Strona 12 z 16
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 16 lis 2011, 11:59
autor: wesol
wilkosc altka jest uzalezniona glownie od zapotrzebowania czyli co mamy na pokladzie wszelka elektrka jak szyby. podgrzewanie foteli itd.
opornica w prostowniku jest czasami potrzebna by obnizyc prad łądowania bo ladujemy duze aku czasem male. Czasmi chcemy ladowac szybko bo nam pilno a czasami dlugo malym pradem. Jednak nie musi to byc realizowane opornica tylko np jak w moim prostowniku iloscia zwojow na transformatorze ale tych pierwotnych co podpiete jest pod 230volt sieci. Opornioca jest kolego po to by wytracic napiecie a po co taki zabieg to juz ci wyjasniam. Podam przyklad. Masz prostownik ktory daje napiecie 13,5-14 volt mniejwiecej ale na tyle stabilne jest to ze daje przy tym 15 amper. Masz drugi prostownik ktory to daje 16-18 volt ma opornice i daje takze 15 amper. Jak uwazasz ktory lepszy? Odpowiem Ci ze ten drugi. Dlaczego bo nalezy pamietac ze w sieci mamay prad przemienny z prostownika wychodzi nie prad stały tak jak wszyscy mysla tylko prad zmienny ( nieprzemienny tylko zmienny) Chodzi oto iz w sieci mamy sinusoide a z prostownika prad o falach tyle ze jednokierunkowych. Czyli są tętnienia. Teraz taki prostownik o niskim napieciu daje prad do aku tylko szczytami co powoduje ze nie ma caly czas 15 amper ladowania tylko wychodzi taka srednie. W rzeczywistosci prad w szczytach siega 30 czy nawet wiecej amper a w pewnych monetach jest zero. To zasluga tego tetnienia. Majac wyzsze napiecie i opornice obcina sie te szczyty wiec łądowanie nie jest tak pulsacyjne i bardziej gładkim prądem. Tak to wlasnie jest kolego niestety. Tak wiec czasami malym prostowniczkiem badziewnym ladujac teoretycznie mniejszym pradem mozna sobie aku zasiarczyc bardziej jak pozadnym prostownikiem i ładujac wiekszym pradem. Dziwnie to wyglada ale tak jak wszedzie jest nie tylko wielkosc i ilosc sie liczy ale i jakość.
AKu moze byc 100Ah i jak ktos pokonuje dystanse 20-30 km codziennie bedzie naladowany zawsze w 100%. Jesli ktos bedzie pokonywal trasy po 2-3 km to nawet jak bedzi eaku i 35 Ah bedzie niedoladowany. Wielkosc aku i moc altka nie sa ze soba powiazane mimo iz w wiekszosci przypadkow jest tak ze silnik duzej pojemnosci ma duzy aku i mocny altek.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 16 lis 2011, 19:15
autor: bialy0666
wszystko pięknie kolego . akurat wiem co to jest prąd przemienny i prąd zmienny , altek to prądnica prądu przemiennego[ wcześniej pomyliłem napisałem ''zmiennego''powinno być przemiennego i kolego też pomyliłeś ''zmienny'' powinno być tętniący,to tak ogólnie o prądach mamy jeszcze kilka rodzai nie będę przytaczał aby nie mieszać ] a nawet są altki prądu trójfazowego przemiennego i aby zmniejszyć tętnienia i wydajność ładowania, stosujemy diody prostownicze, nawet przy prostownikach .
wydaje mi się iż nasza polemika nie pomoże kolegą na forum, ja zostanę przy starej zasadzie ;
aku ładujemy 1/10 [0,1] pojemności aku- wartości wyrażamy w A - napięcie większe od aku 12,7 V
napięcie jaki wytwarza altek- jeśli przy uruchomieniu silnika nie powinno spaść poniżej 8V i wynosi około 13,5 V-14,5 V przy około 3000 obr/ min silnika
a jeśli stosujemy większej mocy aku[ Ah] lub jest zastosowany mocniejszy altek[ A] ,to wszystko okażę się w praktyce i decyzje pozostawiam właściciela pojazdu. :hello:
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 16 lis 2011, 20:07
autor: qwertypol
jak prąd rozruchowy powinien mieć aku do polo 6n 1.4 z klima?
