Strona 3 z 4

Re: ABS

: 29 cze 2011, 12:19
autor: PiterVR6
ma ktos może jakis schemacik zeby posprawdzac czy kableki dobrze podpiete ?

Re: ABS

: 03 lip 2011, 9:08
autor: Skierosiek
z tym ABSem to jakaś dziwna historia bo od spotu nie używałem autka i jak wczoraj ruszyłem uzupełnić lodówkę to kontrolka przestała się świecić :amen: ale w drodze powrotnej znowu się zaświeciła :banghead:

ten bezpiecznik który wymieniliśmy w czwartek był od...tylnej wycieraczki :)

Re: ABS

: 03 lip 2011, 9:43
autor: PiterVR6
po przekładce wyswietla sie mi cały czas bład 01044 P1749 Moduł kontroli transmisji – niewłaściwie zakodowany
co z tym zrobic po usunieciu dalej wyskakuje

Re: ABS

: 03 lip 2011, 22:27
autor: czaja
[quote=""PiterVR6""]co z tym zrobic po usunieciu dalej wyskakuje[/quote]
Trzeba przekodować sterownik. Ale jak to zrobić to już musi się jakiś spec wypowiedzieć.

Re: ABS

: 04 lip 2011, 18:20
autor: sidewinder3
[quote=""czaja""][quote=""PiterVR6""]co z tym zrobic po usunieciu dalej wyskakuje[/quote]
Trzeba przekodować sterownik. Ale jak to zrobić to już musi się jakiś spec wypowiedzieć.[/quote]
Nie trzeba speca, tylko szukajki Panie Prezes:
viewtopic.php?f=13&t=4123
viewtopic.php?f=20&t=3032&start=0

Re: ABS

: 04 lip 2011, 18:30
autor: czaja
[quote=""sidewinder3""]Nie trzeba speca, tylko szukajki Panie Prezes:
viewtopic.php?f=20&t=3032&start=0[/quote]
Jak nie jeden to drugi wie gdzie co jest :)

Re: ABS

: 05 lip 2011, 9:42
autor: PiterVR6
ok spróbuje ,dzieki za linki :)

Re: ABS

: 05 lip 2011, 19:46
autor: PiterVR6
mam tak
auto z jakiego mam abs miało silnik avy

Controller: 6X0 907 379 C
Component: ABS/EDS 30 IE CAN V004
Coding: 15603
Shop #: WSC 00788

i dalej
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded

Re: ABS

: 05 lip 2011, 21:51
autor: sidewinder3
Z tego co piszesz, to agregacik masz z lupo :)
A auto do którego montujesz ABS jaki ma silnik i z którego jest roku?
Tak na chłopski rozum - trzeba "powiedzieć" ABSowi że "teraz pracujesz z silnikiem np. AEE"

Jedyne czego się obawiam, to to że komputer samochodu może nie obsługiwać/nie współpracować z ABS, a wtedy :niewiem:

Re: ABS

: 06 lip 2011, 9:15
autor: PiterVR6
auto jest z roku 94r i ma silnik z golfa 2.0 16V , a abs jest z 6n2 gti czyli nie da rady tego zrobic ?

Re: ABS

: 06 lip 2011, 11:23
autor: sidewinder3
Kluczowe jest to, jakie to auto, czyli czy 6N, czy 6N2 i od czego ma komputer.
Obawiam się, że jak masz silnik z golfa, to przekładałeś razem z komputerem, a więc żeby ABS dogadał się z kompem, musi mieć (chyba) ustawienia jak dla golfa.
Sprawa komputera jaki masz w danym aucie jest tutaj kluczowa.

Re: ABS

: 08 lip 2011, 9:51
autor: PiterVR6
auto to 6n komputer silnika sterujacego ma nr 037 906 024 F , a cały abs jest z 6n2 :)

Re: ABS

: 12 maja 2013, 13:07
autor: Emejcz
Witam, mam problem gdyż nie działa ABS. Zaczęła się kiedyś palić kontrolka abs wraz z tą od poduszki powietrznej i abs przestał działać. Jak podpinam pod VAGa to podaje:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -
więc go wymieniłem co kosztowało mnie nie mało pracy, ale nic to nie dało. Dodam, że gdy kasuję błąd w zakładce od ABSu to znika na chwilę kontrolka od ABSu ale także od poduszki powietrznej.
Nie działa na żadnym kole, sprawdzałem na piachu.
Dzisiaj poszedłem zrobić pomiary.
Na tym lewym wymienionym czujniku opór to około 1040 omów, a napięcie we wtyczce to około 1.7-2 V.
Sprawdziłem jeszcze na wszelki wypadek czujnik z prawej strony (według VAGa sprawny) i opór na nim to około 960 omów a napięcie to 2,3V.
Czy różnice między nimi są w dopuszczalnych granicach czy to już za dużo?

Chciałem zmierzyć napięcie bezpośrednio w gnieździe pompy ABS, ale za chiny nie mogę wyciągnąć tej wtyczki, a nie chcę jej ukruszyć, bo i tak nie jest w idealnym stanie. Czy ktoś ma jakąś radę jak to ustrojstwo wyciągnąć?

Re: [6N] ABS

: 12 maja 2013, 22:47
autor: sidewinder3
z wtyczki wyciąga się taką "szufladkę" (cholera, nie wiem jak toto nazwać); jest prostopadle do styków wtyczki; coś jak tutaj: http://www.google.com/imgres?q=vag+abs+ ... 122&ty=105

Re: [6N] ABS

: 13 maja 2013, 5:05
autor: Emejcz
Spoko, dzięki już zdążyłem do tego dojść :)
Bardzo prawdopodobne, że znalazłem winowajcę. Gdy mierzę opór czujnika poprzez piny od tej wtyczki to w przypadku prawego pokazuje mi go poprawnie, zaś w przypadku lewego czyli tego z którego zapewne nie ma sygnału wyniku nie ma żadnego na wyświetlaczu. Także wydaje się, że coś jest nie tak na połączeniu od wtyczki do czujnika, a podejrzewam, że to wtyczka przy samym czujniku.
Muszę teraz gdzieś dorwać taką wtyczkę i ją wymienić... zastanawia mnie czy gdziekolwiek można to kupić w sklepie czy tylko ze szrotów?
Jeszcze jedna kwestia, czy ktoś wyjmował kiedyś piny z wtyczki od pompy ABS? Muszę powiedzieć, że jest tam tak mało miejsca, że nie mogę się dopatrzeć żadnej zapadki i nie wiem przez to z której strony jej szukać...