Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

vwkas18 chyba nie bardzo kumam o co kaman? Pisałem o cenie że te 5 kloków to trochę podejrzanie mało?

Co do tego ostatniego stwierdzenia, że nie trzyma parametrów mocy (czyli ma mniej i jest gorszy?) to idzie do Skody to się nie do końca zgodzę, AXRy w polo 9n mają 101 kucy (na hamowni tyle wychodzi) a w Skodziankach papierowo 101 a realnie koło 115 (tzn tyle na hamowni wychodzi) i jak ma się tu teoria o gorszości :grin: :?:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
v
v-wej
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:56

Post autor: v-wej »

Rzeczywiście 5 tyś podejrzane,ale jakby było blisko mozna samemu zobaczyć,co do parametrów silnika to hmmm czy jak zawyżona moc to do vw,skody czy seata?hmmm moim zdaniem wszystkie są takie same,maja taki sam program podzespoły to czemu jeden miałby mieć więcej koni niż 2??Kolega ma leona top sport,z silnikiem 150 koni tdi,wsadzał chip oczywiście w firmie,auto seryjnie schamowali mu,miał dokładnie 165 koni czyli co??W audi ten sam silnik ma 180??Moim zdaniem każdy silnik ma tyle samo,podzespoły,stopień sprężania,wszystko to samo
F
Flangernator
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2009, 1:54
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Flangernator »

Cześć

Mam Polówkę 9N z 2002 roku. Niestety mój silnik benzynowy 1.2 ( 3 cylindrowy) jest w kiepskim stanie (przeskoczył łańcuch na zębatce. Naprawa była kosztowna ale i tak nie dało to oczekiwanego rezultatu, obecnie chleje olej). Kiedyś silnik znowu wysiądzie i naprawa już raczej nie będzie możliwa. Nie ma sensu wkładać taki sam silnik, skoro są wadliwe. Inni użytkownicy tych jednostek napędowych o pojemności 1.2 miewają te same problemy co ja.
W takim razie czy jest możliwość zamontowania benzynowego silnika 1.4. Jednak zanim zgłębię ten temat, chciałbym zaciągnąć Waszej opinii. Interesuje mnie, czy wymiana silnika wiąże się z zamianą jakichś innych części (np. skrzyni biegów itp.)? Jak to może wyglądać w kosztach i ewentualnych wymagających wymiany elementach?
Awatar użytkownika
SoNsiaD
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2009, 1:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SoNsiaD »

Swap silnika z 1.2 na 1.4 jak najbardziej jest możliwy. Do wymiany potrzeba kompletnego silnika 1.4 z wiązką, kompem i ze sprzegłem, kawałek wydechu z dwoma sondami i katem i najprawdopodobniej pompe paliwa od 1.4. Jeżeli twoje auto jest bez klimatyzacji to wszystkie graty jakie są niezbędne.
Po przekładce pozostaje jeszcze ogarnąć immo. Mozna to zrobic na kilka sposobów. Mniej lub bardziej inwazyjnych w auto.
Najprostszą metodą jest bezpowrotne wyrzucenie immo ze sterownika silnika gdyż nie trzeba wtedy podmieniać licznika i kluczyka.
9N 2002 było 1.4 BBY, jest 1.8T ARY
Awatar użytkownika
Mexx
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:50
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: Mexx »

Witam wszystkich,

potrzebuje pomocy przy temacie swapu silnika w Polo z 1.2 12v na inny z gamy VW o pojemności do 1.8. Auta nie zamierzam zmieniać na żadne inne, więc nie interesuje mnie taka opcja. Chciałbym dowiedzieć się, który z innych silników od VW można dopasować z jak najmniejszą ilością przeróbek, jak wygląda temat skrzyni i elektryki oraz czy ktoś podejmował się już takiego tematu lub ma w tym doświadczenie. Prosiłbym o wszelkie opisy lub info gdzie mogę znaleźć pomoc przy tym.

Z góry dziękuje za każdą pomoc :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

nie warto w to się bawić. To już lepiej nazbierać trochę floty i kup mocniejszą polówkę. Kolega kupil polo 1.4 tdi 70 za 24000 . W tamtym roki zrobił z 1.4 na 1.9 tdi na 130 km. Zrobił to w niemczech za jakies 14 tyś zł. więc wyszło mu 38 tyś. ale to tdi, nie wiem jak z benzyniakiem będzie. Fajnie z 1.2 zmienic na gti ale szykuj się na spore wydatki i na dobrego fachowca zajmującego się SWAP-em
Awatar użytkownika
Mexx
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:50
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: Mexx »

