Strona 3 z 5

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 14 lut 2015, 2:07
autor: JuStIcE
BraHOL 12
To byłe GTI suffa :) Ja czekam aż to poskładasz, ma być kosa :)

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 14 lut 2015, 2:15
autor: Filipovic
Przy takich naciągach to by to jakoś wyglądało air by się nadał, bo teraz ta 15 to strasznie mała. Albo chociaż 16 calowe koło..

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 14 lut 2015, 6:24
autor: paffcio
Sanchez77

mam takie wrazenie czy kolo lewe tylne chowa sie bardziej od prawego ?

btw. z tym przeciwmgielnym w lampach led silver jest rada, nieraz takie cos robilem w wersji black :) od srodka srubokretem wydlubujesz plastik, i po sprawie ;)

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 14 lut 2015, 8:19
autor: Sanchez77
Co do koła - nie zauważyłem, żeby się bardziej chowało. Auto stoi na nierównej powierzchni, więc może tak to wygląda.
Co do lamp no to muszę z nimi coś pokombinować, bo za wyjątkiem tego czerwonego dziadostwa to wyglądają na prawdę ciekawie.
Co do rozmiaru kół - miało być tak, żeby siadł jak najniżej. Też się zastanawiałem nad zakupem 16-ek, ale jednak zacząłem od 15-ek gdyż po prostu urzekły mnie po przymiarce ;). Teraz tylko mam dylemat jak to fajnie spasować, bo jestem zielony w temacie. Z tyłu na pewno trzeba wrzucić tego cambera i przy okazji wizyty u lakiernika myślę, że można by zrolować nadkola. Martwi mnie natomiast ten przód... Myślę, czy jest jakaś inna opcja na uzyskanie pełnego zakresu manewru kołami bez podwyższania.

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 16 lut 2015, 10:45
autor: Anonymous
1.5" powinno załatwić sprawę (pisz do ko zack-a ma takie z regulacją zbieżności tyłu dzięki czemu nie tnie tak opon z tyłu)
z przodu możesz ostawić negatyw na kolumnie, luzujesz 2 śruby które trzymają amortyzator do zwrotnicy i masz pewien luz w płaszczyźnie pionowej, ja ustawiłem na maxa i wyszło ok 3.5" (na ustawianiu zbieżności tyle pokazało)

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 16 lut 2015, 11:33
autor: Sanchez77
Zamówiłem już 2,5" - może uda się zmienić na 2" - zobaczymy.
Teraz będę kombinował coś z tym przodem. Jestem nieco zaniepokojony, bo wyczytałem, że może koło ocierać o amortyzator... Najgorsze, że jestem kompletnie zielony w temacie i nie wiem, w jakim kierunku działać, żeby rozwiązać problem. Spróbuję pobawić się tymi kątami, a jak z tego nic nie wyjdzie to będę kręcił gwintem, czego chciałbym uniknąć, bo obecne obniżenie bardzo dobrze wygląda.
Jak zrobię finalne spasy i wrzucę cambery to dodam jakieś fotki.

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 16 lut 2015, 14:36
autor: Anonymous
Nie powinno trzeć z przodu o amortyzator
u mnie było 15x6j et43 i przy maksymalnym koncie z przodu felga nie ocierała
8j et25 siedzi 7.4mm głębiej więc też nie powinno, a nawet jeśli to wystarczy ustawić mniej niż te moje 3.5"

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 06 mar 2015, 0:49
autor: Kuba
i jak ?

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 06 mar 2015, 7:28
autor: Sanchez77
Nakupiłem sporo gratów, ale chwilowo nie mam czasu żeby wszystko zmontować do kupy :glare:
Jeszcze mnie cholerna poczta polska zrobiła w bambuko, bo zamówiłem sobie klapę z Polo 6r, żeby ze swojej wywalić klamkę i umieścić ją w znaczku. Mimo dodatkowej opłaty za szklane elementy, stłukli szybę i pogięli blachę. Oczywiście twierdzą, że to raczej nie ich wina i teraz muszę czekać 31 dni aż coś się w tej sprawie ruszy.
Przy okazji kupiłem też tylny zderzak i zastanawiam się nad rzeźbieniem go na styl japan, bo i tak pójdzie do malowania, więc nie mam zbyt wiele do stracenia.
Krótko mówiąc plan jest taki: poczekać na wszystkie części -> złożyć auto do kupy -> zrobić konserwację od A-Z -> wizyta u lakiernika (prawie całe auto do lakierowania...) ->wizyta u mechanika + geometria

Jak będzie już to jakoś wyglądało to nie omieszkam wrzucić jakichś fotek. Póki co jestem załamany, bo końca nie widać, a nie mogę się już doczekać przejażdżki.

