Re: duze spalanie
: 04 maja 2010, 21:38
Witam,podłącze się do tematu,mam polo 1.4 mpi 6n2 z silnikiem AKK,diagnozuje go już dość długo i próbuje dojść do przyczyny dużego spalania,bowiem spala lekką i oszczędną nogą 9L w mieście w zimę leciuteńko 12L.Występuje przy początkowym dodawaniu gazu takie większe zasysanie powietrza nie wchodzi właściwie na obroty od 840Rpm po szybkim dodaniu gazu.Z tego powodu dzięki mechanikowi wymieniłem uszczelki-oringi na katalizatorze ssącym i na przepustnicy,po całkowitym wyczyszczeniu i zrobionej adaptacji-problem nadal istnieje.Wszystkie testy na sondę wypadły pomyślnie,problem leży gdzie indziej test 028 knock sensor czujnik lub wzmacniacz zapłonu nie przechodzi tego testu i nie wiem co to jest i gdzie się tak dokładnie znajduje?,jak i 057 test kompresor Can R-off -idle zawór powietrza-ponoć jest gdzieś w przepustnicy ale pytanie gdzie?będę wdzięczny za pomoc wyjaśnienia jak i przetestowania na swoim wozie tych testów 028 i 057 i podzielenia się informacjami jak to przebiegło .Wklejam wam moje własne treści dla ułatwienia obsługi vaga 5053 dla naszego modelu samochodu o które tyle się namęczyłem.
Bloki pomiarowe
Ogólne:1
1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%)
(regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011)
2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego:
2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar)
3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),
d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
4-a)RPM,b)napięcie akumulatora (V),c)temp chłodzenia,d)temperatura powietrza dolotowego
5-a)RPM,b)obciążenie (%),c)prędkość (km/s),d)stan pracy np: bieg jałowy
6-a)RPM,b)obciążenie (%),c)temperatura powietrza dolotowego,d)wysokość korekty (%)
Wykrywanie zapłonu
10-a)RPM,b)obciążenie (%),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
11-a)RPM,b)temp.płynu chłodzącego,c)temperatura powietrza dolotowego,
d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
14-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają?na 4 cylinder(N)
15-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 1,2,3 cylinder(N)
16-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 4 cylinder(N)
18-dla DISLA a)Niższy limit RPM (N),b)Górny limit RPM(N),c)Niższy limit RPM (%)d)Górny limit RPM(%)
-test włączyć silnik 0 oznacza na wszystkich garach,powyżej 0 palą
Kontrola Kąta zapłonu
20-4 cylindry (miara w KW)
22-Kat zapłonu cylindra 1 i 2 przy danych obrotach silnika
23-Kat zapłonu cylindra 3 i 4 przy danych obrotach silnika
Kontrola Puk puk napięcia czujnika(wzmacniacz)
26-Pomiar na 4 cylindrach wartość w (V)
28-Test knock sensor, short trip(Próba uderzenie sensor)
Czujniki tlenu
30-Czujniki 1 i 2 tlenu i ich wartości
31-Napięcie czujnika tlenu 1V
32-czujniki tlenu wartość uczenia od do
Sondy lambda controla-czujniki tlenu
33-Wartość kontroli sondy lambda
34-a)RPM.b)temperatura sondy min 400C,c)X ,d)Wynik testu albo ok albo nie ok
36-a)Czujnik napięcia sensor(V),b)temperatura(C),c)napięcie czujnika nr 2,
d)Wynik testu ok lub nie ok
KONTROLA SOND LAMBDA
37-a)ostatnia wartość(%),b)wartość przetwornika(V)c)X ,d ) system ok lub nie ok KONTROLA SOND LAMBDA
41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)
Katalizator
46-test katalizatora wzrastają obroty przy uruchomionym hamulcu
Klima
50-test klima (wzrost obrotów)
51-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)skrzynia automatick od 0-6,
d)Napięcie zasilania
52-Klima 2x RPM
53-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)napięcie(V),d)generator obciążenia
Przepustnica
Zamknięty przełącznik położenia przepustnicy
54-a)RPM,b)Warunki pracy np: bieg jałowy,c)Kąt przepustnicy(potencjometr),d)Kąt przepustnicy
(potencjometr)
Kontrola lotniczej idle
55-a)RPM,b)Kontrola lotniczej idle,c)Bieżąca wartość uczenia się na biegu,d)Warunki pracy
56-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)idle zawór powietrza(%),d)Warunki pracy
57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy
Adaptacja przepustnicy wgląd
60-Kąt przepustnicy (%),b)Kąt przepustnicy nr 2,c)elektryczne sterowanie zaworem przepustnicy(N),
d) Wynik
61-Esb gas a)RPM,b)Napięcie,c)Uruchomienie kontroli przepustnicy,d)Stan pracy.
