Strona 3 z 4

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 22 lut 2014, 16:29
autor: Alan6R
A ja mam jeszcze jedną 4 wersję. Mam p/mgłowe + DRL, ale bez statycznego doświetlania. W wiazce mam mix 1 i 2 schematu. Dla informacji podam, że posiadam obecnie BCM zmieniony pod obsługę bixenonu, który dokładałem i podłączyłem żarówki H7 w lampach, które są odpowiedzialne za statyczne doświetlanie zakrętów i niestety funkcja dalej nie jest realizowana przez BCM. Wywala jakiś błąd z tym związany. I nie wiem jak to ruszyć dalej.

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 28 lut 2014, 18:31
autor: tomasz100
Może Franek wypowie się w kwesti schematu 3 - gdzie w BCM wpiać przewody do DLR i przez jaki bezpieczniki wszystko należy puścić

[6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 01 mar 2014, 19:00
autor: Franek
Dzis opisze co i jak no u istotne jest kodowanie


iPhone Tapatalk

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 31 mar 2014, 22:36
autor: tomasz100
Mam najważniejszy schemat DOŚWIETLANIE + DZIENNE :)
https://drive.google.com/file/d/0B6Z0V1 ... sp=sharing

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 24 cze 2014, 12:15
autor: Silver
Witam. Więc dołożyłem do zwykłych halogenów funkcję doświetlania zakrętów i światła dzienne. Kosztowało mnie to ok 200zł więc chyba warto było rozwodzić się nad schematem elektrycznym a nie kupować chińskie ledy, które po roku się wypalą i trzeba będzie kupić kolejny zestaw za 200zł. Dodam że nie jestem elektrykiem.
Podłączenie dziennych jest w miarę proste. Ale trzeba się troszkę nagimnastykować.
Przedstawiony schemat jest prostszym rozwiązaniem. Światła są obsługiwane bezpośrednio z włącznika świateł a nie przez komputer bcm. Mój np nie obsługuje świateł drl.
Do świateł drl trzeba kupić:
- przewody o przekroju jaki widnieje na schematach czyli 1mm,
- jeden pin żeński do wpięcia kabli w włącznik świateł (piny są w kilku rozmiarach i lepiej kupić kilka z każdego rozmiaru, cena to ok 1zł/szt. mogą się jeszcze przydać do zrobienia halogenów z funkcją doświetlania zakrętów),
- dwa gniazda do zamontowania bezpiecznika w skrzynce bezpieczników i bezpiecznik (15), w skrzynce bezpieczników jest wolne miejsce,
- dwa gniazda z pinami (zestaw zawiera gniazdo piny i gumki) do wpięcia w reflektor a dokładniej w gniazdo z żarówką ok 25zł/szt.
- klosze z gniazdem na światła drl. Można kupić nowe za ok 300zł. Ja przerobiłem moje istniejące klosze z halogenami. Otwornicą wywierciłem zaślepiony otwór, wyskrobałem gniazda nożykiem, podszlifowałem pilnikiem. Wyszło idealnie. Gniazda z żarówkami kupiłem za 80zł-komplet.
Jak wszystko podłączyć:
- odłączamy akumulator,
- zaczynamy od wyjęcia włącznika świateł. Pokrętło włącznika w pozycji 0 wciskamy do środka i trzymając wciśnięte przekręcamy do pozycji pionowej (światła postojowe) pociągamy cały włącznik do siebie. Powinno łatwo wyjść. Na końcu znajduje się 17-pinowe gniazdo. Odpinamy je. Pod pinem nr 3 znajdują się światła dzienne przednie. Musimy je odłączyć. Do wyjęcia konektorów użyłem wsuwki do włosów z delikatnie zagiętymi końcówkami. Nowy przewód zakończony pinem wpinamy w miejsce nr 3. Odpięty pin izolujemy.
- teraz trzeba się dostać do skrzynki bezpieczników. Odkręcić śruby i troszkę pomanewrować ze skrzynką żeby ją wyjąć, można zdjąć tylną osłonę skrzynki by było łatwiej ją wyjąć. Przewód, który prowadzimy z włącznika świateł zakańczamy gniazdem do wpięcia bezpiecznika i wsuwamy w miejsce 56. Przygotowujemy drugi kabel, również zakończony gniazdem pod bezpiecznik, wpinamy w miejsce 56 i zakładamy bezpiecznik 15.
