Strona 14 z 16
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 15 lip 2014, 19:01
autor: patryk095
Tomasz,
ja miałem tak że go w ogóle nie szło otworzyć, również lekko przeciekał. Mi daszek naprawił naprawił taki sobie znajomy co po prostu klepie raz po raz różne samochody. Wg. mnie zasada jest prosta - jak przecieka, to trzeba naciągnąć, jak coś zgrzyta, ciężko chodzi to sprawdzaj w kolejności : czy prowadnice nie mają za sucho, czy silniczek nie jest na wykończeniu, bądź czy zębatka na która nachodzi ta od silniczka się nie wytarła. Pozdrawiam
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 03 paź 2014, 21:08
autor: mar37
Witam.
Proszę o pomoc w kwestii bezpiecznika od open air. Nie mam oznaczenia bezpieczników do mojego polo (6n2 1,4 2000r), na różnych forach znalazłem informacje, że to bezpiecznik nr 35, ale u mnie w skrzynce to miejsce jest wolne.
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 04 paź 2014, 18:05
autor: patryk095
@mar37
Sprawdziłem z ciekawości. U mnie również to miejsce jest puste (35), a oznaczenie na tabliczce odpowiada właśnie przyciskowi od otwierania dachu. Daszek mi normalnie zamyka i otwiera, więc to gniazdo chyba musi być wolne, albo ktoś coś grzebał xD.
Pozdro

Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 15 sty 2015, 23:34
autor: paatryk
Cześć.
Jestem nowy na forum i na początku chciałbym się przywitać.
Sprawiłem sobie Polo 6N w wersji OpenAir. Kupując auto sprzedający zapewnił, że dach jest szczelny i się otwiera. Jak nietrudno się domyśleć, rzeczywistość była wręcz odwrotna. Dach jest wypłowiały, nie dolega na całej długości do uszczelek, na dodatek nawet się nie otwierał. Nie dałem za wygraną i wziąłem się za uruchomienie mechanizmu. Kupiłem na olx używany dach z dwoma małymi łatkami (w porównaniu do mojego obecnego wygląda jak nowy) - może nawet kupowałem go od któregoś z Was forumowiczów

Powoli biorę się podmianę dachu, mianowicie: udało mi się uruchomić,wyciąć nową obudowę przekładni, uszczelnić i zakonserwować silniczek; zdjąłem podsufitkę, wysuszyłem, oczyściłem z pozostałości starej gąbki, zakupiłem nowy materiał i jutro będę ją obijał; wziąłem się za przełącznik jednak jest chyba nie do odratowania (w środku widać czyjąś radosną twórczość). Korzystając z waszego doświadczenia w kwestii w/w dachów chciałbym zadać parę pytań:
Czy przełącznik do podnoszenia szyb od aut VAG tego rocznika będzie pasował? Na allegro chodzą takie za ~15 pln, przełożyłbym tylko sam przycisk z piktogramem
Kupując dach sprzedający nie mógł zapewnić mnie czy dach się otwiera ponieważ nie miał silniczka. Słyszę, że w środku dachu coś lata. Czy w razie gdyby dach nie chciał współpracować istnieje możliwość jego rozkręcenia? Rozglądałem się za śrubami / zaczepami jednak nic nie podchodziło mi pod część służącą do rozbiórki dachu
Czy przed założeniem dachu na samochód należy przelecieć rogi uszczelniaczem np. dekarskim?
Z góry dzięki za info i pozdrawiam.
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 20 kwie 2015, 18:13
autor: karolik8
moja polówka z air open stała około 2 miesiące w garażu nie jeżdząca .. gdy zaczełem ją używać .. zuaważyłem że nie otwiera mi się dach , silnik się kręci z słychać i widać jak się kręci po zdjęciu lampki górnej .. a dach ni drgnie .. co to może być co zrobić ? by to ruszyć ?
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 24 cze 2015, 12:30
autor: bamber
Czytałem ten wątek i.........
Tak mi temat nie dał zapobiegliwie spokoju z poszyciem tego faltdachu że podzwoniłem i w Wa-wie szyją nowe poszycia. Dostarczamy cały zdemontowany i koszt nowego poszycia to 700-1000zł i odbieramy poskładany gotowy do montażu. Więc 1 tyś to nie 4 tysie.
http://wiatrolapydocabrio.pl/o-nas.html
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 24 cze 2015, 13:58
autor: krzyDOLAR
[quote="paatryk"]Czy przełącznik do podnoszenia szyb od aut VAG tego rocznika będzie pasował?[/quote]tak[quote="paatryk"]Słyszę, że w środku dachu coś lata.[/quote]to zapewne dwie nakrętki mocujące silniczek, jest do nich dojście gdy dach będzie w pozycji otwartej[quote="paatryk"]Czy przed założeniem dachu na samochód należy przelecieć rogi uszczelniaczem np. dekarskim?[/quote]nie jest to wskazane, ważne by były czyste, a krawędź dachu odtłuszczona. dokręć z wyczuciem nakrętki mocujące dach od środka, takie połączenie jest wystarczająco szczelne
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 18 lip 2015, 13:04
autor: bamber
Koledzy zwracam się o pomoc. Wprawdzie żona ma Lupo ale jeśli chodzi to faltdach ten sam. Otórz dach po kupnie działał tylko miał w 3 miejscach pęknięcia pi 2-3cm. Znalazłem tapicera który posłał mi zdjęc ie iż szył taki do Ibizy. Odtsawiłem auto,umówiliśmy się cenę 700zł. Wczoraj pojechaliśmy odebrać samochód, nowe piękne poszycie uszyte z brezentu ale. dach podczas otwierania kantuje się z prawej strony i słychać strzelanie. Przy zamykaniu podobnie, nie umie domknąć prawej strony i także słychać jak strzela. W związku z taką sytuacją zapłaciłem mu jedynie za sam materiał 300zł i za tyle mam nowe ale pozostał problem mechaniczny. Co sądzicie jaka przyczyna, czyżby prowadnica? Silniczek wyciągnąłem zębatka ma wszystkie zęby ta w silniczku a ta druga nie wiem nie widziałem. Ale generalnie silniczek ciągnie tyle że jak pisałem katuje prawą stronę.
p.s. wczoraj z ciekawości zadzwoniłęm do ASO jakie ceny są części do open air, linka z prowadnicą 510zł strona a za silniczek to ich chyba pogieło 1990zł. :shock: :shock: :shock:
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 21 lip 2015, 15:38
autor: patryk095
Ostatnio z moim było to samo, zaczął przeskakiwac, jedna strona bardziej się otwierała od drugiej, rozebralem wszystko, wyczyscilem i było nadal to samo, wpadłem na pomysł żeby dogiac prowadnice w miejscu gdzie nachodzi silniczek. Pomogło na ok tydzień. Poluzowalem dach zamknąłem i dociaglem. Więcej się z tym nie bawię bo czasu nie mam