/edit: Swoją drogą, możecie mi polecić jakieś na prawdę dobre środki do konserwacji podwozia i profili ? I jakieś maty wygłuszające do drzwi (za średniej półki)...

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 08 mar 2015, 18:08
autor: Sanchez77
Eh, dzisiaj chciałem w końcu sprawdzić, żeby auto w ogóle jeździło. Podniosłem przedni zawias o ~5mm, zwiększyłem pochylenie kół -> efekt: koła skręcają, ale się nie kręca - myślałem, że zapiekło hamulce, ale okazało się jednak, że amortyzator/sprężyna trze o wewnętrzny rant felgi. Chwilowo się poddałem, bo ile można podnosić i opuszczać auto (tym bardziej, że żeby włożyć lewarek z przodu najpierw muszę podnieść tył i popodstawiać jakieś deski :S
Jak będę miał wolny czas to dalej będę się z tym babrał, może za którymś razem się uda :cool:
Chciałbym jeszcze założyć te cambery na tył, ale nie wiem jak się zabrać za demontaż hamulców żeby sobie nie narobić problemów...

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 09 mar 2015, 9:10
autor: Anonymous
podłóż długie deski pod wszystkie 4 koła bedziesz mógl sprawdzić czy auto jedzie na małym odcinku i nie będie takiego problemu z lewarkiem, sam mam ten problem mimo nisko-profilowej żaby (pod auto wchodzi ale zbyt płytko)

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 11 mar 2015, 9:13
autor: Sanchez77
Pokręciłem gwintem i amortyzatorem, zrobiłem fajne spasy i pojawił się jeden problem - nie ma opcji, żebym wyjechał z posesji, ba nawet garażu (musiałbym skołować co najmniej za 30 mb desek)... Będę musiał dalej kminić jak to ustawić.
Póki co podniosłem gwint o 10 cm w górę, założyłem zimówki i pojechałem umówić wizytę u lakiernika. Termin mam na początek kwietnia, więc trochę sobie poczekam :closedeyes:
Mając tyle czasu najchętniej wziąłbym się za podłogę i zakonserwowałbym auto. Nie wiem tylko, czy warto rozkuwać w garażu kanał, czy jest jakiś inny, prosty sposób żeby ustawić odpowiednio auto do takich prac.
Jeśli macie jakieś sprawdzone pomysły to walcie śmiało !
Tak poza tym to zabieram się z małe modyfikacje audio (wygłuszenie + subwoofer), a potem performance (na razie kupiłem zestaw BMC, wydech i zamierzam zrobić rozpórkę, a potem szukać gwintu KW i innych dupereli)

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 19 mar 2015, 14:55
autor: Sanchez77
Żeby nie było, że nic się dzieje to kilka dni temu wrzuciłem do GTI'ka subwoofer Blaupunkta. W połączeniu z przednimi głośnikami gra to po prostu świetnie. Rozważałem wcześniej zakup wzmacniacza, ale jednak nie widzę takiej potrzeby. Kolejnym krokiem będzie wygłuszenie drzwi (rozważałem także podłogę i bagażnik, ale jednak są to dodatkowe kilogramy... ). Jeśli możecie polecić jakieś maty za rozsądne pieniądze w piszcie śmiało.
Kolejną rzeczą, którą zrobiłem był montaż airboxa BMC. Oczywiście musiałem od razu sprawdzić jak to działa - pierwsze wrażenia bardzo pozytywne ;).
Z innych dupereli to zakupiłem trochę kosmetyków...
Obrazek
... i nie omieszkałem wypróbować ich na dupowozie :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 28 mar 2015, 9:38
autor: KoKo
Sanchez77
Po przegladmieciu twojego tematu zrozumialem dlaczego mi zazdroscisz tylko 6 desek :D

Re: [6n2]Silver GTI by Sanchez

: 09 maja 2015, 18:43
autor: Sanchez77
Pora w końcu na jakiś update, bo od ostatniego czasu udało się co nieco posunąć do przodu.