- przewód prowadzony ze skrzynki możemy na tym etapie rozdzielić na dwa. Dla lewej i prawej żarówki. Można też zrobić to dopiero w komorze silnika.
- Jak poprowadzić przewód do komory silnika. Ja znalazłem miejsce po stronie pasażera pod szybą. Od strony silnika trzeba zdjąć gumową uszczelkę i podnieść plastikową osłonę nad mocowaniem amortyzatora. Tam znajduje się gumowy korek. Korek wyjąć naciąć i przez niego prowadzić przewód. Uwaga na tym odcinku ok 50cm, od gumowego korka do komory silnika wiązkę należy dobrze zabezpieczyć przed wodą np. poprowadzić w rurce. Od wewnątrz samochodu trzeba niestety zdemontować schowek by dostać się do otworu, który znajduje się pod filcową osłoną.
- teraz już dwa przewody prowadzimy pod klosze. Podłączamy gniazda. Pozostaje kwestia masy. Ja podłączyłem się do masy istniejących przewodów halogenu. Ale masę można zrobić podpinając się gdzieś pod karoserię. Jest wewnątrz komory silnika kilka miejsc, w które można wkręcić śrubę i założyć oczka z przewodami. Oczywiście miejsca zabezpieczyć przed korozją.
- na koniec trzeba podłączyć się do bcm i wyłączyć światła postojowe oraz światła tylne tak by po przekręceniu klucza w stacyjce świeciły tylko drl w kloszach halogenów. Koszt usługi ok 30zł.
Kable/wiązki jakie prowadzimy oczywiście izolujemy odpowiednimi taśmami by zabezpieczyć przed przetarciem i spięciami. Wszystkie potrzebne elementy można kupić np na allegro.
Co do halogenów z funkcją doświetlania zakrętów. Jest to troszkę trudniejsze. Trzeba dostać się do bcm, które znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy. Czarna skrzynka z dwoma dużymi gniazdami, białym i czarnym.
Zasada podłączenia jest taka (oczywiście potrzebujemy odpowiednie piny żeńskie, przewody itp. ogólne zasady i prowadzenie przewodów jak przy drl):
- zasilanie halogenów do bcm. Musimy z włącznika świateł z gniazda 17pinowego poprowadzić przewód z pinu nr 3 do skrzynki bezpieczników pod nr 57, i założyć bezpiecznik 15,
- ze skrzynki bezpieczników do bcm. Trzeba dostać się do bcm. Odpiąć gniazdo B – kolor biały. Trzeba podnieść czarną zapadkę przy wtyczce. Wtyczka się odłączy. Podważyć i zdjąć białą osłonkę. Będzie dostęp do wpięcia pinu. Przewód prowadzony ze skrzynki bezpieczników z miejsca 57 wpinamy do wtyczki B pod nr 11. Mamy już zasilanie do halogenów,
- z tej samej wtyczki B prowadzimy przewody, które będą włączać żarówki halogenów. Jeden przewód z miejsca 9 dla żarówki lewej i jeden przewód z miejsca 10 dla żarówki prawej,
- wracamy do włącznika świateł. W gnieździe 17pinowym włącznika podłączamy przewód w miejsce nr 8. Przewód prowadzimy do bcm. Do gniazda A – kolor czarny i wpinamy w miejsce 7. To pozwoli nam ręcznie włączać światła halogenowe,
- masę do gniazd żarówek halogenów można zrobić jak przy drl,
- pozostaje zakodowanie w bcm funkcji doświetlania zakrętów i gotowe.
Nie dołączam schematów bo do świateł drl jest już w moim wcześniejszym poście (podłączenie 2) a do halogenów jest czytelny schemat kolegi tomasz100. Choć brakuje w nim opisanego powyżej podłączenia zasilania i obsługi świateł z włącznika. U mnie wszystko działa już od prawie pół roku więc podłączenie jest sprawdzone.
Powodzenia przy modyfikacjach :)

