Strona 3 z 4
Re: jaki olej
: 14 gru 2009, 19:38
autor: suhhar
po to ktos zaprojektowal ten korek wlewowy na takiej wysokosci zeby sie zgrywal z prawidlowym stanem oleju jaki ma byc w skrzyni. A co bedzie jak ktoś zaleje całą skrzynie olejem ? Nie zapominajmy ze jakies cisnienie zawsze sie tam robi.
Re: jaki olej
: 16 gru 2009, 19:31
autor: bcs
1. Faktycznie miejsce wlewu jest zaprojektowane tak żeby pokrywało się z poziomem oleju
- większość skrzynek w polówkach ma pojemność 2,7 litra lub 3,1
- jeśli wlejesz między 2,7 a 3 litry nic nie powinno się stać
- dlaczego forsuję 3 litry do tych skrzyń - po prostu istnieje duże prawdopodobieństwo że zanim zorientujesz się, że skrzynia jest nieszczelna i cieknie np. na wybieraku to przy 2,7 oleju szybciutko ją zarżniesz, a wtedy zapraszam na zakupy
- skrzynki o których tu deliberujemy konstrukcyjnie są dobrze zrobione. Problem polega na tym że mają newralgiczny punkt - simmering na wybieraku. Niestety zaczyna puszczać bo to jego prawo, a nieuwaga kosztuje zakup skrzyni
- przy napełnianiu skrzyni często mechanicy zarzekają się że wlali tyle a tyle oleju ale z powodu niewygodnego miejsca do wlewania nie zawsze cały olej wlewa się do skrzyni i jego część wylewa się na zewnątrz. Patrząc na podziałke na butelce to obiektywnie z butelki zostało wylane 2,7 litra, ale czy tyle wleciało do skrzyni? Często szybkie wlewanie powoduje powstawanie pęcherzy powietrza, które uniemożliwiają wlewanie oleju i sprawiają pozory pełnej skrzyni. Stąd praktyczny pomysł przechylenia auta w czasie wlewania lub wlewanie przez otwór prędkościomierza.
2. Jeśli zalejesz całą skrzynie , co oczywiscie na zamontowanej skrzyni w aucie jest prawie niemożliwe, to ciśnienie, które faktycznie jest w skrzyni (bez porównania mniejsze niż w silniku), spowoduje wyciekanie oleju przez uszczelniacze lub odpowietrznik. Najczęściej za wysoki stan oleju wywala simmerigi. Na szczęście w polówkach bardzo ciężko jest uzyskać za wysoki poziom oleju.
Może ktoś się pokusi o zrobienie zestawienia ile litrów wchodzi do poszczególnych skrzynek - na podstawie kodów skrzyń biegów ?
Re: jaki olej
: 16 gru 2009, 20:36
autor: suhhar
bcs to powiedz mi jedno. Na jesien zrobilo sie chlodniej i rano olej byl gesty w skrzyni ze biegi ciezko wchodzily. Wiec zdecydowalem sie na wymiane bo auto sprowadzone i nie wiedzialem czy jakis olej jest czy nie wiec wymienilem go na mobil 75w90. Okazalo sie ze oleju bylo 3 litry czerwonego pewnie oryginalnego ? Po wymianie nie zauwazylem zadnej poprawy czyli teraz biegi wchodza rano jeszcze ciezej bo jest jeszcze zimniej. Stracilem tylko kase na olej

Weszlo rowniutko 3 litry.
Re: jaki olej
: 16 gru 2009, 20:44
autor: Dziadek13
[quote=""suhhar""]Okazalo sie ze oleju bylo 3 litry czerwonego pewnie oryginalnego ?[/quote]
Na pewno orginalnego ja na takim jeżdże Mobil AFT 200 norma MB236.2.Jest 3 litry potwierdzam.

