Strona 15 z 26

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 01 kwie 2012, 16:43
autor: Januszek
Witam.

Moje polo ma przebieg 105118,4 silnik 1.6 GLX jaki olej proponujecie ?

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 02 kwie 2012, 21:41
autor: MarioGTI
na jakim wcześniej jezdziłes lub jezdzisz ?? jak nic ci sie nie dzieje nie bierze oleju to po co zmieniać

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 06 kwie 2012, 13:26
autor: Januszek
Panowie to jaki mam w końcu ten olej kupić proszę o szybka odpowiedz.

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 08 kwie 2012, 9:58
autor: Januszek
Mobil Semisynthetic 10w-40 i gitara gra !!!

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 08 kwie 2012, 10:42
autor: tabo89
Przeczytałem cały temat i tak na prawde nie dowiedziałem się na jaki olej zmienić.

Kupiłem Polo 1,4 TDI z 2004 roku. Poprzedni właściciel nie pamiętał dokładnie jaki był wlewany olej ale wiedział że syntetyk.

Z tematu wywnioskowałem że najlepiej będzie taki o parametrach 5W30. Dobrze wywnioskowałem?

Jeśli chodzi o filtr to MANN czy FILTRON?

P.S. W bagażniku nie mogę znaleźć niestety naklejki...

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 09 kwie 2012, 21:05
autor: MarioGTI
ja mam Mobila S 3000 5W 30 i jest git

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 10 kwie 2012, 10:36
autor: bazi
[quote=""tabo89""]Kupiłem Polo 1,4 TDI z 2004 roku.[/quote]
do pompowtrysków bezdyskusyjnie idzie olej z normą VW 505.01
[quote=""tabo89""]Z tematu wywnioskowałem że najlepiej będzie taki o parametrach 5W30. Dobrze wywnioskowałem?[/quote]
te Xw30 sa to oleje teoretycznie energooszczedne o mniejszych oporach wewnetrzych. W praktyce dają cieńszy film olejowy , który łatwiej zerwać. Dlatego zalał bym tu 5w40 , albo 0w40.

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 13 kwie 2012, 17:42
autor: tabo89
Zamówiłem olej i zmieniam jak tylko przyjdzie i teraz pytanie - przeczytałem gdzieś w sieci że stosuje się czasem środki do płukania silnika przed zmianą oleju. Dolewane są do starego silnika po czym po 15 min pracy silnika na biegu jałowym spuszczany jest stary olej i zalewany nowy.

Co możecie na ten temat powiedzieć? Warto? Nie warto? Zaszkodzi czy nie?

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 14 kwie 2012, 18:11
autor: MarioGTI
miałem wiele samochodow i nie kombinowałem z takim czyms nigdy a tyle co zostaje po spuszczeniu (z cieplego silnika) to sie wymiesza z nowym czy warto wywalac kase jeszcze na jakies plukanie ? wedlug mnie nie

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 14 kwie 2012, 18:29
autor: rat4
próbowałem płukanki STP kilka razy, zaszkodzić nie zaszkodzi można to spokojnie wykonać.

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 14 kwie 2012, 21:20
autor: tabo89
A spuszczać przy jakiej temperaturze silnika?

W książce piszą, że przy zimnym a Wy mówicie że przy ciepłym (a ja się nie znam więc wole spytać doświadczonych ludzi) :)

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 14 kwie 2012, 21:28
autor: MarioGTI
a jak jedziesz do serwisu to na zimnym ci spuszczaja ??? wiadomo ze nie ,ja zawsze odpalalem na kilka miniut ( 2-3 min ) zeby sie ciut zagrzal i wtedy spuszczalem wtedy robil sie rzadszy i szybciej zciekł, na gorącym nie ma co spuszczac i potem wlewać zimny olej

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 09 maja 2012, 22:44
autor: cezaryA
Witam, ktoś już zadał to pytanie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Bezpośrednio pod filtrem olejowym jest na dole taka puszka. Wlasciwie jest to jedna calosc i jest tam taka sama duza sruba plastikowa jak od filtra na gorze. Nie wiem czy ja tez odkrecic ? Czy tam tez znajduje sie stary olej ?
Pozdrawiam

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 09 maja 2012, 23:00
autor: cezaryA
PS. chodzi o diesel 1.9 SDI

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 10 maja 2012, 12:44
autor: Mati_9N
Nie odkręcaj tej śruby bo wyleci płyn chłodniczy. Ta puszka To chłodniczka oleju. Wymień filtr a olej spuść po prostu z miski.