Strona 3 z 4
Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 6:48
autor: gilles
taki wygląd przy 1.4 ma chyba tylko AEX
Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 6:53
autor: JuStIcE
gilles
Hmm, swego czasu widziałem taką komorę w Ibizie z motorkiem 1.4 16v, więc nie wiem. wolę nie pisać czegoś czego pewny nie jestem.
Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 9:20
autor: suhhar
JuStIcE napewno to nie jest 1.4 16v bo mialby 2 walki rozrzadu i calkiem inaczej wygladał. Niech kolega sprawdzi na naklejce w bagazniku jaki to silnik jesli nie ma naklejki na obudowie rozrzadu.
Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 11:35
autor: Bandit102
W tym właśnie problem że auto stoi w hamburgu u siostry a ja tu i nie bardzo mam jak na tabliczki zobaczyć

Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 16:22
autor: Palozz
A ja dodam tylko tyle ze mam 1.6 AEE z przebiegiem 210000KM i wcale nie jeżdżę jak emeryt. W trybie mieszanym przy mojej dość ciężkiej prawej nodze spala 8l / 100KM. Wiec jadąc delikatnie spalisz mniej niż 8l /100km. Diesel w Polo 6N to lipa. No chyba, że robisz rocznie ponad 30000KM to może się opłaci. Ceny części są nieporównywalnie wyższe do diesla wiec ja bym myslał o benzynie. I nie 1.4 tylko 1.6. Palą praktycznie tyle samo a 1.6 AEE i AEA mają nisko max moment obrotowy wiec nie musisz wysoko kręcić, żeby pojechać dynamicznie.
Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 20:25
autor: suhhar
Palozz to prawda czesci sa drozsze ale rzadziej dieslowi sie cos dzieje no chyba ze ta nieszczesna skrzynia. Poza tym nie liczysz oszczednosci na paliwie bo tobie pali 8 / 100 benzyny a mi 5/100 ropy
Re: Wybór silnika.
: 01 mar 2010, 20:42
autor: pawłov
Polecam AEX, co prawda trafił mi się jakiś lewy egzemplarz, ale ogólnie silniczek w porządku, wystarczy żeby w miarę dynamicznie jeździć, ma fajnie rozłożony moment a spalanie to tak jak koledzy pisali - wychodzi koło 6-7 l, 8 jak butujesz.
Re: Wybór silnika.
: 03 mar 2010, 6:50
autor: JarekF
[quote="JuStIcE"]Ja w swoim mam silniczek 1,4 8v AEX, który posiada aż 60 rumaków (na monowtrysku)[/quote]
Na pełnym wtrysku

Jeśli chodzi o zdjęcie to stawiam że to właśnie 1.4 AEX ... Przy wyborze tego pomyślałbym nad 1.6 AEE ... konstrukcja identyczna - różnią się tylko skokiem tłoka ... A jakby nie patrzył moment i moc większa - spalanie takie samo

Re: Wybór silnika.
: 03 mar 2010, 20:28
autor: Bandit102
Znaczy powiem tak co do mocy to mam jeszcze Renault 19 16v takie skromne 140KM tak wiec co do mocy to pojecie względne ale dla rodziny z noworodkiem kunie raczej nie są aspektem do wyboru auta. A wracając do silnika to po prostu mam do kupienia polo z tym silnikiem, skóra, klima, zsówany dach, 130 tys zadbany, 1 właściciel i pełna dokumentacja. Wszystko prawdziwe bo to znajomy siostry i ona zna te auto od kupna w salonie. Krzyczy za nie 1000 ojro

i tak się właśnie zastanawiam czy warto po nie jechać do Niemiec. Jakieś rady?
Re: Wybór silnika.
: 03 mar 2010, 22:21
autor: pawłov
ja bym brał
Re: Wybór silnika.
: 03 mar 2010, 22:38
autor: _edi
śmieszna cena, jeśli stan faktycznie taki jak opisałeś to bierz bez zastanawiania, choćby na opych bo z pewnością byś na nim zarobił
Re: Wybór silnika.
: 04 mar 2010, 8:54
autor: JuStIcE
Jak najbardziej

Tak jak już
edi_las_volas napisał, nawet żebyś miał je w kraju odsprzedać, to i tak możesz na nim zarobić. Jeżeli nie, jeszcze Ci posłuży

Re: Wybór silnika.
: 04 mar 2010, 11:36
autor: Kubrick
[quote="JarekF"][quote="JuStIcE"]Ja w swoim mam silniczek 1,4 8v AEX, który posiada aż 60 rumaków (na monowtrysku)[/quote]
Na pełnym wtrysku

[/quote]
A dokladniej, to jest to wielopunktowy wtrysk MOTRONIC.
Skrajne spalania, jakie osiagnalem na tym, to 5,95 i 9,54l/100km, przy czym w jezdzie pol na pol miasto/trasa wychodzi minimalnie nad 7l, w miescie zima kolo 8l, latem 7,5l. W trasie juz roznie bywa - da sie przy predkosciach rzedu 90-100km/h zejsc ponizej 6l, ale przy moim butowaniu na autostradzie potrafi lyknac jak po miescie. Za to zapewnia calkiem niezla dynamike jak na tak niska moc i dzieki temu z Siemianowic do Krakowa udalo mi sie przez Olkusz przejechac kiedys w 50 minut ;]
Re: Wybór silnika.
: 04 mar 2010, 11:54
autor: Fazik83
1.4 AEX mam już chwilę i jak narazie jestem zadowolony.
Termostat, czujnik temperatury - sprawdzasz, jak wadliwe wymieniasz i średnio 6,5 l/100.
Mam na liczniku coś ponad 200 000 km i jak na razie oleju nie dolewam (10W40).
Gorzej z blacharką - to chyba ja mam pecha, nadkola, progi i drzwi u dołu (wersja 3-drzwiowa). W tym tygodniu robiłem zderzak tylni (dolny), bo widziałem rudą - jak ściągnąłem, to myślałem, że padnę - zgnite na grande, zwłaszcza przy tłumiku. No ale szlifierkam papier cierny, troszke szpachli, podkład, farba i coś podratowałem, ale to na krótką metę...
Czy Wasze egzemplarze też tak kwitną?
Re: Wybór silnika.
: 04 mar 2010, 20:46
autor: qkis_ns
mam 98rocznik i jedzie juz próg i troszke tylnego nadkola tak w sumie to jest tego wszystkiego 5 cm2... auto nie garażowane

i to ta zimowa sól daje swoje znaki