Strona 14 z 26
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 08 gru 2011, 6:32
autor: Witek6935
ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się dolewkę. Jeśli kupiłeś auto, to wymień od razu olej. Dla mnie nieważne co jest w jakiejś książce napisane... Mogą tam być brednie. Ja jak kupowałem samochód, zaszedłem do jednego komisu. Oglądając jakąś Fabię, spytałem, czy samochód ma książkę serwisową... Dostałem odpowiedź z uśmiechem na twarzy: "Nie ma, ale jeśli to ma być decydujący warunek czy pan kupi ten samochód, to niech pan przyjdzie jutro. Na jutro będzie." Dodał, że te książki w większości przypadków są nic nie warte. Dlatego proponuję zalać nowy olej i mieć pewność na czym się jedzie. W perspektywie nowego auta wymiana oleju to nie jest przecież nie wiadomo jaki wydatek.
pozdrawiam
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 08 gru 2011, 14:11
autor: Nemesis
Też tak zrobię.
Dzwoniłem do serwisu i za wymianę oleju z filtrem chcą 500zł :shock:
Jaki olej zalać do tego silnika:
2002r, 1.9TDI, AXR, 74kW, 167000 przebiegu.
Na tabliczce znamionowej znalazłem oznaczenie QG1.
Jak sprawdzić czy samochód posiada filtr cząsteczek stałych?
Na tabliczce nie mam oznaczenia DPF, wynika z tego, że nie mam tego filtra?
edit:
7GG (emission concept EU4 with DPF - jest DPF)
0GG (emission standard EU4 without DPF - brak DPF)
Na tabliczce nie mam ani jednego, ani drugiego oznaczenia.
Uploaded with
ImageShack.us
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 08 gru 2011, 14:47
autor: Witek6935
Dla pewności niech się wypowiedzą "dieslaki"

, ale z tego co wiem, mój brat do tego silnika w Audi A3 2006 leje Castrola przeznaczonego do turbo diesla - chyba 10W40.
Jednak pewności nie mam. Co do samej wymiany to raczej na Twoim miejscu nie jechałbym do ASO. W zwyczajnym serwisie z wyminą filtra oleju powinieneś się zmieścić w 200zł przy wlewaniu syntetyka... Co do filtra cząstek stałych - nie wiem.
Pozdrawiam
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 08 gru 2011, 15:11
autor: Nemesis
Ok, poczekam na inne opinie i rady. W serwisie mi powiedzieli, że leją Castrol 5W30.
Jak z jakością oleju Elf Evolution SXR 5W30?
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 09 gru 2011, 12:00
autor: bazi
[quote="Nemesis"]Na tabliczce znamionowej znalazłem oznaczenie QG1.[/quote]
QG1 = zmienny czas przeglądów
tam nie ma zadnego DPF.
viewtopic.php?f=16&t=4214
Ja bym przeszedł na stałe coroczne wymiany oleju* i zalał olej z normą VW 505.01
* wymaga zmiany Vag'iem w ustawieniach kompa
[quote="Nemesis"]Jak z jakością oleju Elf Evolution SXR 5W30?[/quote]
http://www.elf.com.pl/katalogi/oleje_silnikowe_elf.pdf
Nie nadaje sie. Brak jakichkolwiek norm VW.
Szukaj wsród normalnych olejów typu valvoline , Liqui Moly, a wynalazki w tylu castrol, elf, mobil obchodż szerokim łukiem.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 15 gru 2011, 12:44
autor: jhosef
[quote="Witek6935"]Dla pewności niech się wypowiedzą "dieslaki"

, ale z tego co wiem, mój brat do tego silnika w Audi A3 2006 leje Castrola przeznaczonego do turbo diesla - chyba 10W40.
Jednak pewności nie mam. Co do samej wymiany to raczej na Twoim miejscu nie jechałbym do ASO. W zwyczajnym serwisie z wyminą filtra oleju powinieneś się zmieścić w 200zł przy wlewaniu syntetyka... Co do filtra cząstek stałych - nie wiem.
Pozdrawiam[/quote]
To bardzo źle robi bo do silników na pompowtryskach można stosować olej o normie 505.01 lub 507.00 dla trybu LL. A nie ma żadnego 10W40 z normą dla PD. Chodzi głównie o duzą odporność mechaniczną, którą musi wykazywac olej ze względu na warunki pracy przy PD.
Serwis policzył 500 zł za wymianę bo u nich 300 kosztuje olej, 30 filtr, 20 korek i 100 wymiana.
