Strona 27 z 64

Swap z 1.4 na coś mocniejszego.

: 13 cze 2011, 13:07
autor: mari88
Witam. Panowie powoli zaczynam sie przymierzać do wstawienia mocniejszej jednostki do mojego polo, mam 1.4 AEX, i moje pytanie brzmi, jaki silnik ładować ? 1.4 16V (101KM), 1.6 8V(75KM), czy 1.6 GTI.Chodzi o to żeby auto lepiej sie zbierało,ale bez przesady z funduszami. hmm zalezy mi na tym żeby wszystko bylo ok, licze sie z tym,ze hamulce do wymiany, ale jakie koszta wchodzą w gre ? Myślałem rownież nad kupieniem Anglika na części i wtedy wszystko przerzucić. Z gory dzieki za pomoc.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 13 cze 2011, 21:52
autor: przem_polo
Przy 1.6 8v najmniejsze koszta swapu Cie wyjda.1.416v i 1.616V ceny moga byc podobne.Do tego musowo hamulce chociaz na przod.Zobacz post el nino.On wymienial kompleksowo na 1.416V.Ogolnie wbrew pozor droga zabawa.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 8:13
autor: JuStIcE
Drogo, drogo. W moich okolicach podobno jest na handel 6N2 GTI po dachu z bardzo zdrowym motorkiem i małym przebiegiem. Znam tylko cenę, a więcej szczegółów ma kolega. Miałbyś od razu hamulce, wydech, wnętrze :D No i można trochę cześci opchnąć (ksenon itp).

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 9:20
autor: Skfarek
Przy swapach na 1.4 16v i gti bardziej obawiałbym się ogarnięcia elektroniki (GTI - dwie sondy lambda, z tego co gdzieś czytałem inna wiącha, nie wiem czy gaz nie jest "by wire") niż hampli bo to każdy mechanik zrobi a koszty też nie zabijają (zwrotnice po ok. 40 zł za sztukę, jarzma (40 za komplet) zaciski też coś koło 100 do tego tarcze i klocki).

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 9:30
autor: mari88
Najlepiej kupić całego dawce i wszystko przerzucić, chciałbym zeby koszta nie były zbyt duze, przekładke hamulcy, silnika itp zrobie sam, do podłączenia elektroniki biore kolesia który to ogarnia.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 14:56
autor: przem_polo
[quote="Skfarek"](zwrotnice po ok. 40 zł za sztukę, jarzma (40 za komplet) zaciski też coś koło 100 do tego tarcze i klocki).[/quote]
Skad masz takie ceny?Ja placilem komplet na swapa z 1.416v 300zl,a to tylko przod.Belka z gti to wydatek minimum 250zl.
Mari88,jesli swapowac to tylko z dawcy,czyli miec auto po wypadku i wtedy zabawa.
Podsumujmy 4000-5000zl(powypadkowe gti),2000zl robocizna i 2000czesci(nowy rozrzad,oleje,filtry,plyny i hamulce).
Reszta czesci niepotrzebnych gratow z gti wezmiesz 2000-3000zl i po swapowych ze swojego 2000zl.
Jesli robisz wszystko samemu to placisz tylko za czesci + ewentualne koszty robocizny(najdrozszy elektryk).
To tylko czysta teoria,a jak w praktyce roznie to wychodzi.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 14:59
autor: PiterVR6
jak chcesz mam silnik 1,6 16V z 6n2gti 120tys km komplet na swap dosłownie wszystko co potrzebujesz 2tys zl

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 21:44
autor: mari88
Orientuje sie ktoś jak wygląda przekładka GTI z 6N2 do 6N ?? chodzi mi o instalacje, czy da rade przerzucić wszystko łącznie z wiążką i kompem żeby to chodziło ??

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 14 cze 2011, 22:18
autor: JuStIcE
mari88
Pogadaj z ThundeRem, turzolem, oni takie rzeczy ogarniali u siebie :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 15 cze 2011, 15:17
autor: Skfarek
[quote="przem_polo"]Skad masz takie ceny?Ja placilem komplet na swapa z 1.416v 300zl,a to tylko przod.[/quote]

ja też piszę o przodzie samym, pisałem około bo kupowałem parę lat temu i praktycznie wszystko osobno.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 15 cze 2011, 15:38
autor: ThundeR
[quote="mari88"]Orientuje sie ktoś jak wygląda przekładka GTI z 6N2 do 6N ?? chodzi mi o instalacje, czy da rade przerzucić wszystko łącznie z wiążką i kompem żeby to chodziło ??[/quote]

przekładasz wszystko z 6N2 do 6N łącznie z wiązką z kabiny, deską rozdzielczą, całym wnętrzem.

ogółem SWAP na 1,6 16V wcale nie wchodzi taniej niż na 1,8 20vT tyle że nie ma rzeźby z wiązką i podłużnicami. I dostań zdrowe AJV :beee: :beee: :beee:


[quote="JuStIcE"]Pogadaj z ThundeRem, turzolem, oni takie rzeczy ogarniali u siebie :)[/quote]

mój AJV wczoraj pierwszy raz zagadał po rozebraniu, powymienianiu tego co trzeba było i poskładaniu

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 20 lip 2011, 13:40
autor: macieklag
Witam interesuje mnie zmiana silnika polo tzn z 1.0 AEV na 1.6 AEA. Mam zamiar kupić silnik, skrzynie oraz komputer, tylko zagłębiając się w temat wyczytałem że silnik 1.6 AEA w odróżnieniu od 1.0 ma w instalacji elektrycznej czujnik spalania stukowego. Mam pytanie do osób posiadających owy czujnik w swoich autach jak wyglądają jego przewody od czujnika do komputera czy jest to gdzieś rozdzielane tzn jakaś złączka czy raczej przewody biegną bezpośrednio do ECU? W necie oraz serwisówkach jest dość mało materiałów na ten temat. Poza tą małą różnicą SWAP raczej polega na przełożeniu wszystkiego plug&play, pozdrawiam

[6N] SWAP 1.0 AER => 1.4 ???

: 26 lip 2011, 16:04
autor: ttbb55
Witam posiadam vw polo 6n 1997r silnik 1.0 AER niestety stało się tak że padł :( chciałbym nie pchać się w większe koszta remontu tylko od razu zrobić swap na 1.4 ... Teraz moje pytanie jest takie chciałbym wrzucić sam słupek natomiast zostałby mój osprzęt (ssący, wydechowy, skrzynia) czy podjedzie takie coś ?? z góry dziękuje pozdrawiam

Re: Swap na 1.6 AEE

: 27 lip 2011, 20:55
autor: dogu18
odkopie trochę temat...

mój AEE jest już dość styrany i myślałem żeby go wymienić na inny silnik(znaczy sie sam słupek z głową).
I sie zastanawiam czy osprzęt z AEE pasuje do AEA?? bo Skfarek pisałeś ze mocniejszy jest, a widziałem ze ma minimalnie większą kompresje. wiec może by kucyków też ciutek przybyło.

pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz

Re: Swap na 1.6 AEE

: 27 lip 2011, 21:01
autor: cantanis
a możecie mi powiedzieć jak to jest z silnikiem AKV czym się on rozni od AEA i AEE