Czego brakuje mi do swapa tylnych hebli? [solved]

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

A ktoś mi jeszcze powie po co są gumowe obciążenia (krążki) na zaciskach? Nie zawsze to występuje, na moich zaciskach jest.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Olo"]No właśnie przełączyłem się na seata i tam jest to pokazane właśnie jako 6K0611797A.[/quote]
Ale ten numerek wyciągnąłem z VW, rok modelowy 98. Nie jest to opisane na rysunku bo jest pod hamulce tarczowe. Natomiast masz opisany uchwyt przewodu hamulcowego do bębnów (na rysunku nr 15).
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Wszystko zamówione, pozostaje czekać na brakujące części. Mocowania przewodów do sprowadzenia z Niemiec.

Kolejne pytanie. Jarzmo ma dwa trzpienie prowadzące, wyjąłem je żeby wszystko wyczyścić i teraz mam zagwózdkę bo otwory w jarzmie są takie same natomiast trzepienie mają różne kształty. Jeden jest bardziej stożkowy a drugi owalny z lekko ściętym bokiem. Jaka jest różnica?
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Heble zamontowane, jeśli nie ruszamy belki a chcemy mieć system z 6N GTI to potrzeba (opis dotyczy aut BEZ ABS):


- Zaciski Lucasa 38mm
- nowe linki ręcznego przeznaczone do hamulców tarczowych
- czopy osi tylnej
- tarcze, klocki (z blaszkami montażowymi)
- metalowy pierścień przykrywający śruby czopu i osłaniający tył tarczy (1H0501639) (stary będzie zardzewiały i nie do odzyskania)
- po 4 śruby z podkładkami na stronę N90758901 do przykręcenia czopa (etka pokazuje podkładkę jako osobny numer,
ja dostałem śruby z wmontowanymi już podkładkami) śruby od biedy pasują stare ale radzę kupić nowe ze względu na groszowe koszty.
- zaślepka dla pojazdów bez ABS (191501159)
- uszczelniacz wału (357501641B), gumowa uszczelka zakrywająca tył tarczy
- dwa łożyska (311405625F), jeżeli ktoś ma w dobrym stanie to może przełożyć z bębnów
- podkładka dociskająca tarczę na czopie (311405661), zwykły kawałek blachy - można przełożyć ale nowa kosztuje 5zł tylko
- nakrętka (N0111671) pasuje z bębnów
- koronka zabezpieczająca (803501221) pasuje z bębnów ale groszowa sprawa w ASO
- zawleczka (N0125361) j.w. tylko jeszcze tańsza ;)
- kapturek ochronny (823501249) można nowe kupić jak stare są zmasakrowane
- blachy osłaniające są tańsze z 6N2 a pasują 1:1 (sprawdzić numer w etce)
- śruby imbusowe mocujące jarzmo do belki, po dwie na stronę (N90729401)
- przewody hamulcowe, sztywne (395mm, 505mm - tyle mówi etka) trzeba je sobie samemu poukładać.
- przewody giętkie nr ATE 83.7704-0160.3 (od ręki w intercarsie)
- dwa wsporniki na których łączą się te przewody (6K0611797A), wsporniki montuje się na belce, każda ma miejsca montażowe
- podkładki sprężynowe do wsporników (4D0611715B)

W zależności od stanu zacisków można kupić do nich nowe gumki i odpowietrzniki.

Skrócony opis:


0. popsikać wd-40 łączenia sztywnych przewodów z giętkimi na belce (trzeba sobie wymacać dokąd idą stare przewody z bębnów)
1. Odkręcić linki ręcznego przy dźwigni, odczepić je od 3 mocowań w podwoziu
2. Odkręcić przewód od bębnów, rozebrać je, odkręcić wszystko do gołej belki
3. zamontować wsporniki przewodów (najlepszy dostęp teraz ale i tak trzeba trochę gimnastyki)
4. wsunąć nowe linki do rurek w podwoziu i umocować je w tych samych zaczepach co stare
5. przyłożyć blachę osłaniającą, na to czop i przykręcić wszystko do belki
6. założyć pierścień przykrywający śruby czopu
7. wcisnąć zaślepkę ABS w miejsce gdzie normalnie wchodzi czujnik
8. zakładamy tarczę: uszczelniacz wału -> łożysko -> tarcza -> łożysko -> podkładka -> nakrętka -> koronka -> zawleczka -> kapturek
(wszystko ładnie nasmarować odpowiednim do tego smarem, ja używałem z textara)
9. przykręcić jarzmo do belki
10. odkręcić stare przewody, ułożyć nowe w bezpieczny sposób tak żeby pasowały w klipsy na i żeby goły koniec wypadał w otworze wspornika z punktu nr 3. Drugą stronę przykręcamy do starego giętkiego blokując go kluczem żeby się nie obracał.
11. dokręcić nowiutki przewód giętki do zacisku
12. założyć blaszki montażowe klocków na jarzmach, wsunąć klocki (nie mogą wchodzić ciasno)
13. założyć zacisk i przykręcić do jarzma (jeśli jest za ciasno to trzeba wkręcić tłoczek jednocześnie go wciskając)
14. skręcić przewody w otworze wspornika, pamiętać o podkładce sprężynowej, która ma "odpychać" przewód sztywny od wspornika i o tym żeby zablokować giętki przewód kluczem
15. zamontować linkę ręcznego w uchwycie zacisku

