Strona 16 z 27
Problem z zalewaniem układu płynem
: 01 paź 2010, 12:33
autor: adickencjo
Witam Was Polówkowicze.
Mam problem z odpowietrzaniem - wymieniałem klocki z przodu, zmieniłem wszystkie uszczelki pompy hamulcowej i elastyczny wężyk przy prawym kole. Przy okazji mówię zmienię płyn. Stary odessałem, wypchnąłem z przewodów. Złożyłem z powrotem pompę, przykręciłem przewody i włożyłem zbiorniczek. No to heja - nalałem płynu, odkręciłem odpowietrznik w prawym tyle i kumpel pompuje. Pompuje, pompuje, coś tam z odpowietrznika słychać i... nic się nie dzieje! Pompował dobre 5 min, ze zbiorniczka niewiele ubyło (było na napisie MAX, zeszło do dolnej krawędzi tegoż napisu). No to mówię sprawdzę, czy coś się pojawiło w bliższym kole - to samo. Co się stanęło? Dodam że wszystkie wężyki są drożne, spuszczałem nimi przecież płyn kilka godzin wcześniej...
Jakieś sugestie?
EDIT:
Zdemontowałem pompę. Poprzednio, przy wymianie uszczelek naszlifowałem sobie rowek ułatwiający zdjęcie tej rozpychającej zawleczki. Pomyślałem, że warto o tym wspomnieć.
Poniżej natomiast przedstawiam, jak jest poskładana obecnie pompa - może coś jest założone źle?
Nabazgrałem pod cyframi, w jakim kierunku rozszerzają się uszczelnienia.
Jakość jest, jaka jest - zdjęcia robione telefonem.
Szczęki hamulca ręcznego
: 05 paź 2010, 18:52
autor: speedmaster
witam.
Czy 180X30mm to są wymiary bębnów w Polo II (86c2f) ?
bo mam okazje kupić szczęki firmy Raicam za 25zł..
tylko nie wiem czy mi podpasują.. a nie chciałbym wtopić kasy na coś co nie bedzie pasowało..
(pisałem we 'wszystko o hamulce ale nikt mi nie odpisał..)
Re: Szczęki hamulca ręcznego
: 05 paź 2010, 19:12
autor: lukas2305
wg etki-tak, pasują.
Re: Wszystko o: Hamulce
: 08 paź 2010, 0:07
autor: Parówa
mam zerwaną linkę od ręcznego, mogę gdzieś kupić taką? Tzn przejrzałem wszystko i do bębnów nie widać żadnych przerwań lecz gdy zaciągam ręczny mogę sobie zęby wybić

Re: Wszystko o: Hamulce
: 16 paź 2010, 10:23
autor: Lodzio525
Ponieważ zerwała ci sie końcówka linki w bębnie. Kupic mozesz np.w sklepie zajmujacymi sie czesciami zamiennymi, np. intercars, saros, itp. lub na allegro
Re: Wszystko o: Hamulce
: 17 paź 2010, 18:19
autor: Wojt@s
Czy klocek ATE 13.0460-7030.2 pasuje do polo 1.4D 1991 rok, wersja coupe??
Re: Wszystko o: Hamulce
: 19 paź 2010, 18:05
autor: pajtak
a jak jest z tarczami na przód z corrado 16v albo golfa mk2 kr?? siedzą tam tarcze 256x20 z tego co wiem to marcingenesis ma takie u siebie w polo ale czy to pasuje bez żadnego kombinowania?? felgę mam 14 także raczej się zmieszczą. Bo tarcze na tył to ponoć podchodzą z całą belką z golfa mk2 gti
Re: Wszystko o: Hamulce
: 19 paź 2010, 20:32
autor: mlody90
belka z golfa na bank nie podejdzie bo ma za szeroko "uchwyty" do budy chyba ze by kombinowac i przerabiac...
a co do 256mm to powinny pasowac o ile sa odkrecane od zwrotnicy z jarzmami bo zdazaja sie jarzma jednolite z zwrotnica a tylko zacisk odkrecany...
Re: Wszystko o: Hamulce
: 20 paź 2010, 23:32
autor: Fox
Hamulce 256 pasować nie będa, mocowanie jarzma ma inny rozstaw.
Re: Wszystko o: Hamulce
: 01 lis 2010, 3:43
autor: Bruczyk
a czy ktos mi moze powiedziec jak to jest z zestawami reperaturek do zaciskow VWII
wedlog katalogu Seinsa tloczek VW II ma 54 mm a jak ja mierze swoj to wychodzi 48
tak samo wedlug tego samego katalogu polo 1.0 hz tez ma tloczek 54 mm juz zglupialem
Re: Wszystko o: Hamulce
: 09 lis 2010, 22:57
autor: polo11
pytanko , czy można gdzieś dostać NIEDROGO teflonowe prowadnice do przednich zacisków