Re: jaki olej
: 16 gru 2009, 23:00
autor: bcs
suhhar ten czerwony olej to oryginalny olej VW G50. W zasadzie VW twierdzi, że ten olej powinien być na cały okres eksploatacji, zakładając ten czas eksploatacji jest zgodny z założeniami VW. Ile to jest? Nie wiem

A propos ile masz nabiegane?
Wymiana na Mobila 75W90 nie powinna pogorszyć jakości pracy skrzynki, ale od formalnej strony Mobil 75W90 nie ma w swojej specyfikacji spełniania normy VW 50150 (G 005 000 05/ G 005 000/ G 005 000 20/ G 052 911 A1/A2), mimo ze spełnia normy API GL4 i 5. Mamy tu, albo fakt, że VW nie zaleca tego oleju, albo Mobil nie starał się o uzyskanie rekomendacji dla swojego oleju. To teoria. Natomiast sprzedajemy tego Mobila do skrzynek VW i nikt nie narzeka, albo narzeka, a informacja do nas nie trafia. Podsumowując wspomniany Mobil jest olejem uniwersalnym, a to oznacza, że albo będzie dobrze albo mniej dobrze :niewiem:
Postaram się przyjrzeć Twojemu problemowi bliżej i w najbliższym czasie coś Ci napiszę
Dziadek13 - olej na którym jeździsz to nie jest oryginalny olej VW tylko hydrauliczny olej do skrzyń automatycznych - MOBIL ATF200 (nie AFT). Norma MB to norma Mercedesa nie VW. Wszystkie (chyba) ATFy są czerwone, ale ten kolor nie ma nic wspólnego z czerwonym kolorem oryginalnego VW G50. ATF 200 jest rzadszy dlatego biegi mogą wchodzić lżej, ale nie wiem jaka będzie żywotność Twojej manualnej skrzynki na oleju do automatów. Nie mam w tym względzie doświadczenia.
Re: jaki olej
: 17 gru 2009, 12:58
autor: Dziadek13
[quote=""bcs""]
Dziadek13 - olej na którym jeździsz to nie jest oryginalny olej VW tylko hydrauliczny olej do skrzyń automatycznych - MOBIL ATF200 (nie AFT). Norma MB to norma Mercedesa nie VW. Wszystkie (chyba) ATFy są czerwone, ale ten kolor nie ma nic wspólnego z czerwonym kolorem oryginalnego VW G50. ATF 200 jest rzadszy dlatego biegi mogą wchodzić lżej, ale nie wiem jaka będzie żywotność Twojej manualnej skrzynki na oleju do automatów. Nie mam w tym względzie doświadczenia.[/quote]
Powiem tylko tyle że auto mam od córki mieszka w niemczech była pierwszym właścicielem a tam jak wiesz sami tego nie robią od tego jest serwis, ja go odziedziczyłem i z takim olejem taką metke na skrzyni z opisem oleju tam zakupiłem na dolewke 2l tego oleju, auto mam już 2 lata i nie narzekam na skrzynke zimer wybieraka jak na razie suchy auto z 1997 r.
Przed polo miałem mesia 124 też manualna skrzynia i też ten sam olej mobil ATF200
autko leciwe 21 lat.

I tylko na tym oleju i nie jest to olej do automatycznych skrzyń.Sprawdż po normie.
Re: jaki olej
: 17 gru 2009, 15:50
autor: bcs
MOBIL ATF 200 JEST olejem do automatycznych skrzyń biegów, ale jak w każdej regule istnieje wyjątek i spełnia normę merca która przewiduje go do manualnej skrzyni ( nie do wszystkich w danej serii tylko dla jakiegoś zakresu numerów.)
Jak pisałem nie mam doświadczenia w olejach ATF stosowanych w manualach. Akurat w mercu się on sprawdza. Być może w Twojej polówce też pohula do końca, ale obawiam się, że VW nie przewiduje zastosowania takiego oleju w manualach. Nie będę się spierał bo nie wiem.