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 17 lis 2011, 10:38
autor: wesol
tętniacy to wlasnie zmienny to tosamo tylko ze ta pierwsza nazwa raczej potoczna a druga fachowa. ALtek jest generatorem pradu wlasnie o trzech uzwojeniach( trzech fazach) te fazy maja wzgledem siebie przesuniecie i wlansie dlatego mamay nim 6 diód prostowniczych w altku( sa altki 6 i 9 diodowe choc w tych 9 trzy sa takie mniejsz ediody i sluza do czego innego). To przesuniecie tych szczytów jest zasluga ze prad jest wygladzony bez tych tętnień. Pradnica wlasnie nie miala tego i generowala prad mocno tetniacy czyli czesc okresu była pusta- bylo mniejsze napiecie jak 12v i mozna powiedziec ze aku był ladowany tylko tymi szczytami dwoma w okresie. Czyli ladowanie wynosilo powiedzmy 30% calej pracy altka. Stąd te problemy byly w tych autach z prądem.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 25 lis 2011, 11:19
autor: Joker
Witam,
Proszę o doradzenie jaki powinien być akumulator do VW Polo 1.6 75KM
- elektryczne szyby
- podgrzewane fotele
- klimatyzacja
- radio + mocne głośniki
myślałem nad: CENTRA FUTURA 53Ah 540A ale nie wiem czy będzie odpowiadał
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 25 lis 2011, 12:12
autor: Kolo z Polo
Jaki akumulator do polo III 1,6 benzyna 75km? Nie mam klimy, elektrycznych szyb itp. w tej chwili jeżdżę na aku Centra Plus 50 Ah i o rozruchu 450 A aku ma chyba ok. 4 lat wiec nadaje się raczej do wymiany podłączyłem go jeszcze do prostownika, ale nie liczę na jakiś super efekt od ok 2-3 tyg mam już problem z rozruchem. Chciałem abyście mi doradzili jakiej firmy kupić aku, jakiej pojemności (choć domyślam się ze te 50Ah wystarczy), ale głownie chciałem wiedzieć czy wziąć aku o wyższym prądzie rozruchowym by zminimalizować problem przy odpalaniu. Z kolei jeśli chciałbym wyższy prąd rozruchowy to w parze za tym pójdzie większa pojemność akumulatora przez co ciężej będzie go doładować.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 25 lis 2011, 21:34
autor: wesol
Nie jest to diesel wiec nie nie ptrzeba takiego kopa przy odpalaniu. Aku im wiekszy tym bardziej żywotny bedzie. Ladowanie takie same bedzie jak przy aku o polowe mniejszym. Nie ma nic do tego. Ni ekupuj wyżylowanego aku tylko np centre strandard lub plus.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 26 lis 2011, 18:40
autor: stillo
Jaki akumulator do 1,9 SDI AGD?
Mam teraz 4 letniego Sznajdera
http://www.sznajder.pl/upload/katalog/575%2025.jpg i po tym czasie powoli zaczynają się problemy z odpalaniem(trzeba dłużej kręcić a na początku starczało obrócenie kluczyka).
Jeżdżę na światłach, włączonej dmuchawie na 1, mam sprzęt audio ze wzmacniaczem 400W. Dziennie robię ok 25km.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 04 gru 2011, 14:12
autor: Joker
Witam,
Proszę pilnie o pomoc w doradzeniu jaki powinien być akumulator do VW Polo 1.6 75KM
- elektryczne szyby
- podgrzewane fotele
- klimatyzacja
- radio + mocne głośniki
myślałem nad: CENTRA FUTURA 53Ah 540A ale nie wiem czy będzie odpowiadał
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 09 gru 2011, 16:32
autor: dumle
panowie, czy ten temat ktoś czyta aby znaleźć odpowiedź? czy każdy tylko pytania nap*****la? myślę że spokojnie można się dowiedzieć co potrzebujecie jeśli tylko przeczytacie te kilka stron
to że ktoś ma klimę a ktoś ma grzane stołki to naprawdę żadna różnica aby klepać cały czas pytania
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 11 gru 2011, 21:08
autor: Joker
Tyle co opinii już słyszałem i przeczytałem rożnych rzeczy to kompletnie zgłupiałem każdy pisze co innego w sklepach w warsztatach mówią co innego więc zadaje pytanie tutaj licząc ze może ktoś powie konkretnie. A kolega jak nie ma nic do powiedzenie to swoje komentarze zostawi dla siebie.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 01 sty 2012, 1:07
autor: wesol
Joker lepiej zakup centr plus a nie future tylko o jedno oczko wiekszą. Bedzie lepsza i w tej samej cenie.
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 04 lut 2012, 17:45
autor: luki27
Od siebie dodam że dziś odmówiła współpracy z Polo 6N 1.3 zakupiona 2 lata temu Centra plus 44Ah,wygląda na to że skończyła się gwarancja to i akumulator razem z nią :butcher:
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 04 lut 2012, 19:37
autor: rolf
Miałem 2 centry
http://allegro.pl/centra-exide-70ah-640 ... 70877.html 70ah jedna padła po roku druga wlasnie dogorywa po 2 latach mam juz zakupioną varte taką
http://allegro.pl/akumulator-varta-blac ... 70947.html zobaczymy jak ona sie spisze ale swoja drogą slyszalem ze AEF to morderca akumulatorów
Re: Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki
: 11 lut 2012, 16:44
autor: karol2929
Witam. