nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Okazało się, ze z zewnatrz są identyczne.

Obudowa termostatu MEYLE z allegro ma wszystkie rurki drożne, ten mój ma 2 rurki fabrycznie zaślepione, bo mam mniej wężów. Ale wyglądem się nie różnią;)

Udało się za pomocą śrub zaślepić otwory, ale wciąż temperatura nie trzyma :/
Pozostaje mi kupić kolejny termostat :banghead:
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

[quote=""Ralph""]Pozostaje mi kupić kolejny termostat :banghead:
[/quote]
A czarny czujnik temp. wymieniałeś?
Ja miałem tak że był źle wyskalowany i cały czas 80 pokazywał
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

czarny czujnik tez wymieniony.
Mi temperatura dobija do 90"C, a tylko jak samochód stoi...
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

[quote=""Ralph""]czarny czujnik tez wymieniony.Mi temperatura dobija do 90"C, a tylko jak samochód stoi...[/quote]
A spróbuj jeszcze zakryć chłodnicę może to pomoże coś

Ja mam podobnie u siebie termostat wymieniany, czujnik też a jak jadę autem przy -13 stopniach celcjusza pokazuję na blacie 80 stopni, jak jest cieplej na dworzu np. -5 to trochę rośnie w górę, termostat działa poprawnie a dla czego tak się dzieje to nie wiem :butcher:
Z nawiewu leci ciepełko i szybko się auto nagrzewa.
z
zbig
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 lip 2009, 23:47
Lokalizacja: Toruń

Post autor: zbig »

Panowie co może być przyczyną tego, że jak polo (86C2F) podskoczy na jakiejś konkretnej dziurze wentylator zaczyna strasznie głośno "wyć". Do tego stopnia, że nie da sie rozmawiać, a w momencie jak zaczyna się ten głos można się nieźle wystraszyć. Dziewczyna mnie kiedyś zabije za te straszenie jej przez Pole ;)

Gdzie przyczyna i jak się pozbyć usterki?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Chodzi Tobie o wentylator dmuchawy? może być że już sie kończy zajrzyj do niego i zobacz czy luzów niema
z
zbig
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 lip 2009, 23:47
Lokalizacja: Toruń

Post autor: zbig »

Tak, dmuchawy. Sprawdze.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""kolunio21""]A spróbuj jeszcze zakryć chłodnicę może to pomoże coś
[/quote]

Ja już jeżdze z zasłoniętą chłodnicą, bo spalanie podskoczylo do 9 litrów :cry: Całej chłodnicy nie zasłaniałem mam odsłonięty kawałek, jakies 20 cm.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Mi też mój jara jak smok :butcher: a chłodnice mam całą zakrytą i narazie nic sie nie dzieje;)
M
Maniak90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 12 wrz 2009, 10:30

Post autor: Maniak90 »

Witam
Kupiłem polo jakiś miesiąc temu i wszystko było OK
Później zaczęło się warczenie dmuchawy nawiewu, czasem jak jeździłem po dziurach to przestawał warczeć
później warczał cały czas.
Pewnego dnia przestał dmuchać kilka dni później już dmuchał ale wiadomo warczał, jak jeździłem po dziurach przerywał.
Teraz to już nie mam nawiewu wiatrak stoi w miejscu.
Jak to naprawić?
Jak sprawdzić czy dochodzi napięcie? na tej dużej wtyczce?
Jak zdemontować wiatrak z silnikiem?
Jak sprawdzić czy pokrętło jest dobre?
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Najpierw przeglądnij temat jak to zrobisz, to na kilka pytań będziesz mial odpowiedz.
Jesli dalej czegoś nie bedziesz wiedział, to pytaj.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

Wracając do piszczącej dmuchawy - myślałem, aby całkowicie wywalić silniczek z wiatrakiem, pozostawić tylko obudowę oraz opornicę.
Jedną stronę obudowy (od strony węży) szczelnie zaślepić, a z drogiej strony przykręcić na jakimś adapterze dmuchawę choćby od fiata 126p - jest ona w kształcie ślimaka z prostokątnym otworem, z którego wylatuje powietrze. Tym otworem myślałem zamontować do oryginalnego otworu dmuchawy polo i przymocować jakimiś wkrętami uszczelniając całe połączenie.
Oczywiście dmuchawę podłączyć pod oryginalna opornicę.

rysunek montażu jakby to miało wyglądać:

Obrazek

Co Wy na to?
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Wydaje mi się, że nadmuch powinien być na wprost tak jak stara dmuchawa bo na takim koncie prostym będą za duże straty. W ogóle montaż z boku to może być problem z brakiem miejsca. Chyba lepiej zrobić adapter, aby było podobnie jak w oryginale i dmuchało czołowo na nagrzewnice.

Zauważyłem, że silniki w dmuchawie malucha/polonez/cinqecento są jako osobna część, mocowana do korpusu 3 śrubami, więc może lepiej taki silnik spróbować dopasować średnicą i zamocować do oryginalnego korpusu.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Ktoś mógłby mi tak na szybko napisać jaki klucz potrzebuje to wymiany czujnika termicznego właczajacego wentylator chłodnicy?
Musze wymienic, bo mam zamontowany z Poloneza i za szybko mi startuje z tego co widze. Dodatkowo ma tylko 1 bieg, i jeden wolny kabelek sobie wisi...
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Bodajże 24 tylko musiałbyś mieć albo oczkowy albo rurkowy klucz bo kiepski tam dostęp.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”