Strona 3 z 3

Re: [6n]1.6 AEE Chrobotanie z układu napędowego

: 04 wrz 2014, 10:27
autor: Genonef
Witam forumowiczow jako iż to mój pierwszy post tutaj :)

Podpinam się pod temat gdyż objawy w moim Polo są dosyć podobne, choć poza dźwiękiem mocno odczuwalne są również drgania podczas jazdy na biegu które bardzo mocno nasilają się podczas hamowania silnikiem, zwłaszcza pomiędzy 2000 a 1500 rpm. Sam odgłos przypomina bardziej nawet stukanie niż ocieranie i dochodzi jakby spod lewarka skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła wszelkie objawy znikają.

Chciałbym wiedzieć jakich wydatków mogę się spodziewać... :oops:

Polo jest z 99 roku z silnikiem 1.4 16V 100KM.

Re: [6n]1.6 AEE Chrobotanie z układu napędowego

: 04 paź 2014, 15:35
autor: fala
Witam, to mój pierwszy post i niestety w tym dziale :(
posiadam polo 6n '98 1.4 60KM benzynka, pożyczyłem bratu autko na 4 dni i po 3 dniach dostaje telefon że nie może wyrzucić biegu z 1. Po dojechaniu do domu zobaczyłem ze zawleczka od oleju w skrzyni biegów jest otwarta i skrzynia cała w oleju. Nie jestem pewien ile czasu jeździł bez oleju w skrzyni ale przypuszczam że maksymalnie 2 dni. Po dolaniu oleju do skrzyni wybrałem się sprawdzić co jest nie tak, okazuje się że biegi już normalnie wchodzą ale jest okropny dźwięk jakby coś zgrzytało, piszczało (zaczyna się dopiero gdy wrzucę 2 czyli około 20km/h) po wciśnięciu sprzęgła odgłosy jedynie cichną i słychać jakby samolot lądował i hamował silnikiem. Nie znam się za bardzo na samochodach tak więc czekam na waszą pomoc.

Proszę o odpowiedzi w jak najprostszym słownictwie

Re: [6n]1.6 AEE Chrobotanie z układu napędowego

: 06 paź 2014, 22:14
autor: ruwado
U mnie w 1.4 APQ jak tak wyło ze skrzyni, to niestety była do wymiany. Bralem nową z bcs z Sosnowca. Jestem zadowolony, żona śmiga Polówką.

Poczytaj i popytaj w bcs
viewtopic.php?f=6&t=8780

Re: [6n]1.6 AEE Chrobotanie z układu napędowego

: 30 mar 2016, 22:34
autor: kuba90876
Żeby nie zakładać nowego tematu to dopisze tutaj. Polo 1.4 ze skrzynią od 1.0 oznaczenie DKG. Mam następujący problem. Na początku było słychać lekkie "szuranie" tylko na 4 biegu. Dziś jadąc sobie spokojnie 50 km/h na 4 biegu i z komory zaczął dobiegac coraz głośniejszy hałas. Później ten hałas pojawił się też na 3 biegu, po kolejnych kilometrach pojawił się też na 2 biegu. Analogicznie na 1 i 5 ,jest dobrze, cicho, tylko na 2,3,4 słychać te szuranie. Do konkretów, olej w skrzyni sprawdzony, był na poziomie. Po wciśnięciu sprzęgła cisza, po wyrzuceniu na luz cisza. Panowie samochód jest mi potrzebny do codziennej jazdy, czy to już byłby koniec skrzyni, czy może coś jednak innego? Dodam, że sprzęgło ma przejechane okolo 40 tyś km, założone LUK-a. Ktoś, coś jakieś sugestie? Z góry dziękuję za odpowiedź ;)