Strona 12 z 64
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 14:32
autor: majerek
podepne sie pod temat gdyż mam podobny dylemat
nie chce za duzego silnika i mysle ze takie 1.4 16v AFH zupełnie by wystarczyło i moje pytanie czy duzo dłubania jest z przy wsadzeniu takiego silnika zamiast 1.4 8v (44KW) a moze ktos juz przeprowadzal takiego Swapa i moze zapodac na priv jakis manual i liste czesci potrzebnych do Swapa??
z gory dzieki za odpowiedz
pozdro majerek
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 14:41
autor: Skfarek
[quote="majerek"]Czy skrzynia od zwykłego 1,4 44kV pasuje do 1,4 16v afh?[/quote]
U mnie 1.6 AEA bangla na skrzyni od 1.3 ADX. Generalnie z tego co wiem obudowy skrzyń są takie same różnią się tylko bebechami (przełożeniami). Więc powinno się dać, może być tylko za krótka/za długa.
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 14:55
autor: Borek
majerek AFH(1.4 16v 101KM) uważam, że kiepski pomysł bo kupa zachodu. Jesli masz 1.4 60 na wielopunkcie to swap na 1.6 AEE to praktycznie przełożenie gołego silnika bo większośc osprzętu podejdzie. Co do osiagów to AEE i AFH są porównywalne bo AEE te 75KM ma zwykle tylko na papierze(a w realu 80 i więcej) a do tego ma kupe momentu obrotowego od samego dołu, które w realnym ruchu pozwalają pojechać dynamiczniej niż te 101KM z 1.4
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 17:42
autor: TOFIK_6n2
Borek juz nie szalej. 25 KM jednak jest roznica. Moment Fakt lepiej rozłożony jest w AEE. Jednak seryjne AEE nie jest jakas torpeda i od takiego AFH dostaje mocne baty i przy czym wiecej pali. Ty masz juz zmodyfikowany silnik gdzie osiagnoles moc i Moment na tyle wystarczalny ze mozesz poganiac juz AFH. Fakt jest ze napewno łatwiejszy Swap z 1.4 60 na 1.6 75 niz na AFH 1.4 16 V
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 19:17
autor: Kamil88C
Tofik_6n2 co miałeś na myśli twierdząc ,że swap aee jest łatwiejszy do wykonania niż afh?
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 22:19
autor: Skfarek
[quote="Kamil88C"]swap aee jest łatwiejszy do wykonania niż afh?[/quote]
Łatwiejszy bo AEE to ta sama rodzina silników co zwykłe 1.4 tak więc osprzęt pasuje zamiennie, łapy też, wiązka powinna zostać - zmieniasz tylko goły silnik przekłądasz osprzęt, zmieniasz kompa i możesz jechać. AFH będzie wymagało innej wiązki, osprzętu, kompa, wydechu (?), AFH ma dwie sondy lambda w wydechu, AEE jedną.
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 10 gru 2009, 22:39
autor: Kamil88C
Dzięki Skfarku za info:) W takiej sytułacji nie pozostaje mi nic innego jak zbierac mi na 6n gti.
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 8:31
autor: majerek
dzieki za odp koledzy ale nurtuje mnie jeszcze jedno
poniewaz jak narazie to Swapowalem Fiaty i nie mam pojecia jeszcze za bardzo w oznaczeniach silników w polo mam pytanie co to za silnik :
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 100km.html
to tez jakas 8v i moze tez weszlo by mniej problemowo w miejsce 1.4 60km??
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 8:51
autor: Borek
Ciekawe, bo w classicu/variancie było owszem 100konne 1.6 16v, ale to jest chyba ten sam silnik co w pierwszych rocznikach golfa 4/octavi czyli 1.6 8v SR. Raczej swap równierz utrudniony bo classic ma zupełnie inna komore silnika od 6n a co za tym idzie inne mocowania wszystkiego, do tego filtr powietrza w puszce za prawą lampą itp więc upchanie tego do 6n byłoby conajmniej trudne i dla 100km raczej nie warte zachodu
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 8:58
autor: Skfarek
Dokładnie Borek - ubiegłeś mnie z postem o parę sekund

Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 9:20
autor: majerek
podziekował
Wiec pozostanie albo pojsc na latwizne i wsadzic AEE lub troszke sie skupic w sobie i powalczyc z AFH
z jednej strony taniej dlubac 8v niz 16v ale na dlubanie zawsze sie fundusze znajdzie
ps. Borek mierzyłes swoja polowke jakims G-Techem??
pozdro
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 10:17
autor: Borek
majerek tak owszem, na g-techu pro wyszło 9.44s. Dodam, że pomiar był jeden, start mógł być lepszy no i było z 25st na dworze także jakby się bardziej postarać i mierzyć przy niższej temp. niskie 9 spokojnie mogłoby być czyli to daje jakieś realne 9.5s do 100km/h. V-max idzie 190km/h regularnie, raz udało się polecieć jakieś 197km/h na pałskim ale chyba był sprzyjający wiatr
P.S. Tofik troche przesadza z tym ze mam dłubane w silniku bo ja mam tylko dolot i usunięty kat i to wszystko
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 10:26
autor: Skfarek
[quote="Borek"]Tofik troche przesadza z tym ze mam dłubane w silniku bo ja mam tylko dolot i usunięty kat i to wszystko[/quote]
Nie seria czyli już dłubane

Sam kat zabiera pewnie z jakieś 4 -5 kucy, a jak jeszcze dosyfiony to i więcej

Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 11 gru 2009, 10:49
autor: majerek
[quote="Borek"]
majerek tak owszem, na g-techu pro wyszło 9.44s. Dodam, że pomiar był jeden, start mógł być lepszy no i było z 25st na dworze także jakby się bardziej postarać i mierzyć przy niższej temp. niskie 9 spokojnie mogłoby być czyli to daje jakieś realne 9.5s do 100km/h. V-max idzie 190km/h regularnie, raz udało się polecieć jakieś 197km/h na pałskim ale chyba był sprzyjający wiatr
P.S. Tofik troche przesadza z tym ze mam dłubane w silniku bo ja mam tylko dolot i usunięty kat i to wszystko[/quote]
no to jak na serie

to nawet niezle
dzieki za wypowiedzi jak zaczne zabawe ze Swapem to na pewno bede duzo pytał
pozdro
Re: SWAP SILNIKA DO 6N
: 14 gru 2009, 11:48
autor: Palozz
A ja chyba zabiore sie za moje AEE i go dłubne. Bo jak mam zamieniać zdrowe AEE na AFH ktore jest minimalnie mocniejsze to ja dziekuje:P
Skfarek bedziesz na spocie w Na Bora w przyszłą niedziele? Sam startowałem w KJS'ach jako pilot i chetnie bym obejrzał twoją rajdówke.