86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Porób zdjęcia jak to będzie wyglądać montaż, maty ori będą ?
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Maty raczej zamienniki, chyba, że da się kupić w dobrym stanie oryginalne. Ale do tego trochę czasu potrzeba. Najpierw muszę ogarnąć podłużnice na wiosnę, potem będę dokładał resztę. A jest tego trochę :)
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Skąd ja to znam że są ważniejsze rzeczy do zrobienia, życze wytrwałości w pracy na grzanymi fotelami ;)
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

No i przyszedł podwójny regulator do podgrzewanych foteli :)

Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Zbierania ciąg dalszy. Tym razem przekaźniki do grzanych foteli i programowanej pracy wycieraczek:

Obrazek Obrazek
C
ChaosVego
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:12
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: ChaosVego »

A ja się zastanawiałem co powinno być oryginalnie w miejscu zaślepek obok włącznika świateł przeciwmgłowych i podgrzewania tylnej szyby :D
Awatar użytkownika
miniekzgr
Początkujący
Początkujący
Posty: 121
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:48
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: miniekzgr »

ChaosVego pisze: A ja się zastanawiałem co powinno być oryginalnie w miejscu zaślepek obok włącznika świateł przeciwmgłowych i podgrzewania tylnej szyby :D
Jak mnie pamięć nie myli to pokrętło od podgrzewania foteli właśnie i chyba gniazdo od immobilaizera.
MK1 GTD

Audi A6 Allroad

Audi A4 avant tdi quattro
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Gienkowi stuknęło 10 tyś. km więc czas na zmianę oleju i filtra oleju. Filtr powietrza był tylko lekko przykurzony, więc go wyczyściłem. A do silnika trafiła sprawdzona kombinacja:

Filtr oleju: 030115561AB (ori VW)
Olej: Valvoline MaxLife 10W40
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Długo nic nie pisałem, to będzie spora aktualizacja. Najpierw w lutym 2017 udało mi się nabyć blachę z tylnego błotnika z naklejką Genesis:

Obrazek

Potem w kwietniu Gienek pojawił się na rozpoczęciu sezonu Lubuskiego Ruchu klasyków jeszcze na zimowym setupie:

Obrazek Obrazek Obrazek

W czerwcu w moje ręce trafił polski magazyn Motor:

Obrazek Obrazek Obrazek

Z racji osiągnięcia przez Gienka wieku 25 lat i zbliżającego się końca dotychczasowego ubezpieczenia OC postanowiłem wyrobić kartę PZMOT i udać się z nią do agenta ubezpieczeniowego by wykupić tańsze o 70% ubezpieczenie OC.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 maja 2018, 13:32 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Pod koniec lipca zakupiłem prospekt salonowy dostępny w salonach Volkswagena w Belgii. W oryginalnej teczce znajdują się trzy strony A4 opisu w języku francuskim. Oraz cztery zdjęcia na błyszczącym papierze fotograficznym Kodak-a w rozmiarze 24 x 18 cm.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

W sierpniu 2017 zepsuła się manetka od kierunkowskazów. W zasobach miałem zapasową. Ale przed jej montażem rozebrałem ją na czynniki pierwsze, wyczyściłem i zakonserwowałem. Teraz działa jak nowa. Poniżej fotki z demontażu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Kilka dni później w swojej okolicy znalazłem Polo 86c2F Coupe w wersji Extra GT z 3F-em pod maską. Będzie na zapas  :)

Obrazek

I właściwie do listopada nic się nie działo. Bo wtedy wróciła do mnie głowica z firmy Świątek w Bydgoszczy. Problemem był wyciekający olej spod uszczelki pod głowicą. Wyciek był w standardowym miejscu po lewej stronie przy rozrządzie i nad alternatorem. Jest tam ciśnieniowy kanał olejowy. Po zdjęciu głowicy okazało się, że nie było gumowej wargi uszczelniającej to miejsce. Nowa uszczelka Elringa to miała. Poniżej fotka z prac już po montażu głowicy:

Obrazek

Zestawienie części:
  • Uszczelka pod głowicą ELRING
  • Uszczelniacze zaworowe ELRING
  • Prowadnice zaworowe
  • Uszczelka pokrywy zaworów ELRING
  • Uszczelniacz wałka rozrządu ELRING
  • Nowe śruby głowicy FEBI
Od momentu wymiany silnik jest suchy pracuje cicho i się nie przegrzewa. Jednym słowem wymiana zakończona sukcesem.

