Strona 13 z 27

Re: Wszystko o hamulcach

: 09 mar 2010, 18:31
autor: BALON
wsumie też nic niewiem o tej firmie ale zestaw wygląda fajnie zakładasz cały zestaw łącznie z cylinderkami i zapominasz o tylnych hamulcach :oki:

Re: Wszystko o hamulcach

: 09 mar 2010, 18:39
autor: Crazy
zgadzam się, tylko że jeszcze bębny do wymiany pójdą. Wypowiedzcie się jeszcze o tej firmie, czy ktoś używał, można zaufać?

Re: Wszystko o: Hamulce

: 30 mar 2010, 7:40
autor: BALON
czy z jakiegoś auta podejdzie większe serwo hamulca :?:
tak żeby pompa hamulcowa pasowała i trzepień od pedału

Re: Wszystko o: Hamulce

: 01 kwie 2010, 21:54
autor: marian
pompy z VW będą pasować do każdego serwa, przynajmniej te z golfa I-III, polo do 6N (bez ABS)

Re: Wszystko o: Hamulce

: 12 kwie 2010, 17:58
autor: agakitty
Witam :)

Chciałabym założyc do mojego nowego polo hamulce, i pytanie brzmi czy podejdą z G40?
Posiadam Polo 1,3 GT 75km , czy zacisk bedzie pasował itd co potrzebuje ewe.

i co powiecie na taki zestaw ?
ebay hamulce G40
zestaw 2

ewe co wy proponujecie z polskich firm

PozdraVWiam

Re: Wszystko o: Hamulce

: 12 kwie 2010, 21:23
autor: Bruczyk
agakitty
odrobina wlasnej inicjatywy i znajda sie te odpowiedzi na forum. da się hamulce z G40 zalozyc do kazdego innego polo. G40 ma zaciski VWII ktore pasuja zamiast VwI zmieniasz tarcze i klocki i po sprawie

Re: Wszystko o: Hamulce

: 22 kwie 2010, 9:34
autor: rafal_1903
Koledzy mam pytanko czy da się jakoś podciągnąć linkę hamulca recznego???

Re: Wszystko o: Hamulce

: 22 kwie 2010, 20:41
autor: kolunio21
Da się 2 klucze 10 ściągasz osłone od ręczengo i pod rączką powinna wystwać linka z z gwintem i nakrętkami.
Pozdro.

Re: Wszystko o: Hamulce

: 24 kwie 2010, 23:19
autor: Fox
Tak do przymiarki założone zaciski z scirco 16v z felgami avus w polerce :grin:
Obrazek

Re: Wszystko o: Hamulce

: 12 maja 2010, 17:46
autor: adam
Pytanie mam: Chce wymienic tarcze+klocki i wypadalo by mi wymienic plyn w ukl. hamulcowym, ile go trzeba kupic zeby zalac swiezy w calym ukl? I jakiej klasy DOT ?

Re: Wszystko o: Hamulce

: 13 maja 2010, 7:06
autor: Bruczyk
0,5ll wystarczy na cały układ hamulcowy. im wyższy DOT tym później się płyn gotuje. DOT3 jest lany seryjnie

Re: Wszystko o: Hamulce

: 13 maja 2010, 14:03
autor: adam
bruczyk
A ty jakiego DOT bys zalal, bo w tej kwesti nie sie nie orientuje, licze na Ciebie :mrgreen:

POMOCY!!!!!!!

: 29 maja 2010, 15:57
autor: maly86c2f
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy, a mianowicie mam problem z hamulcami w polo 86c2f z 91r. Dizelek. Hamulce ciągle się zapowietrzają i nie wiem już co robić. Wymieniłem serwo bo mi padło (używka), nowa pompa hamulcowa, 2x cylinderki tył. po odpowietrzeniu tydzień jest dobrze a potem znowu zaczynają się zapowietrzać, po kolejnym odpowietrzeniu przez około tydzień jest ok a potem od nowa :angry2: :angry2:

Re: Wszystko o: Hamulce

: 30 maja 2010, 13:20
autor: Bruczyk
maly86c2f
a przednie zaciski w jakim masz stanie moze trzeba by je zregenerowac??
adam zalej dot4 trudniej go zagotowac

Re: Wszystko o: Hamulce

: 03 cze 2010, 12:48
autor: agakitty
Witam wszystkich ciekawy temat jest na forum CA , chodzi o ABS , w Corsie i Polo występują prawie identyczne układy hamulcowe, wiec pytanie co wymyślic do polo ? Poniżej manual do corsy

.....Potrzebna pompa hamulcowa z Corsy B (ja miałem z rocznika 2000, pasowała idealnie do mojego serwa), kompletne bębny tylne, modulator ABS, czujniki, okablowanie (robiłem sam), przeguby CB 1.2 z ABS, piasty CB. Chyba wszystko. Ile pracy ? Sam nie wiem... Wracałem z uczelni i grzebałem. 21-2:00, nawet gdy oznaczało to 4-5h snu

Poniżej zdjęcia - modulator ABS, sterownik ABS. To są najważniejsze podzespoły. Wybrałem akurat ten zestaw, bo w najbliższym czasie będę potrzebował do celów naukowych. W ciągu wakacji montuję nowszy modulator (po roku 1996) - ma podwójne zawory, jest szybszy i lżejszy, oraz ma zintegrowany sterownik. Zwiększa to jego skuteczność, zmniejsza awaryjność - takie były przesłanki za jego wprowadzeniem.
http://img216.imageshack.us/i/abs004mi8.jpg/
http://img220.imageshack.us/i/abs001le5.jpg/


Tylne tarcze kotwiczne - tu widoczne z Tigry (to samo co CB). Wypiaskowane, pomalowane proszkowo. Wszystko pasowało bez najmniejszych przeróbek - piasty, bębny, tarcze, cylinderki. Pasowała nawet linka z CA do starych szczęk.
http://img235.imageshack.us/i/ty009ej4.jpg/


Poniżej - taka sobie ciekawostka:
Samoregulator. Niby oryginał GM. Nie kosztował mnie 56zł, ale 18. Bo kupiłem go w hurtowni Daewoo, jako samoregulator do Matiza. A jest to dokładnie to samo co Corsa A/B Astra F
http://img220.imageshack.us/i/ty008mk9.jpg/



Podoba mi się zapis, jaki widnieje w instrukcji Vectry B:
Cytat:
Dysponując nawet tak bezpiecznym urządzeniem nie należy się niepotrzebnie narażać ryzykowną jazdą


A moje przemyślenia ? Miałem okazję, więc wyskoczyłem jeszcze raz na ubity śnieg. Ładnie się skręca podczas awaryjnego hamowania. To nie podlega żadnej dyskusji. Kontrola jest zapewniona. Problemem pozostaje droga hamowania w takich warunkach. Najkorzystniej wygląda, jeśli nie dojdzie do zablokowania kół. Hamowanie na prostej z włączonym i pracującym ABSem to jest strata cennych metrów.

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feat ... -lA_wFC6es


manual zapożyczony z forum Corsa A
http://www.corsa-a.pl/forum/viewtopic.p ... &start=120