Strona 18 z 26
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 16 mar 2013, 23:15
autor: misiek89
[quote=""bazi""]
to nie jest olej do tego silnika , nie spełnia norm.
Olej ma byc 0w40 lub 5w40 z normą VW 502 00[/quote]
A gdzie takie informację mogę znaleźć?
[quote=""bazi""]ten silnik służy do spokojnego toczenia się przez dziadka do sklepu po bułki , a nie pałowania po autostradach[/quote]
Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mając silnik 1.0 nie ma po co wyjeżdżać z garażu :shok:
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 16 mar 2013, 23:28
autor: Jabolek
[quote=""misiek89""][quote=""bazi""]
to nie jest olej do tego silnika , nie spełnia norm.
Olej ma byc 0w40 lub 5w40 z normą VW 502 00[/quote]
A gdzie takie informację mogę znaleźć?
[quote=""bazi""]ten silnik służy do spokojnego toczenia się przez dziadka do sklepu po bułki , a nie pałowania po autostradach[/quote]
Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mając silnik 1.0 nie ma po co wyjeżdżać z garażu :shok:[/quote]
- wymiany co 15k km
Kod: Zaznacz cały
Do serwisu Longlife stosować olej VW Longlife. Norma oleju dla silników benzynowych: VW 503 00, lub VW 504.00.
- wymiany co 30k km
do tego silnika polecam oleje wysokogatunkowe jak np Millers Oil 0W30, 5W30, 5W40 spełniające normy VW 502 00/501 01 i wymiany co 15k km
5W50 raczej nadaje się do silników bardziej obciążonych.
edit: dane zapożyczone z Tolerance Data
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 16 mar 2013, 23:50
autor: misiek89
[quote=""Jabolek""]wymiany co 15k km[/quote]
Tak też robię.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 17 mar 2013, 14:37
autor: bazi
[quote=""misiek89""]A gdzie takie informację mogę znaleźć?[/quote]
w instrukcji obsługi

[quote=""misiek89""]Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mając silnik 1.0 nie ma po co wyjeżdżać z garażu[/quote]
Nie ma co ukrywać , na zachodzie takie auta sa kupowane jako drugie, czy trzecie w rodzinie i sa wykorzystywane do takich celów, jak krotki dojazd do sklepu czy szkoły, a nie jak w demoludach do wszystkiego, a potem zdziwienie ze olej bierze. Tak słabe silniki nie służą do jazd autostradowych z duzymi predkosciami.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 18 mar 2013, 1:15
autor: misiek89
[quote=""bazi""]w instrukcji obsługi
Obrazek[/quote]
Dzięki.
[quote=""bazi""]Nie ma co ukrywać , na zachodzie takie auta sa kupowane jako drugie, czy trzecie w rodzinie i sa wykorzystywane do takich celów, jak krotki dojazd do sklepu czy szkoły, a nie jak w demoludach do wszystkiego, a potem zdziwienie ze olej bierze. Tak słabe silniki nie służą do jazd autostradowych z duzymi predkosciami.[/quote]
Mam rozumieć że swoim Polo jeździsz tylko do sklepu i nigdy nie byłeś nim na autostradzie?
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 18 mar 2013, 9:59
autor: bazi
Mam drugie auto na wyjazdy poza miasto.
Do czego zmierzam ? A no do tego, ze jazda na dlugich trasach dla nedznych silnikow ktore przy 120 km/h maja 3500 obr/min a pr. maks. ok. 150-160 to zwyczajne obciazenie dla takiego silnika. Ani to wygodne ani ciche ani ekonomiczne.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 07 maja 2013, 10:26
autor: rat4
tak do 110 km/h idzie żyć, no chyba że masz modzony wydech to już trudniej wytrzymać...

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 08 maja 2013, 11:39
autor: RybaQ
Cześć Wszystkim Mam do Was ogromną prośbę Posiadam Polo 9n 2003r silnik benzynowy 1.4 16v
Wstyd sie przyznac ale po zakupie samochodu minelo juz ponad pol roku a nie pamietam na jakim oleju jezdzi auto.
Przygotowuje sie do wymiany oleju i chce zapytac jaki olej kupic syntetyk czy polsyntetyk
Zastanawialem sie nad Shell Helix Ultra 5W40 albo Castrol Edge 5W30 Czy to bedzie dobry wybor??
Bardzo prosze o pomoc

Dziekuje
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 08 maja 2013, 16:52
autor: bazi
RybaQ
z tych dwoch to Shell Helix Ultra 5W40 (spelnia norme VW 502 00 i nie ma tak cienkiego filmu olejowego , podatnego na zerwanie jak 5w30).
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 10 maja 2013, 2:17
autor: RybaQ
A nie powinienem wlac teraz oleju polsyntetyk jak nie wiem na jakim oleju aktualnie jezdzi auto ??
Czy ten full syntetyk shell helix ultra 5W40 bedzie dobry??
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 10 maja 2013, 16:06
autor: bazi
zalewanie polsyntetykiem to mity z zamierzchłych czasow. Sam zalalem syntetyk po polsyntetyku i wszystko ok. Jezdze juz pare lat i wszystko OK.
[quote=""RybaQ""]Czy ten full syntetyk shell helix ultra 5W40 bedzie dobry??[/quote]
spelnia norme VW 502 00 , wiec jest OK
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 12 maja 2013, 13:29
autor: Harun
Też początkowo zalałem półsyntetykiem (Castrol Magnatec). Teraz wlałem syntetyk (Castrol Edge) i wszystko ok.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 09 cze 2013, 22:10
autor: rat4
tutaj macie ciekawą lekturę o normach olejowych i klasyfikacjach, poczytajcie:
http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 11 cze 2013, 11:52
autor: Vespa
Wymieniałem wszystkie filtry i olej, przy czym znajomy mechanik, bez pytania o zdanie zalał go
Boost Oilem 10w40.
Polo 1,2, 3 cylindry, 64 KM z nie wiadomo jakim przebiegiem. Czy to był w miarę rozsądny wybór z jego strony? Dodam, że po przejechaniu kilkuset km znowu trzeba było dolać oleju - może za mało wtedy było wlane (nie sprawdziłem) a może jest za rzadki? Nie znam się.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 11 cze 2013, 18:27
autor: Jabolek
[quote=""Vespa""]Wymieniałem wszystkie filtry i olej, przy czym znajomy mechanik, bez pytania o zdanie zalał go
Boost Oilem 10w40.
Polo 1,2, 3 cylindry, 64 KM z nie wiadomo jakim przebiegiem. Czy to był w miarę rozsądny wybór z jego strony? Dodam, że po przejechaniu kilkuset km znowu trzeba było dolać oleju - może za mało wtedy było wlane (nie sprawdziłem) a może jest za rzadki? Nie znam się.[/quote]
auto stosunkowo młode więc w życiu nie zalałbym olejem 10w40... niby ten olej spełnia normę 502.00 ale ja na Twoim miejscu bym jechał do tego mechanika i zjechał jak psa, kazał wymienić olej na 5w40 dobrej klasy.