E-gas potencjometr stosunek napięcia
62-a)Kąt czujnik 1 do napędu przepustnicy od 0 do 100(%),b)Kąt czujnik 2 do napędu przepustnicy
od 0 do 100(%),c)Czujnik 1 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%),d)Czujnik 2 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%)
Tempomat:
66-a)Aktualna prędkość pojazdu,b)pozycja przełącznika,c)Prędkość pojazdu określona
d) pozycja przełącznika(pozycje dzwigni)
Odpowietrzania zbiornika paliwa i badania zaworów
70-TEST-a)Stopień otwarcia wentylacja zbiornika(%),b)aktywna wartość diagnostyczna(%)d) wynik(Tbv ok?)
73-Próba szczelności układu paliwa (%) 4 wiersze?
EGR regulator elektromagnetyczny,adaptacja
74-a)Zerowa pozycja(V),b)Zatrzymanie maxymalne(V),c)Obecna wartość potencjometru.
75-test system EGR a)RPM.
EGR w systemach ciśnieniowych
76-a)RPM,b)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar),c)stopień otwarcia potencjometra(%)
d)normatywny cykl pracy zaworu EGR(%)
86-1000
87-4x0000???
99-test REG off<--->on-regulacja rozporządzenia sondy lambda
a)RPM,b)temp płynu chłodzącego,c)regulacja(%),d)zmieniający się wynik off-on(rozporządzenie lambda)
Readines code-kod gotowość-wtrysk paliwa
100-a)Gotowe bity,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Czas od momentu włączenia silnika,d)Status OBD
101-układ z pomiarem ciśnienia kolektora ssącego
a)RPM,b)Ostatnio,c)Średni czas wtrysku(Na spowolnienie = 0)(ms),d)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar)
102-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)temperatury powietrza dolotowego,d)Średni czas wtrysku(ms)
105-a)RPM,b)Ostatnio(%),c)temperatura płynu chłodzącego.
Test regulacji lambda
107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć
108-test lambda-nieczynny
109-Test lambda dodatkowy ponoć wyłączony u mnie się włącza ale nie kończy-nieczynny
110-Obciążenia, pełne obciążenie wzbogacenia
a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Średni czas wtrysku,d)kąt przepustnicy (potencjometr)
111-kontroli ciśnienia Boost
112-%?
122-a)RPM,b)określone przekazanie(NM),c) moment silnika(NM),d)no.tor.red-bez interwencji silnika
125-ABS-pokazuje czy jest
126-Airbag pokazuje czy jest
Nastawy podstawowe
34 test na sondę wiersz 2 musi być 400C w wierszu 4 B1P1 ok trzymać pedał hamulca
36 test na starzenie się sond lambda trzymaj hamulec obroty muszą wzrosnąć i 4 wiersz
B1B2 ok
37 kontrola sond lambda,trzymać hamulec na zapalonym silniku,i gdy system przejdzie na ok jak wyjdzie nie ok to odczytaj błędy
41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)
46 test na katalizator trzymać hamulec na zapalonym silniku dopóty nie przejdzie na ok
57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy
60-Adaptacja przepustnicy poczekaj jak test przejdzie na ok
bez uruchomiania silnika!,silnik min temp 85C,wykasować wartości wyuczone na sterowniku przed adaptacjom,ma nie być błędów!na kompie,akumulator minimum 11,80V,po adaptacji sprawdzić błędy.
70-test odpowietrzania zbiornika test z off ma przejść na on TbV ok troszkę czasu to
trwa trzymamy hamulec na zapalonym silniku.czekać jak przejdzie z on na ok!
107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć.
Mile widziane poprawki
Bloki pomiarowe
Ogólne:1
1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%)
(regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011)
2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego:
2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar)
3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),
d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
4-a)RPM,b)napięcie akumulatora (V),c)temp chłodzenia,d)temperatura powietrza dolotowego
5-a)RPM,b)obciążenie (%),c)prędkość (km/s),d)stan pracy np: bieg jałowy
6-a)RPM,b)obciążenie (%),c)temperatura powietrza dolotowego,d)wysokość korekty (%)
Wykrywanie zapłonu
10-a)RPM,b)obciążenie (%),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
11-a)RPM,b)temp.płynu chłodzącego,c)temperatura powietrza dolotowego,
d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
14-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają?na 4 cylinder(N)
15-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 1,2,3 cylinder(N)
16-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 4 cylinder(N)
18-dla DISLA a)Niższy limit RPM (N),b)Górny limit RPM(N),c)Niższy limit RPM (%)d)Górny limit RPM(%)
-test włączyć silnik 0 oznacza na wszystkich garach,powyżej 0 palą
Kontrola Kąta zapłonu
20-4 cylindry (miara w KW)
22-Kat zapłonu cylindra 1 i 2 przy danych obrotach silnika
23-Kat zapłonu cylindra 3 i 4 przy danych obrotach silnika
Kontrola Puk puk napięcia czujnika(wzmacniacz)
26-Pomiar na 4 cylindrach wartość w (V)
28-Test knock sensor, short trip(Próba uderzenie sensor)
Czujniki tlenu
30-Czujniki 1 i 2 tlenu i ich wartości
31-Napięcie czujnika tlenu 1V
32-czujniki tlenu wartość uczenia od do
Sondy lambda controla-czujniki tlenu
33-Wartość kontroli sondy lambda
34-a)RPM.b)temperatura sondy min 400C,c)X ,d)Wynik testu albo ok albo nie ok
36-a)Czujnik napięcia sensor(V),b)temperatura(C),c)napięcie czujnika nr 2,
d)Wynik testu ok lub nie ok
KONTROLA SOND LAMBDA
37-a)ostatnia wartość(%),b)wartość przetwornika(V)c)X ,d ) system ok lub nie ok KONTROLA SOND LAMBDA
41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)
Katalizator
46-test katalizatora wzrastają obroty przy uruchomionym hamulcu
Klima
50-test klima (wzrost obrotów)
51-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)skrzynia automatick od 0-6,
d)Napięcie zasilania
52-Klima 2x RPM
53-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)napięcie(V),d)generator obciążenia
Przepustnica
Zamknięty przełącznik położenia przepustnicy
54-a)RPM,b)Warunki pracy np: bieg jałowy,c)Kąt przepustnicy(potencjometr),d)Kąt przepustnicy
(potencjometr)
Kontrola lotniczej idle
55-a)RPM,b)Kontrola lotniczej idle,c)Bieżąca wartość uczenia się na biegu,d)Warunki pracy
56-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)idle zawór powietrza(%),d)Warunki pracy
57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy
Adaptacja przepustnicy wgląd
60-Kąt przepustnicy (%),b)Kąt przepustnicy nr 2,c)elektryczne sterowanie zaworem przepustnicy(N),
d) Wynik
61-Esb gas a)RPM,b)Napięcie,c)Uruchomienie kontroli przepustnicy,d)Stan pracy.
