Re: [6n] czy padła sonda 1.0 AER ??
: 07 lis 2011, 23:18
[quote="bialas313"]Witam i podpinam się z prośbą czy ktoś mógłby z tego wykresu mi powiedzieć czy sonda jest sprawna?[/quote]
Ajajaj, kolego takie pomiary można sobie wsadzić hm hm. Po pierwsze widzę u ciebie temp. silnika 19*C silnik pracuje na bogatej mieszance (ssanie) i sonda trzyma stały wysoki poziom napięcia 0,81V czyli bogato. Po drugie sonda potrzebuje chwilę żeby się zagrzać od spalin, trwa to ok 1-2min. od uruchomienia silnika. Prawidłowa temperatura pracy sondy to ok 800*C wówczas jej sprawność (szybkość i dokładność pomiaru) osiąga nominalne wartości. Można oszacować że sonda jest sprawna, zdechła sonda daje niski sygnał napięcia lub leży całkiem na 0V u ciebie zdaje się pracować dobrze. Dla uwiarygodnienia rozgrzej silnik i obserwuj zółty wykres. Przy prawidłowej pracy ma się ciągle zmieniać od 0V do 0,8-0,9V w przybliżeniu sinusoidalnie, generalnie ma wyglądać jak wijący się wąż
. Następnie depnij w gaz do podłogi i odpuść, w tym czasie sonda powinna zwrócić sygnał wysoki 0,8V-0,9V przy gazie wciśniętym (miesznanka bogata) i sygnał niski 0V-0,1V przy odpuszczonym (mieszanka uboga) gdy silnik schodzi z obrotów.
Jaśniej się nie da.
Pozdrawiam.
Ajajaj, kolego takie pomiary można sobie wsadzić hm hm. Po pierwsze widzę u ciebie temp. silnika 19*C silnik pracuje na bogatej mieszance (ssanie) i sonda trzyma stały wysoki poziom napięcia 0,81V czyli bogato. Po drugie sonda potrzebuje chwilę żeby się zagrzać od spalin, trwa to ok 1-2min. od uruchomienia silnika. Prawidłowa temperatura pracy sondy to ok 800*C wówczas jej sprawność (szybkość i dokładność pomiaru) osiąga nominalne wartości. Można oszacować że sonda jest sprawna, zdechła sonda daje niski sygnał napięcia lub leży całkiem na 0V u ciebie zdaje się pracować dobrze. Dla uwiarygodnienia rozgrzej silnik i obserwuj zółty wykres. Przy prawidłowej pracy ma się ciągle zmieniać od 0V do 0,8-0,9V w przybliżeniu sinusoidalnie, generalnie ma wyglądać jak wijący się wąż

Jaśniej się nie da.
Pozdrawiam.