nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

hmm czyli u Was też tak jest? właściwie od 2 kreski licząc od niebieskiego pola leci ciepłe powietrze już?
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

umnie tak jest że jak trochę pokrętło dam do góry z niebieskiego to zaczyna lecieć cieplejsze
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

rozumiem a deska rozdzielcza nad licznikiem, nad schowkiem, schowek i panel nawiewu masz gorący?
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

sprawdzę i dam znać ;)
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

Koledzy podpowiedzcie, czy można "jakoś" naprawić zawór nagrzewnicy, aby nie przepuszczał płynu? Chodzi o to, że nawet jak jest zamknięty to i tak przez nagrzewnicę leci ciepłe powietrze. Linka jest OK, zawór otwiera się i zamyka z pozycji pokrętła, tylko jest nieszczelny i puszcza płyn przez nagrzewnicę.
Robi się coraz cieplej a z nawiewów zasuwa ciepłe powietrze (nawiew już po modyfikacji)...
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Raczej ratuje tylko wymiana zaworu
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Nie koniecznie, również miałem takie coś po modyfikacjach. Grzebałeś coś przy zaworze? próbowałeś odkręcać może ten plastik który nim steruje? ten którym porusza linka
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

Raz odkrecilem, aby go uszczelnic na laczeniu z nagrzewnica. Teraz juz nie pamietam jak wyglada w srodku ten walek, ale mocowanie linki i tej blaszki na srubce mam ok, linka steruje tym "czyms" w srodku.
Nowy zawsze mozna kupic za ponad 100zl, ale wg mnie to zdzierstwo i nowego nie kupie, wole za 100 zl paliwa zalac i pokombinowac z zaworkiem.
Po swietach zabieram sie za niego, nawet fotki porobie.
Obrazek
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

U mnie było to samo. Nie wiem czy będę w stanie ci to dokładnie wytłumaczyć ale się postaram. Plastik sterujący zaworem czy jak ty to nazwałeś - wałkiem musi w ten wałek wskoczyć. Śrubka która dokręca plastik do tego wałeczka prawdopodobnie podczas przykręcania kręciła się razem z zaworem. Plastik sterujący nie wskoczył w swoje miejsce i tak naprawdę reguluje zawór tylko o tyle o ile przekręci śrubkę. Ja to zrobiłem tak. Włożyłem w otwarty zawór śrubokręt i dopiero zacząłem dokręcać ten plastyk. Włóż śrubokręt w ten zawór i pokręć tym plastykem/plastikiem. Na pewno zrozumiesz jak to działa i jak to trzeba ustawić - to banał jest. Jak coś to służę pomocą. Ja rozbierałem calutką nagrzewnicę na części pierwsze chociaż słyszałem, że to jednorazówka :D
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Ja mam podobny problem, też kiedyś rozbierałem ten zaworek i przyczyną przepuszczania to są raczej te gumowe elementy, które się zestarzały.

A co myślicie o zaadaptowaniu zaworku z innego auta? Przeglądałem allegro i można by jakoś dopasować z łady lub oddzielnie na wężach zamontować zawór od poloneza (nowszy typ). Pozostanie jeszcze przeróbka mechanizmu :/
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Wczoraj patrzyłem na tutejsza giełdę. Szkoda zachodu... ktoś z forumowiczów ma kompletną dmuchawę z nagrzewnicą za 50 zł.
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Heh no a jaka gwarancja, że używany zaworek będzie idealnie szczelny? Już wolę sam coś wykombinować i poprawić fabrykę.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Powodzenia życzę :)
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

Koledzy. Dziś wymontowałem i rozkręciłem zaworek. Okazało się, ze nie trzymała gumowa uszczelka, która przy próbie demontażu rozsypała się.

Zawór po rozbiórce:
Obrazek Obrazek

uszczelka z oringiem - jak widać część wymienna, bo jest na niej jakiś numer
Obrazek Obrazek

i uszczelka, która mi się rozsypała - ona odpowiada za przepustowość płynu i szczelność przy włączonym "zimnym powietrzu"
Obrazek Obrazek

jest tam też taka blaszka, która dopycha uszczelkę do obrotowego wałka:
Obrazek

Próbowałem dorabiać tą gumkę:
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety dałem sobie spokój.

Wg mnie lepiej pokombinować z tanim zaworkiem od:

- audi 80, passat - koszt nowego 12 zł na allegro
Obrazek

- toyota celica/picnic - koszt używki 25 zł na allegro:
Obrazek

Te zaworki mają sterowanie linką, więc raczej nie byłoby problemu go zamontować.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Uuu stan masakryczny, u mnie po rozebraniu wyglądał ok, a jednak przepuszcza. W zaworku audi 80 trzeba by zaślepić jedno wyjście, jest jeszcze na allegro zaworek od T2/T3 on ma wlot i wylot, ale ogólnie nie wiadomo jak z jakością takich tanich zamienników.

Kolejna opcja to wstawienie szeregowo taniego (2,50 na allegro) zaworka do instalacji nawadniających i zakręcanie przepływu na lato ;)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”