Przy okazji listopada zabrałem się za ogarnięcie tematu siłowników tylnej klapy. Latem jeszcze dawały radę podtrzymać klapę bagażnika, ale jak przychodziły chłodne dni, to klapa sama opadała i nie raz oberwałem w plecy. Długo szukałem zamienników, ale najczęściej okazywało się, że są już niedostępne. Niestety do wersji Coupe siłowniki tylnej klapy są dość nietypowe. Oryginalny numer do Volkswagen Polo 86c2F w wersji Coupe to 871827550A. Najczęściej spotykany i dobry jakościowo element produkuje firma STABILUS, numer zamiennika to 8321RT. Niestety to też jest w Polsce niedostępne. Ale kto szuka ten znajdzie. I po latach szukania znalazłem. Okazuje się, że Volkswagen Passat B2 (popularny szczupak) w wersji Variant ma identyczne siłowniki tylnej klapy. Ich numer OE to 331827550C. Wymiary zewnętrzne i skok sprężyny są identyczne. Jedyna różnica to taka, że siłownik do Polo ma siłę 310 N a ten od Passata 380 N. I znalazłem na popularnym portalu aukcyjnym zamiennik firmy FEBI o numerze 01187. Cena jak dla mnie do zaakceptowania. Aktualnie są już zamontowane i działają tak jak powinny. A najlepsze z tego wszystkiego jest to, że w kartoniku FEBI, znajduje się siłownik STABILUS-a o oznaczeniu 8321RT. Jednym słowem oryginał.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2018, 14:42 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Nowy rok 2018 zaowocował w przypinkę Genesis:

Obrazek

By zaraz po tym pozytywnym akcencie dała o sobie znać linka licznika. Korozja linki przy mocowaniu do skrzyni biegów zrobiła swoje. Zakup używanej w dobrym stanie rozwiązał problem. Okazało się, że da się zamontować też linkę od Polo 86c. Jest to kłopotliwe przy późniejszym demontażu. Warto o tym wiedzieć zwłaszcza, że linka do 86c jest ogólnie dostępna. Niestety nikt już nie produkuje linek do 86c2F. Może dlatego, że jej konstrukcja jest dość skomplikowana.

Pojawił się również krótki materiał wideo z pracy świeżo wyremontowanego silnika:

https://youtu.be/e5AMyca1An8
Ostatnio zmieniony 11 maja 2018, 14:52 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Wiosna była już za pasem a w Gienku przestały grać tylne głośniki i przedni subwoofer. Oględziny wykazały, że w głośnikach zerwała się plecionka (kawałek linki miedzianej łączącej terminale z cewką głośnika). O ile w przypadku głośników subwoofera nie było większych problemów z wymianą plecionki, o tyle w głośnikach eliptycznych już tak. Finalnie udało mi się reanimować jeden głośnik, drugi uległ nieodwracalnemu zniszczeniu. Na szczęście w sprzedaży na popularnym portalu aukcyjnym dostępne są głośniki eliptyczne z seata również produkowane przez Isophon. Mają co prawda mniejszą impedancję (4 zamiast 38 Ohm), ale po podłączeniu różnica jest niezauważalna. Poniżej kilka zdjęć z przeglądu i naprawy:

uszkodzenia
Obrazek Obrazek

i już po naprawie

Obrazek Obrazek Obrazek

Z ciekawostek przeszukiwałem internet na temat informacji o przekaźniku pompy paliwa do 3F-a. Jakież było moje zdziwienie gdy znalazłem na jednym z for internetowych zdjęcie rozebranego takiego przekaźnika. Okazuje się, że jego wysoka cena jest wyssana z palca. Jest to zwykły przekaźnik z dodatkowym sterowaniem z diodą. Poniższe zdjęcie rozwiewa wszelkie wątpliwości:

Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Chłodne marcowe popołudnia dały mi trochę czasu i zabrałem się za dokumentację systemu audio Genesis. Na początek płytka subwoofera:

Obrazek Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Auta sprzedane /kasacja”