Jak przyjedziesz ze swoim olejem i podrobami to powinni Ci wymienić za 99 zł brutto około. Ale to i tak 3 razy drożej niż na rynku mechanicznym.
Ale utrzymujesz historię serwisową.
W specyfikacji ELF EVOLUTION SXR 5W30 nie znalazłem info o spełnieniu norm dla TDI PD więc ogólnie nie powinno sie go stosować.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 15 gru 2011, 15:10
autor: Nemesis
Olej wymieniłem zanim bazi odpowiedział w temacie
Zalałem Mobil Super 3000 XE 5W-30. Do tego filtr i wymiana, całość poniżej 200zł.
Nie wiem czy wybrałem dobry olej, ale spełnia normę 505.01.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 14 sty 2012, 12:45
autor: ghostnet
Witam,
mam pytanie. Przyszła pora żeby wymienić olej w moim Polo 9n 1.4 TDI 02'. Zawsze używałem oleju castrol edge 5w40 turbo diesel i z zamiarem kupna tego oleju pojechałem do sklepu, jednak w sklepie sprzedawca skusił mnie na total quartz 9000 5w40, cenowo był atrakcyjniejszy. Byłem dzisiaj wymienić olej i Pan mnie nastraszył że kupiłem olej ze złą normą 505.00 a do pompo wtryskiwaczy powinienem użyć 505.01 i mogą mi polecieć wtryski. Oczywiście wszystko się odbyło już po wymianie oleju.
Czy powinienem zmienić olej na jakiś z normą 505.01 czy mogę trochę pojeździć na tym co wlałem?
pozdrawiam
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 14 sty 2012, 12:57
autor: Marcofaszysta
A jaki olej polecacie do Silnika SDI?? Pojemność 1.9 2003 rok 240 tysi na kulane.
Mam teraz wlanego castrola 10W40.Mechanik mi taki polecił ale niech się ktoś wypowie :buba:
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 19 lut 2012, 19:10
autor: Biasu
Tak a propo pożerania oleju przez polo to mam znajomego który ma teorie ze jak mu zżera 1l oleju na 5 tyś km to nie bedzie robil wymiany oleju bo nie ma sensu, przecież cały czas dolewa świeżego, zmienia tylko filtry, co o tym sądzicie ??
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 19 lut 2012, 21:31
autor: Witek6935
[quote="Biasu"]Tak a propo pożerania oleju przez polo to mam znajomego który ma teorie ze jak mu zżera 1l oleju na 5 tyś km to nie bedzie robil wymiany oleju bo nie ma sensu, przecież cały czas dolewa świeżego, zmienia tylko filtry, co o tym sądzicie ??[/quote]
Jak dla mnie nie jest to dobre rozwiązanie. To tak jakby nigdy nie zmieniać oleju w frytkownicy, bo za każdym razem i tak trochę dolewa się, bo wcześniejsze coś wypiły. Po kilku smażeniach i tak masz śmierdzący muł, a nie olej w frytkownicy... Może przykład z innej bajki, ale jak to odbieram. Na pewno traci on właściwości, swoją lepkość i zdecydowanie traci na jakości. U mnie pomimo łącznej dolewki 2L/15 000km i tak olej zlany z silnika był czarny jak smoła, więc raczej świeży to on nie był...
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 20 lut 2012, 8:52
autor: jhosef
Jak nie zależy Ci na silniku i liczysz się z jego końcem to proszę bardzo.
Po pierwsze to nie tylko wymiana oleju a również filtra. Po drugie spuszczając olej spuszczasz z niego syf, cząstki stałe, opiłki, których nie pozbędziesz się inaczej jak przez spuszczenie przez korek.
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 09 mar 2012, 23:04
autor: lukasz6oo
Ile wchodzi oleju do 1.4 tdi w 6n2??? i co polecacie?? mysle nad Castrolem 5w40 .A i jaka naorma tam przychodzi tego oleju pod PD??
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 10 mar 2012, 13:14
autor: bazi
1.4 AMF 3,8 l , norma VW 505.01
Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 01 kwie 2012, 16:03
autor: MarioGTI
czy dolewa czy nie olej trza wymienic cały kolega dobzre napisał z tymi frytkami ,ja smigam na Mobil S 3000 5W/30 do pompowtryskow a ze proponuja Castrola ,bo maja tak umowe podpisana a wczesniej mieli z Mobilem tak ze czy ten czy tamten to wszystko jednakowe