E-gas potencjometr stosunek napięcia
62-a)Kąt czujnik 1 do napędu przepustnicy od 0 do 100(%),b)Kąt czujnik 2 do napędu przepustnicy
od 0 do 100(%),c)Czujnik 1 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%),d)Czujnik 2 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%)
Tempomat:
66-a)Aktualna prędkość pojazdu,b)pozycja przełącznika,c)Prędkość pojazdu określona
d) pozycja przełącznika(pozycje dzwigni)
Odpowietrzania zbiornika paliwa i badania zaworów
70-TEST-a)Stopień otwarcia wentylacja zbiornika(%),b)aktywna wartość diagnostyczna(%)d) wynik(Tbv ok?)
73-Próba szczelności układu paliwa (%) 4 wiersze?
EGR regulator elektromagnetyczny,adaptacja
74-a)Zerowa pozycja(V),b)Zatrzymanie maxymalne(V),c)Obecna wartość potencjometru.
75-test system EGR a)RPM.
EGR w systemach ciśnieniowych
76-a)RPM,b)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar),c)stopień otwarcia potencjometra(%)
d)normatywny cykl pracy zaworu EGR(%)
86-1000
87-4x0000???
99-test REG off<--->on-regulacja rozporządzenia sondy lambda
a)RPM,b)temp płynu chłodzącego,c)regulacja(%),d)zmieniający się wynik off-on(rozporządzenie lambda)
Readines code-kod gotowość-wtrysk paliwa
100-a)Gotowe bity,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Czas od momentu włączenia silnika,d)Status OBD
101-układ z pomiarem ciśnienia kolektora ssącego
a)RPM,b)Ostatnio,c)Średni czas wtrysku(Na spowolnienie = 0)(ms),d)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar)
102-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)temperatury powietrza dolotowego,d)Średni czas wtrysku(ms)
105-a)RPM,b)Ostatnio(%),c)temperatura płynu chłodzącego.
Test regulacji lambda
107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć
108-test lambda-nieczynny
109-Test lambda dodatkowy ponoć wyłączony u mnie się włącza ale nie kończy-nieczynny
110-Obciążenia, pełne obciążenie wzbogacenia
a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Średni czas wtrysku,d)kąt przepustnicy (potencjometr)
111-kontroli ciśnienia Boost
112-%?
122-a)RPM,b)określone przekazanie(NM),c) moment silnika(NM),d)no.tor.red-bez interwencji silnika
125-ABS-pokazuje czy jest
126-Airbag pokazuje czy jest
Nastawy podstawowe
34 test na sondę wiersz 2 musi być 400C w wierszu 4 B1P1 ok trzymać pedał hamulca
36 test na starzenie się sond lambda trzymaj hamulec obroty muszą wzrosnąć i 4 wiersz
B1B2 ok
37 kontrola sond lambda,trzymać hamulec na zapalonym silniku,i gdy system przejdzie na ok jak wyjdzie nie ok to odczytaj błędy
41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)
46 test na katalizator trzymać hamulec na zapalonym silniku dopóty nie przejdzie na ok
57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy
60-Adaptacja przepustnicy poczekaj jak test przejdzie na ok
bez uruchomiania silnika!,silnik min temp 85C,wykasować wartości wyuczone na sterowniku przed adaptacjom,ma nie być błędów!na kompie,akumulator minimum 11,80V,po adaptacji sprawdzić błędy.
70-test odpowietrzania zbiornika test z off ma przejść na on TbV ok troszkę czasu to
trwa trzymamy hamulec na zapalonym silniku.czekać jak przejdzie z on na ok!
107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć.
Mile widziane poprawki