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 14 lip 2014, 23:32
autor: pszemo_88
witam wszystkich!

od kilku tygodni jestem szczęśliwym właścicielem vw polo i mam takie pytanie - widzę, że wszyscy rozważają w tym wątku kwestię dołożenia świateł do jazdy dziennej, a ja mam taką sytuację - mam dwudzielne halogeny, i z tego co tu wyczytałem to skrajne żarówki są właśnie do jazdy dziennej. problem w tym, że w żaden sposób nie mogę ich włączyć; poprzedni właściciel twierdzi, że auto nie ma świateł do jazdy dziennej, ale w końcu po coś te dwudzielne halogeny są, więc zastanawiam się, czy może ja po prostu nie umiem tego włączyć.

a drugie pytanie mam takie - w jaki sposób w polo świecą światła przeciwmgielne z tyłu? jest jakaś osobna żarówka (wydaje mi się, że nie) czy po prostu mocniej świecą normalne światła? bo mam dziwne wrażenie, że mi te światła nie działają, a przecież jest obowiązek mieć światła przeciwmgielne tylne... włączam (wyciągam włącznik świateł na raz) - zapala się kontrolka od świateł przeciwmgielne tylne, ale jakby nic się nie dzieje.

z góry dzięki za odpowiedź

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 17 lip 2014, 15:37
autor: Silver
Witam. Więc sprawa wygląda tak. Halogeny przednie mają standardowo konstrukcję dwudzielną, czyli są dwa odbłyśniki. Ale w zależności od wyposażenia mogą być
Tylko światła dzienne – żarówki w zewnętrznym odbłyśniku
Tylko halogeny – żarówki w wewnętrznym odbłyśniku
Wersja full – żarówka w zewnętrznym i żarówka w wewnętrznym odbłyśniku
Dzienne jak w opisach wyżej włączają się po przekręceniu kluczyka stacyjki. Jeśli nie masz żarówki w zewnętrznym odbłyśniku nie masz dziennych. Jeśli po przekręceniu kluczyka świecą światła mijania nie masz dziennych, jeśli po przekręceniu kluczyka nic nie świeci to masz coś pochrzanione. W instrukcji obsługi czytałem o jakimś triku na włączenie/wyłączenie dziennych…ale nie pamiętam dokładnie o co chodziło. Trzeba poczytać.
Tylne światło przeciwmgłowe znajduje się na samym dole jednego z kloszy. Chyba prawy. Lustrzane odbicie światła wstecznego, a obok po zewnętrznej są kierunkowskazy. Po jednym pociągnięciu włącznika zapalają się przednie halogeny oczywiście jeśli są, po drugim tylne przeciwmgłowe. Pozdrawiam.

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 17 lip 2014, 15:49
autor: vaaks
[quote="Silver"] W instrukcji obsługi czytałem o jakimś triku na włączenie/wyłączenie dziennych…ale nie pamiętam dokładnie o co chodziło. Trzeba poczytać. [/quote]

INSTRUKCJA:
"Wyłączanie dziennych świateł jazdy: Dźwignię kierunkowskazów i zmiany świateł przesunąć w dół i do tyłu i przytrzymać (lewy kierunkowskaz i sygnał świetlny). Włączyć iponownie wyłączyć zapłon na około 3 sekundy."

niestety u mnie to nie działa :niewiem:

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 18 lip 2014, 15:56
autor: Mark
[quote="vaaks"]INSTRUKCJA:
"Wyłączanie dziennych świateł jazdy: Dźwignię kierunkowskazów i zmiany świateł przesunąć w dół i do tyłu i przytrzymać (lewy kierunkowskaz i sygnał świetlny). Włączyć iponownie wyłączyć zapłon na około 3 sekundy."

niestety u mnie to nie działa :niewiem:[/quote]


Działa u mnie- dezaktywowałem i aktywowałem kilkukrotnie w/w sposobem (żeby włączyć trzeba użyć prawego kierunkowskazu) / wersja xenon

może źle to robisz?