Re: Wszystko o: Hamulce
: 19 lis 2010, 18:10
autor: Parówa
bruczyk przerabiałem to dzisiaj

też kupiłem u znajomego w sklepie cały zestaw gumek i co się okazało były właśnie na 54mm, gumki od prowadnic też były za długie, tak więc wziąłem tłoczek i zacisk do niego i dobieraliśmy

jak będę miał dostęp do swojego laptopa wrzucę zdjęcia numerów które były na opakowaniu od gumek. Aha i faktycznie tłoczek miał 48mm, dobraliśmy taki zestaw gumek, poskładałem wsio i wreszcie polo zaczęło hamować, tylko urwałem odpowietrznik z tyłu

ale już zamówiony jest cały ten tłoczek w bębnie i jutro sobie zmienię i odpowietrzę tył. I doszliśmy z kolegami ze sklepu do wspólnych wniosków że najlepiej jest zdemontować hamulce i dopierać według rozmiarów

bo u mnie nawet klocki złe dobrali i musiałem stare przywieźć na wzór
aha jeszcze jedno co do ręcznego, jeśli się zerwie linka nie ma możliwości zarobienia końcówki na nowo bo będzie za krótka i szybko się zerwie tylko polecam kupić całą linkę, koszt 30zł a o wiele mniej kłopotów.
Re: Wszystko o: Hamulce
: 03 gru 2010, 11:53
autor: Brzeziak_
Może mi ktoś obrazowo wyjaśnić jak sie podciąga ręczny z tyłu w bębnach?
Podciągałem linke w budzie, koło wajchy ale mierny skutek.
Znalazłem tylko jakies info. o trójkąciku i sprężynce.
Re: Wszystko o: Hamulce
: 03 gru 2010, 13:52
autor: lukas2305
[quote="Brzeziak_"]Znalazłem tylko jakies info. o trójkąciku i sprężynce.[/quote]
samoregulator. jak zdejmiesz bęben to ten trójkątny kawłek blaszki dobrze jest wyczyścić i nasmarować. czasami zdarza się że przyrdzewiały nie reguluje tak jak powinien co skutkuje albo nierównomiernym ręcznym względem kół albo po prostu jego brakiem.
W bębnach raczej nie naciągniesz linki. Zobacz szczęki, bo może kwalifikują się do wymiany dlatego nie hamują. A w budzie regulację masz do końca dokręconą na gwincie?
Re: Wszystko o: Hamulce
: 03 gru 2010, 15:42
autor: Brzeziak_
Szczęki są 1.5 roczne, mięsa jest w pip.
Na przeglądzie gościu nie miał żadnych zastrzeżeń. Oby dwa koła hamują tylko z nie zadowalającym skutkiem.
Co do regulacji to nie jest podkręcona na max-a. Z tym że jak zaciągam ręczny to ciężko wchodzi na 1 ząbek, na drugi z trudem, a o 3 można zapomnieć.
Może to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruje jak mówisz.