. U mnie linki jak i silniczek chodza gładko , problem jest z takimi wałkami co chodza w przedniej części dachu i nie wiem co z tym zrobić.
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 21 lip 2015, 17:51
autor: krzyDOLAR
@ bamber
@ patryk095
do wymiany prowadnice:
1x 6N0875481 lewa
1x 6N0875482 prawa
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 21 lip 2015, 21:19
autor: TomaszN
Witam
Otworzyłem kluczem ręcznym otwierany dach, niestety widzę, że jeden z plastików, który idzie w prowadnicy nr chyba 816394061 jest ułamany.
Czy nie wiecie co to za cześć (czy to część połączeniowa?przynajmniej tak mi się wydaje z rysunku) i gdzie ją kupię ?
Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 21 lip 2015, 23:44
autor: rybatychy
Witam a ja mam nast. Problem dach otwiera sie bardzo ciężko od ok 2 segmentu ale zamyka sie miodzio wszystko juz czysciłem smarowałem rozbierałem silnik wszystko jest ok nic nie połamane itp a problem dalej jak był tak i jest pojawił sie po zmianie poszycia dachu czyli rozebraniu (wyjechaniu dachu z prowadnic ) ps. Wysyłam wam zdj czesci silniczka dla potomnych moze sie przyda

Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 22 lip 2015, 19:19
autor: TomaszN
Czy ktoś może podpowiedzieć co to za część 6N0875445 lub zdjęcie tej części ?
Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 22 lip 2015, 22:40
autor: rybatychy
[quote="TomaszN"]Czy ktoś może podpowiedzieć co to za część 6N0875445 lub zdjęcie tej części ?[/quote]
Wydaje mi sie ze to jest ta gumowa osłonka prowadnicy w dachu jutro zrobie tego zdj narazie musi wystarczyć rysunek jest to nr 14 element znajdziesz po odsunięciu dachu na ok 10 cm siedząc na fotelu w aucie musisz spojrzeć na przednia metalowa czesc dachu powinien od spodu być w niej rowek ona powinna go zasłaniać bedzie przymocowana do tych okrągłych wichajsterków co sie tam przesuwają
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wszystko o: Open Air - dach, silniczki
: 23 lip 2015, 7:46
autor: TomaszN
O dzięki, nie masz może nr elementu nr 5 z rysunku