mechaniki
co innego gdy chcemy zamontować silnik z innego auta(nie 6n)
wtedy juz sa kompliakcje inne mocowanie instalacje itd itp