Myślałem nawet na zmianą na 1.4 16v, zawsze to trochę mocy więcej i już można jakoś jeździć, ale nie wiem jaka jest między nimi różnica i czy dużo rzeźby?
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""Mexx""]...Auta nie zamierzam zmieniać na żadne inne, więc nie interesuje mnie taka opcja. [/quote]

[quote=""wojtek6992""]nie warto w to się bawić. To już lepiej nazbierać trochę floty i kup mocniejszą polówkę. Kolega kupil polo 1.4 tdi 70 za 24000 . W tamtym roki zrobił z 1.4 na 1.9 tdi na 130 km. Zrobił to w niemczech za jakies 14 tyś zł. więc wyszło mu 38 tyś. ale to tdi, nie wiem jak z benzyniakiem będzie. Fajnie z 1.2 zmienic na gti ale szykuj się na spore wydatki i na dobrego fachowca zajmującego się SWAP-em[/quote]

chyba kolega wyraźnie napisał...co do tematu...jeżeli będzie to silnik z 9n3 to wejdzie bez żadnego rzeźbienia, czyli do wymiany będzie silnik, może skrzynia 9zależy czy Twoja stara nie podpasuje), instalacja elektryczna i komp od nowego silnika, mocowania raczej wszystkie modele mają w tych samych miejscach, no i półośki też raczej te same wymiary, ale nie jestem pewien...w Polo GTi był 1.8T więc i taki może zaaplikować, tylko czasem trzeba również pomyśleć nad tym czym później auto zatrzymamy, więc jeżeli masz jakieś małe rozmiary hamulców to dobrze by było je zeswapować na większe :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

z tego co się orientuję, to wsadzali 1.8T do 9N3, silników jest trochę na rynku ale silnik to nie wszystko...., skrzynia, sprzęgło, sterowanie, wydech, hamulce. Swap kosztuje sporo, często jest tak, że to co zapłacisz, za wszystkie części i przełożenie u jakiegoś profesjonalisty będzie Cię kosztować tyle co oryginale gti. Nie tyle co całe autko rzecz jasna ;) ale sprzedaż swój i dołożysz kase, tyle ile kosztuje swap i wyrwiesz dobre GTI

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=202537204
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=201463290
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=190359755
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=201537748
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=166566855
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=192963057
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=202543706
Wszystko to GTI oprócz jednego - 1.6 ;) jak by Cię coś zainteresowało i chciałbyś kupić, to pisz na PW, w sprawie wyjazdu ;)
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

najpierw należałoby się zastanowić czy idzie dostać dobre GTi, a później za jakie pieniądze...swap to nie jest wcale jakaś czarna magia, jeżeli rozchodzi się o silnik, który seryjnie był montowany w tym modelu to przy odrobinie czasu i dostępności narzędzi idzie to samemu zrobić...jeżeli jesteś pewnym za swoje Polo, że jest w nienagannym stanie to bym przy tym został i swapował...na pewno wyjdzie taniej :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Mexx
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:50
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: Mexx »

W takim razie najbardziej pasował by mi swap na 1.4 16v 75KM, myslę, że do tego auta silnik w sam raz. I moje pytanie ile sprzętu z mojego 1.2 podejdzie, a ile trzeba wymienić? Na pewno komputer, ale jak wygląda sprawa skrzyni, półosie, ktoś się orientuje?
Sorry, że tak mieszam, ale chce sie dowiedzieć, czy można jakos żwawiej podróżować ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Najpierw poszukaj warsztatu. Ogólnie nie każdy mechanik będzie się chciał w coś takiego bawić. Albo inaczej - mało kto będzie chciał.

Swap na 1,4 75 KM ma średni sens. Jeśli już to coś mocniejszego. W takim przypadku to lepiej zmienić auto bardziej nas interesujące.
H
Henryfox
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 18 lip 2010, 15:42

Post autor: Henryfox »

WITAM czy jest mozliwosc zmiany silnika 1,4 16v [BBY] na 1,4 16v ale o innym oznaczeniu moze ktos ma wiedze w tym zagadnieniu
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

wszystko da się zrobić, ale w jakim celu taka zmiana?
H
Henryfox
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 18 lip 2010, 15:42

Post autor: Henryfox »

SILNIK zaczal palic olej na potege [remont podobno sie nie oplaca ] wiec mam zamiar zmienic silnik mam na oku silniki ,silniki sa nawet dosc dobre ale maja rozne oznaczenia bby wiadomo ze podejdzie bo taki mam w polo a co jak silnik jest ok maly przebieg a ma inne oznaczenia [oczywiscie szukam w tych samych parametrach czyli 1,4 16v]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”