Strona 26 z 69
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 17 mar 2010, 8:34
autor: marcintju
ABU ma charakterystyczny monowtrysk, przewody paliwowe są po przeciwnych stronach a nie razem ja w innych monowtryskach, wtyczke od wtryskiwacza posiada również z tyłu.
http://photos08.allegroimg.pl/photos/or ... /924176220
ABU nie posiada odpowietrzenia pokrywy zaworów jak np. AAV, AAU, ABD
http://swap.marcintju.webr.pl/P020909_19.56.JPG
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/449 ... 16f37.html
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 20 mar 2010, 16:49
autor: speedmaster
[quote="Bruczyk"]po zmianie wiązki można wstawić 1,3 NZ 55km, 1,3 3f 75km, lub 1,3 Py 112km. [/quote]
jeśli chodzi o zmiane wiązki.. to mniej więcej jaki jest koszt tej imprezy ? chodzi mi o koszt wiązki (i jeśli to możliwe.. podanie jaka to ma być) oraz ile plus/minus biorą za to panowie od brudnej roboty

?
poza tym chciałem sie dowiedzieć..
http://allegro.pl/item951933898_silnik_ ... dowoz.html czy to jest ten 112km PY ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 20 mar 2010, 18:54
autor: lukas2305
tak, to jest py
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 22 mar 2010, 20:11
autor: 666rad
Wracając do popularnego swapa na 1.6 ABU (wiem nie bijcie

) chciałbym odpowiedzi w pigułce na nurtujące mnie pytania

Mam silnik AAV 1.3 40kW
1. Czy muszę zmieniać skrzynię biegów?
2. Czy muszę zmieniać komputer lub/i wiązkę?
3. Jak rozumiem to jest monowtrysk, czy trzeba zmieniać pompę paliwa?
4. Czy ktoś próbował wsadzić kompresor lub turbinę do tego 1.6?
5. Mam też możliwość kupienia silnika z tej samej rodziny na pełnym wtrysku 1.6 (prawdopodobnie AEE), dla tego silnika pytania jak wyżej (i czy wejdzie bez przeróbek ofc)?
6. Jakie są różnice w spalaniu paliwa między tymi silnikami i czy zamontowanie turbiny sporo zwiększa spalanie?
Bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 22 mar 2010, 20:17
autor: Bruczyk
666rad
jestem pewien ze na wszystkie te pytania odpowiedz już padła w tym temacie.
1)nie musisz
2)nie trzeba ale można pokombinować z mapami paliwa i wtryskiem z ABU
3)pompki mogą zostać
4)tu już na pewno będzie trzeba przekładać komputer.
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 22 mar 2010, 20:29
autor: 666rad
Tak myślałem, że jak jest full wtrysk to trzeba komputer zmieniać, tylko miałem na myśli raczej czy ten AEE pasuje gabarytowo/uchwyty itp... no i co z tą turbiną / kompresorem do 1.6 ABU
Aha no i czy kolektor ssący z AAV będzie pasował na 100% do ABU? :scratch:
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 01 kwie 2010, 21:57
autor: marian
kolektor pasuje, tyle że ten od ABU nie ma zwęrzek w kanałach....
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 06 kwie 2010, 13:59
autor: toudi19w
chcialbym te 1.6 miec ale na 16v, wiem ze istnieje taki silnik ale czy bedzie pasowac tak samo jak abu??
a drugie moje pytanko to: jak bym mial juz abu to czy mogl bym zamontowac wtryski z gt?? jakie byly by tego efekty i co musial bym zrobic?? bo wydaje mi sie ze po zamontowaniu tych wtryskow wystarczy komputer z gt i vollau
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 06 kwie 2010, 18:59
autor: toudi19w
prosze podpowiedzcie troszke bo termin swapu juz za 2 tygodnie a ja dalej nie wiem co kupic i z jakim osprzetem. chce postawic na moc. (g40 odpada, gazniki tez) chce 1.6 ktore wejdzie plug&play. i bedzie mialo duzy potencjal
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 06 kwie 2010, 22:32
autor: Bruczyk
[quote="toudi19w"]i bedzie mialo duzy potencjal[/quote]
ABU jest uważane za jednostkę bez potencjału. o 1.6 16v wchodzącym plug&play nie słyszałem o 1.4 coś mi się obiło o uszy.
[quote="toudi19w"]chce postawic na moc[/quote]
to najlepszym rozwiązaniem jest jednak Py czyli g40 no chyba ze lubisz kosztowne eksperymenty
[quote="toudi19w"]bo termin swapu juz za 2 tygodnie a ja dalej nie wiem co kupic i z jakim osprzetem[/quote]
odważny jesteś kupując jednostkę napędową na ostatnią chwile i nie robiąc chodź podstawowego remontu.
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 07 kwie 2010, 13:35
autor: toudi19w
to bedzie tak. silnik mechanik wyjmuje i sama buda jedzie do blacharza i pozniej wraca wyspawana. a co do czesci typu nowe zawieszenie, drazki itp mam wszystko NOWE gotowe do montazu. wszystko git tylko silnika nie mam. nie chce g40 bo sporo kasy kosztuje a po drugie nie ufam tej jednostce słysząc opinie innych. chodzi mi tylko o wyjasnienie jak połączyć abu z wtryskiem z gt i co z tego wyjdzie.
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 07 kwie 2010, 17:43
autor: adam
Jak zalozysz wtrysk z gt bedzie kupa ;/ bo za malo paliwa bedzie na bank, chyba ze jakos to wystroisz, albo kombinuj wtrysk z 1.6AEE ze skody felicji/golfa mk3, tyle ze tam jest pelna sekwencja, a 3f/nz maja full grupe nie wiem jak g40
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 07 kwie 2010, 18:00
autor: toudi19w
to juz mam zalatwione. mechanik mi powiedzial ze sam zalatwi wtrysk i abu. bede mial 5000zl za 2tyg. i cala kase mam zamiar upchac w tego szrota.( tylko nie mowcie ze lepiej bylo by sprzedac i kupic cos lepszego bo i tak zrobie tego swapa) oczywiscie nie cale 5 kafli na swapa tylko jeszcze na blachare i lakiernika, nowe fele z oponkami itd. co wedlog was najlepiej zrobic w tym silniku zeby to mialo sens.(abu)
Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 08 kwie 2010, 8:33
autor: adam
T.j pisal Ci kolega
bruczyk silnik ten nie jest rozwojowy, ale inni proboja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 w polo kazdy konik to na plus

Re: Wszystko o: SWAP silnika
: 08 kwie 2010, 8:41
autor: marcintju
toudi19w
koło zamachowe z 1.0, plan głowicy (1mm), powiększenie kanałów w głowicy i w kolektorach, +mapa paliwowa z 1.8 ABS, jak chcesz pełen wtrysk to pakuj 1.6 AEE, tak samo podchodzi jak ABU na mocowania.