A tak na marginesie to ATF200 jest jeszcze dostępny ?
Przypuszczam że suhhar raczej miał czerwony olej G50 niż ATFa. Nie sadzę żeby standardem w Niemczech było zalewanie manuali ATFem.
Pozdrawiam
Re: jaki olej
: 15 kwie 2010, 14:41
autor: bcs
Od 15.04.2010 wprowadziliśmy do sprzedaży
ORYGINALNY SERWISOWY OLEJ PRZEKŁADNIOWY
VW G062726A2 SAE 75W90 API GL-4.
Olej ten zastąpił olej G052726A2.
W sklepie mamy go w cenie 45,97 zł za litr lub 43,97 zł za litr przy zakupie więcej niż 1 litr. Dla forumowiczów -
39,97 zł za litr. Wysyłka tylko kurierem - do 9 sztuk w cenie 19,97 zł bez pobrania i 25,97 zł z pobraniem.
Ponieważ nie mamy takiej ceny w sklepie, zamówienia przyjmujemy mailem -
biuro@skrzynie.com.pl.
Standardowo wydajemy paragon, jeśli chcesz fakturę podaj dane z NIPem.
Re: jaki olej
: 25 lis 2014, 11:03
autor: turzol
[quote=""bcs""]Simmering / uszczelniacz wybieraka (w) skrzyni biegów - Corteco ma indeks 12000444B, ale po aucie powinni Ci znaleźć.
Powodzenia i pamiętaj, że olej 3,1 litra bez kompromisów :amen:
Pozdrawiam[/quote]
Ten simmering o indexie 12000444B jest dwuwargowy?
Re: jaki olej
: 25 lis 2014, 11:56
autor: bcs
Potwierdzam, ten simmer 12000444B jest dwuwargowy.
Re: jaki olej
: 30 lis 2014, 13:45
autor: madej441
Witam.
Mam pytanie odnośnie oleju. Czy mogę dolać inny olej do skrzyni, w sensie nie wiem jaki jest obecnie zalany z jaką normą, producentem itd. Wiec czy będzie problem jeśli wymieszam dwa różne oleje?? Ponieważ lekko ten simmering się poci i myślę żeby spr., a następnie dolać ile będzie brakowało.
Re: jaki olej
: 01 gru 2014, 7:10
autor: Anonymous
lepiej od razu wymienić cały olej, a nie dolewać
Re: jaki olej
: 01 gru 2014, 8:59
autor: bcs
Podobnie jak Marcin86c zalecam wymianę oleju w całości.
Wymiana oleju w skrzyni jej na pewno nie zaszkodzi. Szczególnie jeśli nie wiadomo czy w skrzyni był już wymieniany wcześniej olej.
Jeśli poci Ci się simmer wybieraka biegów to nie ma co sprawdzać tylko wymień go od razu.
Koszt tego simmera to około 5 zł plus ewentualnie koszt mechanika.
Do skrzyni w Twoim samochodzie producent przewiduje zastosowanie oleju serwisowego G060726A2. W ilości 3 litrów który spełnia normę VW TL 726.
Re: jaki olej
: 01 gru 2014, 15:02
autor: madej441
Wiem simmer nie jest problemem i tani w kupnie. A jeszcze chciałbym zapytać czy w miarę sprawnie i samemu da się wymienić ten simmer ? Wiem że to zależy od moich zdolności ale czy dużo z tym roboty?
Re: jaki olej
: 01 gru 2014, 22:54
autor: krzychu20
[quote=""madej441""]Wiem simmer nie jest problemem i tani w kupnie. A jeszcze chciałbym zapytać czy w miarę sprawnie i samemu da się wymienić ten simmer ? Wiem że to zależy od moich zdolności ale czy dużo z tym roboty?[/quote]
viewtopic.php?f=25&t=27978
z racji tego ze fotki wygasły to ->
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing