Wszystko o: Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Drążki też nie są za ciekawe ale jeszcze powinny pożyć do wiosny co najmniej.
Co do prowadnic to już tak robiłem całkiem na początku jak zakładałem klocki i tarcze.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
u
uxi916
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2010, 8:34
Lokalizacja: Miechów

Post autor: uxi916 »

sprzwdz jeszcze felgi czy nie są krzywe
z
ziomek456
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:49

Post autor: ziomek456 »

Jakie klocki mają polówki z 93 roku ? (VW-FOX)

coś w tym stylu http://www.iparts.pl/gfx/iparts/pl/tecd ... 900169.jpg

czy może http://img.bazarek.pl/275275/16118/2563 ... 434f8f.PNG
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
z
ziomek456
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:49

Post autor: ziomek456 »

ok, dzięki :)
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Ludziska, mam taki problem że moje serwo działa nie do końca prawidłowo, tak jakby zacina się w pewnym miejscu, wczoraj chciałem wymienić go, bo leży w garażu jeden egzemplarz tego ustrojstwa. Odkręcanie przez godzinę serwa z auta, włożenie innego i tu ZONG! różne długości dźwigni!!! na serwach nie znalazłem żadnych numerów, nic co mogło by ich zidentyfikować. Dodam że tą operację chciałem zrobić na G40 ale w budzie z AAU, i tak do końca nie wiem czy serwo zostało z AAU czy ktoś jednak przełożył z G. Różnica między serwami to około 1 cm długości na dźwigni, w aucie było to dłuższe. Ktoś zna ten temat? od jakiej wersji silnikowej mam szukać to "dłuższe" serwo?
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Były dwa rodzaje serwa, dla modeli z silnikami AAU,AAV,HZ,NZ,2G były montowane serwa 7"X204mm (średnica x długość), a z silnikami MN,PY,1W,3F były montowane 7" x178mm. Takie dane znalazłem w książce.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Witam! Mam pytanie odnośnie tarcz, bo mam polo coupe 1.3 i czyściłem prowadnice na zacisku bo były zapieczone i od wewnętrznej strony klocki nie wiele dociskały do tarczy, ale jak to poczyściłem to znowu hamulec gorszy... Dlaczego tak się stało? nie wiem czy odpowietrzenie pomoże? ale przewodów nie odkręcałem. I drugie pytanie jaka ma być grubość tarczy w polo 1.3 coupe? ja mam około 7 mm. Dzięki za odpowiedź :D
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Grubość minimalna dopuszczalna tarczy wg instrukcji to 8mm, więc twoje tarcze są do wymiany.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Też to gdzieś czytałem no ale jak nie mają zadnych wżerów ani nić to może coś jeszcze mogę pojeździć?
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Im cieńsza tarcza tym gorzej odprowadzają ciepło, jeździsz na własne ryzyko.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Zondahsp
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwie 2011, 22:08
Lokalizacja: Cieszyn, Pogwizdów

Post autor: Zondahsp »

Moja tarcza ma 5mm i jest git :victory:
Polo 86c2f Gt Coupe AAV Pb no LPG! ;)
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

Zejdźcie do 1 mm będziemy waszymi fanami..
Panowie bez przesady, koszt tarcz do Polo to groszowe sprawy, ale co tam wasze życie wasza sprawa, gorzej jak nie zdążycie wyhamować przed dzieckiem na przejściu..
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

z 10 mm tarczy 8 jest przeznaczone do wymiany
przy 7 kompletnie nie ma hamulca
co do problemu to zapewne tłoczek nadawał by się do regeneracji
a przy okazji przydało by się przepłukać układ hamulcowy bo napewno mazia tam jest niezła
warto kupić litr DOT'a i nowe tarcze i klocki i jeździć pewnie i bezpiecznie
wydatek 150 zł może wpłynąć na hamowanie a w konieczności uchronić od większych wydatków tym bardziej że idzie zima
m
mateucho
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:53

Post autor: mateucho »

Witam.

Przestudiowałem cały dział techniczny, osiemnaście stron tego tematu tak mi zmęczyły oczy, ze już patrzeć nie mogę, ale dalej nie jestem pewien.
Mam problem z linkami hamulca ręcznego. Posiadam polówkę 86c kombi z 87 roku, składaka. Linkę ręcznego mialem zmontowaną prawdopodobnie jakoś niefabrycznie, ale działała, dopóki jej nie zerwałem. Teraz pytanie.
Orientując się w sklepie, dowiedziałem się, że są dwie wersje linek w polówkach. Jedna jest jak pisze większość na jedną linkę główną od wajchy i dwie osobne do każdego koła z metalowym łącznikiem. Druga wersja natomiast, to jedna dłuższa linka łącząca obydwa tylne koła i jedna linka od wajchy ciągnąca za tą drugą. Orientuje się ktoś skąd wynika taka różnica? Czy są to wymienne opcje, czy może zależne od czegoś?
U mnie była właśnie jedna do dwóch kół i jedna od wajchy. Z tego co oglądałem 86c2f kolegi, to też ma to na dwóch linkach, chyba że jakoś źle patrzę.
No i ostatnie pytanie. Jeśli mam to mieć zmontowane na trzech linkach, to jaka jest opcja dostania tego metalowego łącznika linek, poza szrotami?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”