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 18 lip 2014, 17:06
autor: vaaks
No nie wiem czy źle robię, instrukcja jest mało zrozumiała, a przynajmniej wydaje mi się nielogiczna. Może napisz jak to robisz.

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 18 lip 2014, 21:45
autor: pszemo_88
dzięki wszystkim za odpowiedzi; tak jak pisałem, z tego co widzę to mam wersję full (jak to określił Silver) ponieważ mam żarówki w obu częściach halogenu; także muszę popróbować z tym kierunkowskazem; rozumiem, że to jest tym sposobem włącza się DRL na stałe? i jak się je aktywuje to co? w jakim przełożeniu musi być wówczas włącznik od świateł, żeby świeciły DRL? a co do przeciwmgłowego tylnego, to albo jestem ślepy, albo mam żarówkę przepaloną... ktoś się orientuje, ile kosztuje wymiana?

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 18 lip 2014, 22:02
autor: Mark
fakt instrukcja jest skąpa- ale postaram się wytłumaczyć

procedura dezaktywacji świateł dziennych:
- włączamy lewy kierunkowskaz/ lewa manetka w dół i nie zmieniamy jej pozycji aż do odwołania
- włączamy sygnał świetlny / lewą manetkę ciągniemy do siebie (w stronę kierowcy), tak jak się "mruga" ale nie puszczamy, tak trzymamy przez cały czas aż do odwołania
- przekręcamy kluczyk w stacyjce do pierwszej pozycji aż zaświecą się kontrolki, teraz ważne: nie wolno od razu jak tylko zaświecą się kontrolki wyłączyć zapłonu a poczekać z 1s/2s aż zaczną kontrolki gasnąć i dopiero wtedy wyłączyć stacyjkę z pierwszej pozycji do zera, nie wyjmujemy kluczyka ze stacyjki (ja się sugeruję komputerem pokładowym: zawsze mam na wyświetlaczu chwilowe spalanie, po przekręceniu stacyjki do pozycji pierwszej [zaświecą się kontrolki] na wyświetlaczu wyświetla się "--,-" a po momencie dopiero pokazuje się "0,0" i wtedy wracam stacyjkę do pozycji zera)
- odczekujemy około 2-3sekundy (cały czas mamy włączony lewy kierunek i trzymamy sygnał świetlny, lewa ręką nie drgnie nawet)
- przekręcamy stacyjkę do pierwszej pozycji aż włączą się kontrolki i w tym momencie lub po chwili powinniśmy usłyszeć "piknięcie" z licznika które oznacza że dobrze wykonaliśmy w/w procedurę
- odwołanie wyłączamy sygnał świetlny/ puszczamy lewą manetkę żeby wróciła do swojej naturalnej pozycji
- odwołanie wyłączamy kierunkowskaz
- cieszymy się wyłączoną funkcją automatycznych świateł dziennych

procedura aktywacji świateł dziennych wygląda prawie identycznie- zmienia się jedynie to że włączamy prawy kierunkowskaz (w górę lewą manetkę)

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 20 lip 2014, 11:14
autor: vaaks
Wykonałem wszystkie czynności dokładnie wg. powyższej instrukcji i niestety u mnie to nie działa, światła jak świeciły, tak świecą.

