Strona 3 z 5
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 08 wrz 2011, 21:31
autor: wesol
pewnie to tez taka ochrona dwumasy jak w tdi. Ja tam mialem przeciety ten kabel i w AEF i w AHF i palily wtedy super elegancko.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 08 wrz 2011, 21:50
autor: bialy0666
kolego wesol po co przecinać kable jak problem można rozwiązać bez przecinania kabli , przycisków itd .itp. w moim wypadku takie przecinanie kabli i rozruch ciepłego niepalącego silnika skończyło by się wymianą rozrusznika ponieważ uszkodzone szczotki załatwiły by na amen komutator . koszt szczotek wraz z szczotko trzymaczem tylko 40 pln + robocizna , a ile kosztuje nowy rozrusznik lub nowy wirnik rozrusznika .
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 09 wrz 2011, 21:10
autor: wesol
pisalem wczesniej ze oba rtozruszniki w moich vagach regenerowalem sam osobiscie. Nieco lepiej bylo ale to jeszcz enie to. Poza tym co ma rozrusznik skoro odpinasz kostke od czujnika temp i pali dobrze a na podpiete i na cieplym silniku juz niebardzo. Rozrusnik w obu przypadkach kreci dobrze. Twój przypadek jest niestety inny bo slabo krecil zarowno cieply jak i zimny. Pisalem tez wczesniej ze rozrusznik to silnik elektryczny podwojny bo ma dwa uklady szczotek ustawionych na krzyż.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 09 wrz 2011, 22:29
autor: bialy0666
kolego wesol jakoś w tym temacie nie pisałeś o regenerowaniu rozrusznika , a rozrusznik to silnik elektryczny prądu stałego i ma dwa uzwojenia aby jego moc była większa a gabaryty mniejsze[nie będę pisał wzorów, obliczeń itd...] .rozrusznik właśnie ma i nie odpinaj tej kostki , przecinaj przewodów, itp...., i pokombinuj aby AEF odpalał jak ciepły też , jak rozwiążesz problem to proszę napisz .
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 09 wrz 2011, 22:51
autor: Lodzio525
a zaczeliscie diagnozowac swoj problemod podstaw czyli cisnienie w układzie paliwowym, kompresja kazdego gara, czujnik, stan swiec zarowych oraz ich łączeń... Nie problem przeciac przewód i wstawic opornik lub włącznik, problem w diagnozie, bo watpie zeby VW zakładał ze zeby silnik działał to tnij i lutuj

Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 09 wrz 2011, 23:03
autor: bialy0666
kolego Lodzio525 w tym sęk .konstruktor , cały zespół VW; rwie włosy z głowy, :banghead: , :scratch: , po cholerę jakiś czujnik można było użyć przycisku sterującego przyciskiem itd..
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 10 wrz 2011, 12:18
autor: wesol
To samo przerabiamy na forach golfa. Temat znany jest i wystepuje w TDI takze. Nie jest to wina pompy bezposrednio napewno ale molize ze posrednio wplywa. Wiadomo wszystko z biegiem czasu i przebiegu ulega zużyciu. Wtryski, pompa czy parametry silnika jak cisnienie sprezania itp. VW zrobil takie myki wlasnie w silnikach zaopatrzonych w dwumasy jako ochrona tego elementu. W TDI to jest jak wiadomo ochrona programowa w ECM tu w AEF jest to inaczej rozwiazane z powodu braku ECM.
Ja w swoim AEF mialem przeciety ten kabelek i tak zostawilem auto i smiga tak nadal od kilku lat. Aktualnie nie posiadam tego auta bo sprzedalem w TDI na VP tez to wystepowalo dosc czesto a nawet w tych na PD. W aktualnych autach -tez TDI ale na PD nie posiadam tej dolegliwosci.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 10 wrz 2011, 17:20
autor: bialy0666
kolego wesol, to jak inaczej jest to rozwiązane w AEF-ie z powodu braku ECM? i jakie to myki z tą ochrona dwu masy?
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 10 wrz 2011, 18:15
autor: wesol
uklad elektryczny ktory zawiaduje praca swiec zarowych oraz pompa poprzez elektrozaworek sterujacy podcisnieniem do niej.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 11 wrz 2011, 8:25
autor: bialy0666
[quote=""wesol""]uklad elektryczny ktory zawiaduje praca swiec zarowych oraz pompa poprzez elektrozaworek sterujacy podcisnieniem do niej.[/quote]
to jak zimny a jak ciepły silnik ?
a ochrona dwu masy?
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 11 wrz 2011, 9:06
autor: wesol
tak. Odczytuje temp silnika i na jej podstawie ustala czy ustawic tryb rozruchowy czy normalnej pracy. ochrona dwumasy to poprostu nie podlewanie paliwem zbyt mocno przy rozruchu by nie szarpac nadmiernie zamachem.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 11 wrz 2011, 11:13
autor: bialy0666
pompa Lukas ma jakieś sterowanie jak ciepły silnik aby nie lać za dużo paliwa przy odpalaniu? oprócz ustawionych obrotów manualnie.?
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 11 wrz 2011, 20:07
autor: wesol
tak. jest silowniczek jak dobrze pamietam co steruje katem wtrysku oraz dawka paliwa. Podczas odpalania jest zwiekszana dawka jak i wyprzedzany kąt wtrysku w celu latwiejszego rozruchu.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 11 wrz 2011, 20:09
autor: bialy0666
kolego pytałem na ciepłym silniku?
edit; ponieważ przy ciepłym nie działa tzw ssanie i co z ta ochroną dwu masy na ciepłym silniku?
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 12 wrz 2011, 7:38
autor: wesol
na cieplym nie jest zwiekszana dawka ( przynajmniej az tak mocno) a kąt wtrysku jest nadal wyprzedzany.
Ochrona dwumasy jest po to zeby jej nie dobijac juz nawet samym zapalaniem. Mniejsza dawka startowa to mniejsza gwałtowność rozruchu wiec i mniejsze szarpanie. W tdi VP jest nawert taki myk ze w automatach tej ochrony programowej nie ma bo nie ma i dwumasy.