Najpierw zawiozłem auto do pełnej konserwacji. Generalnie jestem zadowolony z warsztatu, który się tym zajmował, bo zakonserwowali wszystko, co trzeba było to popoprawiali i na 2018 jestem umówiony na wizytę kontrolną. Niestety, a może i na szczęście zaliczyli pewną wpadkę - ktoś niedokładnie zmył jakiś rozpuszczalnik i uszkodził lakier na błotniku (ale właściciel okazał się uczciwy i od razu powiedział, że pokryje wszystkie koszty lakierowania).
Następnie polówka zaliczyła wizytę u lakiernika - została zrobiona ~połowa samochodu. Teraz wypadałoby jeszcze polakierować przedni zderzak, bo ma kilka odprysków, ale generalnie auto nareszcie wygląda bardzo dobrze ;).
W międzyczasie kupiłem za grosze komplet skór z colour concepta, które od razu zawiozłem do tapicera. Miał odnowić co się da, a to co przetarte obszyć na nowo skórą (zgodnie z oryginałem) wraz z boczkami. Niestety, zawiódł mnie po całości. Nie zachował oryginalnych przeszyć na oparciu i siedzisku, tylko zrobił je 'na gładko', a boczków w ogóle nie tknął, bo stwierdził, że 'tego się nie da obszyć bo są fabrycznie zgrzewane'. Jedyny pozytyw całej sytuacji to fakt, że użył prawdziwej skóry, wykonał całość dość schludnie i zapłaciłem tylko za materiał i paliwo. Teraz będę się musiał popytać w okolicy, czy da rady dorobić oryginalne przeszycia i obić te boczki.
Obrazek
Z uwagi, że już od roku zalegała mi długa belka czarnej alcantary, a ostatnimi czasy nie miałem nic ciekawego do roboty to zabrałem się (mimo początkowych obaw) za obijanie słupków, tylnej półki i podsufitki.
Ku mojemu zdumieniu słupki wyszły idealnie, z tylną półką również nie było problemu. Schody zaczęły się dzisiaj przy podsufitce. Jako, że klej nakładałem samemu (i co najgorsze - pędzlem) to właściwe wysmarowanie obu elementów zajęło mi w cholerę czasu. Tak mnie otępiło wdychanie tego kleju, że przez przypadek przewróciłem puszkę na materiał. Myślałem, że to już koniec 'zabawy', ale cudem okazało się, że po odcięciu zalanej części zostało co do centymetra alcantary, aby jednak obić tą nieszczęsną podsufitkę.
Nie szło to jednak zbyt kolorowo, bo klej już zaczynał przysychać, a ja powoli kształtowałem materiał. Na domiar złego, w trakcie pracy popsuła mi się jeszcze suszarka. Myślałem, że wyrzucę to wszystko przez okno, ale zaparłem się i jakimś cudem ją dokończyłem. Wyszła w miarę ładnie. Jest parę zmarszczek, ale zostaną zasłonione przez słoneczniki i rączki, więc jestem dobrej myśli :D
Obrazek
Obrazek
I na koniec napiszę jeszcze, że jutro składam auto, w poniedziałek jadę wymienić olej i ogarnąć kilka innych niezbędnych drobiazgów, potem przegląd, założenie kół + kręcenie gwintem, zrobienie zbieżności i wreszcie finisz.
We czwartek konkretnie umyłem auto i nawoskowałem collinite'm, także pozostało założyć koła i porobię wreszcie jakieś foty ;)

/up: Tak wyglądają graty zamontowane w samochodzie. W najbliższym czasie psiknę jeszcze te jasne plastiki, słoneczniki i uszczelki na czarno
Obrazek
Obrazek