Strona 14 z 64

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 27 gru 2009, 21:03
autor: Kubrick
Jak juz przy SWAPach jestesmy, to orientuje sie ktos moze jak jest z przekladka ABFa z ibizy cupra?
Czy trzeba rzezbic w podluznicach i czy polosi podejda?

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 28 gru 2009, 7:30
autor: kolekcjoner79
witam mam pytanie lecz prosiłbym o proste wytłumaczenie chciałbym sobie wymienić inny silnik padło na 1.6 aft odradzono a poradzono mi silnik AFH 1.4 oraz 1.6 AEE i teraz jeżeli chciał bym wybrać ten pierwszy czyli AFH to co musiał bym powymieniać proszę o odpowiedz

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 28 gru 2009, 11:11
autor: JarekF
pawłov swap na 1.6 AEE nie jest żadnym problemem ponieważ silniki są jak to mówią plug&play osprzęt pozostaje ten sam choć nie dam głowy za kompa ;-)
Co do silnika 1.6 8V AFT (tak, to jest 8) miałem okazję się tym przejechać i wcale rewelacji z tego nie ma. Niby 100 parę KM ale całkiem inaczej rozłożony moment i z tego co "ludzie mówią" utrzymanie AEE wychodzi jednak taniej :grin:

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 28 gru 2009, 14:47
autor: Skfarek
AEA i ADX mają dokładnie taki sam osprzęt oprócz kompa i wydechu, u mnie AEA bangla na gratach (rozrusznik, alternator, nawet kolektor wydechowy choć trochę inny) z ADXa. Skryznia może zostac stara - będzi eco najwyżej krótsza.

Re: SWAP- Z AER 1.0 NA ?? 1.4... OD 6N !! WAZNE TYLKO 100% ODP!

: 28 gru 2009, 16:27
autor: aroska
Silnik przełożony aroska jeździ na kompie od 1,0, :grin: pozostało jutro zrobić adaptacje przepustnicy bo wolne obroty wariują (na gazie ok), wszystko pasuje p&p. Chętnie odpowiem na pytania jeśli macie. Koszt swapu ok 1000 silnik + olej, płyn razem ok 1300zł, ale mam do sprzedania cześci z aexa alternator, łapa pod klime i pompe wspomagania, sprężarke klimy wszystkie śruby pod łape. Robiłem to 1 raz i dałem rade zrobić, czas przeszczepu 8 godzin, robiliśmy w trzech nikt nie był mechanikiem. pozdrawiam


edit. Po adaptacji wszystko ok. auto jeździ na kompie od aer-a przyspieszenie, predkośc max jest osiągana bezproblemowo, nie ma żadnego szarpania,dławienia itp.

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 29 gru 2009, 15:34
autor: pawłov
Dzięki JarekF :)

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 02 sty 2010, 13:01
autor: kolekcjoner79
witam mam pytanie lecz prosiłbym o proste wytłumaczenie chciałbym sobie wymienić inny silnik padło na 1.6 aft odradzono a poradzono mi silnik AFH 1.4 oraz 1.6 AEE i teraz jeżeli chciał bym wybrać ten pierwszy czyli AFH to co musiał bym powymieniać dodatkowo proszę o odpowiedz

Re: SWAP SILNIKA DO 6N

: 04 sty 2010, 11:14
autor: Skfarek
kolekcjoner79 wrzuciłeś już wcześniej ten post :) We wczesniejszych postach masz odpowiedź ale podsumowując przy zmianie na AFH:
- silnik kpl z osprzętem (bo od 1.4 tego co masz nie będzie paoswać)
- łapy silnika
- cała wiązka elektryczna z komputerem
- wydech z sondami (AFH ma dwie sondy lambda, twój jedną)
- nie wiem jak jest np. z chłodnicą czy też trzeba wymieniać czy podejdzie?
- skrzynia od biedy może zostać, będzie po prostu krócej zestopniowana, wymieniłbym tez sprzęgło na to od AFH bo stare przystosowane do 60 kucy przy 100 kucach długo nie pożyje

AER zastąpić ALL?

: 25 sty 2010, 13:50
autor: domin05
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w Polo 6n (97r) silnik AER można zastąpić ALL, czy jest między nimi jakas znacząca różnica? Pozdrawiam

Re: AER zastąpić ALL?

: 25 sty 2010, 15:37
autor: Goozik
oba to 1.0 50 ps wiec nie wiem jaki sens zmieniac,juz predzej 1,4 aex wrzuc tam jest 60 ps i troche lepiej idzie a pali pratycznie tyle samo,na skrzyni pd 1,0 czuc roznice,sam tak jezdze ponad rok juz

Re: AER zastąpić ALL?

: 25 sty 2010, 18:30
autor: domin05
Nie zmieniam z wyboru ale z przymusu:) zatarty silnik. Pozdrawiam

padł silnik, swap AER na AFH ??

: 28 sty 2010, 0:01
autor: el nińo
witam, padł mój potężny silnik 1.0 AER. :cry: :doh:
chciałbym zmienić go na 1.4 16v dohc AFH i nie wiem czy będzie on pasował na zasadzie plug&paly. Czytałem na kilku forach, że z 1,0 na 1.4 da się bez problemu i że niezbędny jest tylko sam silnik, komputer i skrzynia. Ale wiadomo muszę być pewny więc pytam czy tak jest na 100% ??.
poniżej daje link silnika AFH:
http://allegro.pl/item884062522_silnik_ ... zedaz.html
z góry dziękuję za pomoc !!

Re: padł silnik, swap AER na AFH ??

: 28 sty 2010, 6:34
autor: dumle
na tym się akurat nie znam, ale na bank będziesz musiał pozmieniać hamulce, gdyż AFH ma większe tarcze z przodu i tarcze z tyłu, więc dodatkowe koszty

Re: padł silnik, swap AER na AFH ??

: 28 sty 2010, 6:56
autor: el nińo
wiem wiem, w planach jest tez zakup na tył belki z zaciskami bo bębny są, ale z tym chyba będzie mniejszy problem :scratch:

Re: padł silnik, swap AER na AFH ??

: 28 sty 2010, 7:17
autor: turzol
najważniejsza kwestia to czy zgadza się elektryka - przed 97 inna i po 97 jest inna. Także na to zwróć uwagę
Bez ecu i ori wiązki silnika nie brałbym tego motorku
Przy 16V inna też jest łapa mocująca silnik po lewej stronie, inny jest także ukł. wydechowy.
Co do hebli - AFH występowało zarówno z bębnami jak i z tarczami na tylnej belce, dodatkowo były wersje z ABS i bez.