Sprawdzić szczelność układu, odpowietrzyć PORZĄDNIE. Nie ma co brać się za robotę bez dobrego zestawu kluczy. Ja używałem zestawu HONITON + jakieś klucze płaskie, młotek i śrubokręt do opornych starych części. Może być jeszcze wymagana regulacja korektora po dotarciu klocków żeby tył nie był mocniejszy od przodu. O regulacji dźwigni ręcznego jest gdzieś temat też.

Tyle w skrócie. Jeśli o czymś zapomniałem to mnie poprawcie bo już ledwo na oczy widzę, jutro wrzucę może parę fotek ;)
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

To załóż nowy topic w odpowiednim dziale, napisz zgodnie ze schematem i dorzuć fotki. Niech forum się bogaci z dobre i przydatne manuale.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Podczepie się bo też się szykuje do tylnych tarcz. Mam okazyjnie do kupienia belkę od cordoby 1.8 16v z tarczami-piastami-czopami i co najważniejsze wbudowanym stabilizatorem jak w GTI :D . Że belka od Ibizy pasuje do 6n to wiem, Cordoba ma chyba taką samą co?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Borek"]Cordoba ma chyba taką samą co[/quote]

Prezciez to jest to samo co ibiza, tyle ze z kufrem ;)
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="Olo"]
- uszczelniacz wału (357501641B), gumowa uszczelka zakrywająca tył tarczy
- dwa łożyska (311405625F), jeżeli ktoś ma w dobrym stanie to może przełożyć z bębnów
- koronka zabezpieczająca (803501221) pasuje z bębnów ale groszowa sprawa w ASO
- zawleczka (N0125361) j.w. tylko jeszcze tańsza ;)
- kapturek ochronny (823501249) można nowe kupić jak stare są zmasakrowane
[/quote]
Dla ułatwienia dodam że dostajemy te części kupując zestaw łożyska koła Ruville. Koszt w ic 30zł na koło
Awatar użytkownika
ko zack
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1059
Rejestracja: 04 sie 2009, 16:14

Post autor: ko zack »

[quote="Olo"]Chcę wiedzieć jak wygląda różnica w połączeniu korektora między bębnami a tarczami.[/quote]
nie ma. ja jezdze z tarczami an korektorze z bebnów i nie ma problemów wiec nie panikuj.

ogarnij wezyki miekkie do hebli a te sztywne moga byc od bebbnów tylko bedziesz musiał je poskracac.

zdjecia nie moge powiekszyc ale nie widze czopów z miejscami na zaciski a bez tego ani rusz :)

pozatym jezeli masz all to bedzie P&P
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

[quote="paroof"]nie panikuj[/quote]

Poczytaj wyżej, że robota już skończona :P
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Olo
i co z tym odpowietrzaniem ? mialem racje czy cos bylo nie tak
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Jednak w przypadku pozostawienia seryjnych hebli trzeba wyregulować korektor. Bez regulacji tył blokuje koła wcześniej niż przód.

Fotka korektora (w 6N jest prawie identyczny):

Obrazek

Regulujemy położenie ramienia śrubą i nakrętką numer 1.
W miejscu oznaczonym numer 2, pod ramieniem, znajduje się trzpień, który wysuwa się podczas hamowania. Im więcej się wysunie tym mniej ciśnienia dostaną tylne hamulce. Wysunięcie jest ograniczane przez ramię.

Bez odpowiedniego sprzętu (manometry) niestety musimy regulować na czuja.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Może ktoś podać orientacyjny koszt (bez robocizny) za swap bębnów na tarcze?
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Z tego co wyczytałem kolega Olo ze zwykłych bębnowych zrobił tarcze?? Więc pytam czy ten będzie ok?
http://allegro.pl/seat-ibiza-fabia-polo ... 13464.html
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote="Tomek001"]Może ktoś podać orientacyjny koszt (bez robocizny) za swap bębnów na tarcze?[/quote]

Mysle,ze 200max.Mozesz z golfa brac tarcze tyl.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”