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 21 lip 2014, 14:05
autor: Silver
U mnie też trik z manetkami nie działa. Chyba wiem dlaczego. Vw ma dwa sposoby podłączenia dziennych. W jednym rozwiązaniu dzienne obsługiwane są przez BCM i tak jest u Ciebie Mark, masz fabryczne xenony co oznacza że komputer BCM w Twoim samochodzie to model o wyższej numeracji i bardziej zaawansowany. Jeśli nie ma się xenonów i ma BCM o końcowym nr 87 lub niższym, to dzienne podłączone są do włącznika świateł z pominięciem dodatkowej elektroniki sterującej. Więc żadne triki, programowanie w BCM nie pomoże na włączenie/wyłączenie dziennych.
Przemo_88 napisz czy masz xenony, co się dzieje po włączeniu zapłonu samochodu.
1. Czy świecą światła mijania przednie i tylne gdy włączysz zapłon a włącznik świateł masz na pozycji „0”? – zgodnie z przepisami powinny „jakieś światła świecić”
- więc jeśli świecą światła mijania przednie i tylne to dzienne jakie masz to atrapa. Może poprzedni właściciel wymienił halogeny bo „uległy zniszczeniu”? I zamontowali halogeny z dziennymi bo akurat takie mieli ale nie ma do nich instalacji.
2. jeśli nic nie świeci po przekręceniu kluczyka z włącznikiem świateł w pozycji „0”,ani z przodu ani z tyłu to jest nadzieja.
- w instrukcji jest opisana wymiana żarówek w halogenach. Wymontowanie halogenów to prosta sprawa. W kole zapasowym masz potrzebne narzędzia do wyjęcia halogenu, metalowe oczko do podważenia plastikowej osłony i śrubokręt do odkręcenia 2szt. śrub klosza. Zobacz czy masz w ogóle jakieś kable i wtyczkę wpiętą w dzienne. Zobacz też bezpiecznik pod nr 56.
Jeśli nie chcesz przepłacać w serwisie za wymianę żarówek to zrób to sam. W instrukcji w miarę czytelnie jest opisana wymiana. Zrób ogólny przegląd bezpieczników bo w każdym modelu są trochę inaczej usytuowane. To są rzeczy, które sprawdzisz sam i za darmo.

Re: [6R] Dołożenie świateł do jazdy dziennej - DRL

: 21 lip 2014, 20:11
autor: pszemo_88
Silver - sprawa wygląda następująco:

1. Halogeny na 100% są dwudzielne i w obu częściach są żarówki;

2. Jak przekręcam stacyjkę to automatycznie włączają się światła mijania (ale nie jestem pewien, czy w pozycji "0" także, wydaje mi się, że tak, sprawdzę jeszcze; na chwilę obecną należy przyjąć, że tak);

3. Co do bezpiecznika pod nr 56 - nie mam i nawet mieć nie mogę, ponieważ nie ma jak go wsadzić - tzn. jest otwór, ale w tym otworze nie ma "styków" czy jakkolwiek to nazwać. Z tego wnioskuje, że pomimo, że DRL są w halogenach, to pewnie nie są podłączone. Czy koszt podłączenia to jest duży wydatek? Będę w niedalekiej przyszłości montował czujniki parkowania (są w zderzaku, ale instalacja nie jest zamontowana - instalację mam, więc pozostaje tylko podłączyć) i tak się zastanawiam, czy wówczas nie zrobić tego za jednym razem. Ile to może kosztować u jakiegoś ogarniętego elektryka? Czy raczej polecacie ASO?

Druga rzecz - tylne światło przeciwmgłowe nie świeci.

1. Z tego co pisaliście, to światło tylne przeciwmgielne jest w prawym tylnym reflektorze, w miejscu, w którym w lewym reflektorze jest cofka. Z rozpiski bezpieczników, która jest na forum (włoska - polskie tłumaczenia ręcznie dopisane) wynika, że za tylne światło przeciwmgłowe odpowiada bezpiecznik nr 18 - sprawdzałem - mam i nie jest przepalony - w takim razie muszę mieć przepaloną żarówkę, tak? Czy w związku z tym powinna palić się jakaś kontrolka informująca o tym, że światło nie świeci?

2. Za co odpowiada bezpiecznik numer 54? Wg w/w rozpiski za światła przeciwmgielne - ale przednie czy tylne? Bo ja też nie mam tego bezpiecznika i nie mam jak go mieć (również nie ma "styków"), a przednie halogeny mam, działają i nawet doświetlają zakręty.
Czy w takim razie brak tego bezpiecznika może powodować to, że tylne przeciwmgłowe światło mi nie działa? Czy ktoś się orientuje, ile kosztuje wymiana żarówki w tylnym przeciwmgłowym?

Sorry, za tyle pytać, ale mam auto dopiero od 4 tygodni i trochę nie ogarniam...