Strona 3 z 14

[9n] zawieszenie

: 08 lip 2009, 23:22
autor: misiek89
ogólnie coś mi stuka i puka w zawieszeniu :grin: przy przebiegu 83 500 km, rocznik '02 jakich elementów zawieszenia mogę spodziewać się do wymiany? ewentualnie jakie koszta mogą byc poszczególnej części zawieszenia :?:
aaa i dodam że od nowości nie było nic wymieniane/robione bo było wszystko w porządku ;-)

Re: zawieszenie

: 08 lip 2009, 23:40
autor: Artpolo
Stuka i puka z przodu z tył? Z lewej z prawej? Przy ruszaniu, przy skręcaniu, na dziurach?

Re: zawieszenie

: 08 lip 2009, 23:56
autor: misiek89
przód na dziurach, lewa czy prawa to nie jestem za bardzo w stanie stwierdzić.

Re: zawieszenie

: 09 lip 2009, 0:00
autor: Artpolo
Amorki, a jak amorki padnięte to i padają tuleje wahaczy i wyklepane odboje.
Tulejki 20-60zł za szt. (zależy od firmy)
Odboje podobnie.
Amorki zależy od firmy i typu. Od 100zł/szt w górę.
Potem ustawianie zbieżności 40zł-100zł.
Nie wiem ile robocizna.

No i jak się wymienia to prawe i lewe - tak dla zdrowotności i symetrii

Re: zawieszenie

: 09 lip 2009, 0:37
autor: misiek89
tył też mam na 100% do roboty bo widziałem że z jednego amorka olej się sączy.

przy wymianie amorków z tylu co się powinno jeszcze wymienić? a i jakie koszta części?



[quote="Artpolo"]Amorki zależy od firmy i typu. [/quote]
a jakie są lepsze, trwalsze gazowe czy olejowe?

Re: Stuki w przednim zawieszeniu

: 09 lip 2009, 2:03
autor: JOUKI
U mnie swego czasu też stukało i jako, że często muszę jeździć drogami gruntowymi myślałem, że to wina amora lub przegubów, a co do czego - tuleje puściły z gum i w momencie kiedy najeżdżałem na nierówność koło się przesuwało w tył - podobnie z hamowaniem. Tuleje wymienione, ale stuki wróciły. O dziwo stuka na ogół gdy ruszam w trasę - jak już trochę popracuje to przestaje (jakby wymagało rozgrzania). Myślę, że to wina amortyzatora.

Postawiłem wczoraj auto w serwisie - dziś do odbioru. Jak znajdą usterkę to opiszę.

Re: zawieszenie

: 09 lip 2009, 7:16
autor: Artpolo
Tył
amorki 100 w górę
Odboje seryjne 15zł/szt
Osłony amorka 15zł/szt
No i tuleje jak trzeba.
Tutaj jest łatwiej bo nie ma mechanizmów żadnych.

Olejowe to pływanie na łóżku wodnym, gazowe twardziej.
Standardowe amorki są o twardości B4. B12 to jazda walcem.

Musisz sobie teraz zadać pytanie co chcę w życiu osiągnąć.
1. Można odtworzyć serię.
2. Można polo usportowić i poddać delikatnej modyfikacji.
- tuleje poliuretanowe
- odboje sportowe
- amorki gazowe Bilstein, Koni, lub inne
- sprężyny progresywne + obniżenie

(ewentualnie całe zawieszenie gwintowane)

Re: zawieszenie

: 09 lip 2009, 11:54
autor: misiek89
[quote="Artpolo"]Standardowe amorki są o twardości B4. B12 to jazda walcem.[/quote]
czyli w standardzie z przodu i z tyłu są amorki olejowe?

Re: zawieszenie

: 09 lip 2009, 19:14
autor: Trancer_GTR
[quote="misiek89"]czyli w standardzie z przodu i z tyłu są amorki olejowe?[/quote]

Gazowo-olejowe, jeżeli masz już w planach zmianę to proponuje zrobić to co ja u siebie czyli - wrzuciłem gazowe Sachs'a przystosowane do niższych springów, mam twardo i nisko ale jeszcze nie hardcore, na miasto w sam raz. Przy okazji wywaliłem przednie obsady kolumn mcphersona z łożyskami, poduszki tylnych amorków z osłonami, łączniki drążka stabilizatora i obejmy drążka stabilizatora. Wcześniej przednie wahacze otrzymały tylne tujele od Cupry. Nic nie ma prawa pukać.

Re: zawieszenie

: 10 lip 2009, 15:45
autor: misiek89
odświeżam ;-)
czyli robiąc zawieszenie powinienem wymienić elementy które pozaznaczałem na rysunkach, tak?
Obrazek
Obrazek

-- Pią Lip 17, 2009 3:14 am --

jeśli o czymś zapomniałem to poprawcie mnie.
z góry dziękuję za pomoc :grin:

Re: zawieszenie

: 18 lip 2009, 8:01
autor: Trancer_GTR
Nie wymieniłbyś najważniejszego czyli na pierwszym rysunku dochodzi obowiązkowo nr 5, na drugim nr 8 i 9.

Re: zawieszenie

: 18 lip 2009, 11:02
autor: Alan6R
Właśnie z tyłu mam do wymiany amorki. Jakie polecacie?

Re: zawieszenie

: 18 lip 2009, 12:28
autor: Trancer_GTR
[quote="Aoox"]Właśnie z tyłu mam do wymiany amorki. Jakie polecacie?[/quote]

Zależy ile masz sałaty i jakie masz zawieszenie (obniżone/zwykłe), sam polecam i używam Sachs'a Super Touring. Generalnie wybór jest spory.

Re: zawieszenie

: 18 lip 2009, 19:03
autor: Alan6R
Kurcze, muszę wymienić z tyłu amorki bo sprawność na poziomie 34% i 37% nie jest zbyt piękną. Mam seryjne sportowe zawieszenie, czyli -15mm. Myślę że chciałbym wydać do 200 zł za sztukę.

Re: zawieszenie

: 18 lip 2009, 19:49
autor: misiek89
[quote="Aoox"]bo sprawność na poziomie 34% i 37% [/quote]

a gdzie można sprawdzić sprawnośc amortyzatorów? stacja diagnostyczna?
ile taka usługa przeciętnie kosztuje?

-- Sob Lip 18, 2009 9:04 pm --

a mój jeden tylni amorek tak wygląda:
Obrazek

a z drugiego ładnie się sączy olej :-D