Strona 20 z 26
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 13:44
autor: krakers2207
Jeśli zalałeś przedtem silnik 10W40 nie możesz już wrócić do 5W40, a jeśli go wlejesz silnik zacznie klekotać jak stary gruchot
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 14:08
autor: jhosef
[quote=""krakers2207""]Jeśli zalałeś przedtem silnik 10W40 nie możesz już wrócić do 5W40, a jeśli go wlejesz silnik zacznie klekotać jak stary gruchot[/quote]
Bzdury opowiadasz.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 15:57
autor: Harun
Oczywiście, że może przejść na syntetyk. Sam początkowo zalałem swoje polo półsyntetykiem Castrol Magnatec 10W40, a teraz przeszedłem na Castrol Edge 5W40. Przejechałem już tak z 5 tys. km. Wszystko jest super, żadnych wycieków ani problemów z silnikiem.
Co innego, gdyby chodził wcześniej na pełnym mineralnym. Wtedy miałbym wątpliwości.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 16:48
autor: jhosef
[quote=""Harun""]Oczywiście, że może przejść na syntetyk. Sam początkowo zalałem swoje polo półsyntetykiem Castrol Magnatec 10W40, a teraz przeszedłem na Castrol Edge 5W40. Przejechałem już tak z 5 tys. km. Wszystko jest super, żadnych wycieków ani problemów z silnikiem.
Co innego, gdyby chodził wcześniej na pełnym mineralnym. Wtedy miałbym wątpliwości.[/quote]
Z minerała też można.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 20:41
autor: Harun
Można, zgoda, ale też niektórzy przestrzegają przed wypłukaniem nagarów z silnika i powstaniem nieszczelności. Inna sprawa jest taka, że jak samochód jest już dość zaawansowany wiekowo + ma duży przebieg + bierze olej, to czy warto wtedy inwestować w syntetyk. Moim zdaniem nie warto.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 22:39
autor: krakers2207
[quote=""jhosef""][quote=""krakers2207""]Jeśli zalałeś przedtem silnik 10W40 nie możesz już wrócić do 5W40, a jeśli go wlejesz silnik zacznie klekotać jak stary gruchot[/quote]
Bzdury opowiadasz.[/quote]
Zrobiłem tak w moim poprzednim aucie więc wiem co mówię, poza tym powinieneś wiedzieć że syntetyk ma właściwości płuczące (czyszczące) i może rozszczelnić silnik.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 22:45
autor: Wolga85
Co do lania minerała do auta proponuje mały eksperyment. Wsadzić małą próbkę do zamrażarki i zobaczyć co zwykły coroczny mróz (- 22 C) robi z tym olejem. Jeśli chodzi o wypłukiwanie nagaru to wystarczy po przejściu zmienić olej wcześniej tak po 1000-2000 km. A co do wycieków na syntetyku to kolejna bzdura jak są wycieki to się je likwiduje wymieniając uszczelki a zmienia olej bo tylko zmiejszy problem a nie rozwiąże go. Dla mnie przy obecnych cenach (minerał 4L- 50 PLN półsyntetyk 4L 65 PLN) oszczędność 15 pln przy corocznej wymianie, nawet dolewce nie rekompensuje wad. Co innego syntetyk 120 PLN za 4 L choć dalej przy założeniu że 4-5 L starcza na rok nie bardzo się kalkuluje (w zasadzie to koszt jednego tankowania ).
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 23 sie 2013, 22:52
autor: jhosef
Bzdury. Minerały mają wysokie parametry tbn. Poza tym teoria umiera głównie przez lepkość ciepłą oleju, 15w40 i 5w40. Teorie jakoby nagar miał uszczelniać olej pod ciśnieniem też jest wątpliwa.
Jeśli się kupiło silnik uprzednio zalany motodoktorem to owszem można się trochę zdziwić. Ale to po prostu silnik kupa. Innej możliwości nie wiedzę aby od LEPSZEGO oleju silnik miał się "rozklekotać" Ja mk2 country mam zamiar zalać syntetykiem, nawet nie wiem co było poprzednio.
Kwestia podstawowa to nie zalewać olejami 0w40 oraz 5w30 itp. Bo to nie oleje do starych silników.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 26 sie 2013, 7:38
autor: Wolga85
5w30 z racji małej lepkości w wysokiej temperaturze i z tym związanej niskiej odporności na wysokie temperatury nie nadaje się do starszych silników (wymagana chłodnica olej-woda). Natomiast 0w40 jak najbardziej (niska lepkość ale przy niskich temperaturach ). Pomaga chronić silnik przy krótkich trasach gdy olej jest nierozgrzany.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 26 sie 2013, 10:21
autor: jhosef
Wolga, 0W40 to zdecydowanie przesada do starych silników. My nie mamy mrozów po -30, 40 stopni.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 26 sie 2013, 15:47
autor: Wolga85
No niby tak ,choć czasem te -30 się zdarzy. Z drugiej strony 0w40 nie zaszkodzi .
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 30 wrz 2013, 12:44
autor: qwertypol
Witam, jaki olej zalać do silnika 1.4 16V 80KM BUD przebieg 90kkm
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 01 paź 2013, 14:28
autor: tornado
Mam pytanko odnosnie tematu bo zalewam swoje polo 1.2 12v olejem 5 w 30 castrola 144 tys
i moje pytanie bo z tego co pamietam 1 litr kosztuje okolo 60 zł
na tej aukcji
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/olej-castrol-edge-5w30-5l-2013-oryginalny-gratis-i3520347134.html
Skad niby taka niska cena za 5l ?
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 01 paź 2013, 18:32
autor: jhosef
[quote=""tornado""]Mam pytanko odnosnie tematu bo zalewam swoje polo 1.2 12v olejem 5 w 30 castrola 144 tys
i moje pytanie bo z tego co pamietam 1 litr kosztuje okolo 60 zł
na tej aukcji
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/olej-castrol-edge-5w30-5l-2013-oryginalny-gratis-i3520347134.html
Skad niby taka niska cena za 5l ?[/quote]
Chyba Ci się pomyliło z SLX PowerFlow LLIII
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 01 paź 2013, 19:24
autor: tornado
[quote=""jhosef""][quote=""tornado""]Mam pytanko odnosnie tematu bo zalewam swoje polo 1.2 12v olejem 5 w 30 castrola 144 tys
i moje pytanie bo z tego co pamietam 1 litr kosztuje okolo 60 zł
na tej aukcji
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/olej-castrol-edge-5w30-5l-2013-oryginalny-gratis-i3520347134.html
Skad niby taka niska cena za 5l ?[/quote]
Chyba Ci się pomyliło z SLX PowerFlow LLIII[/quote]
Mozliwe ze masz racje ale z tego co widze ten tez sprzedaja w granichac 140 zł za 4 l to nie jest w koncu 180 za 3 :x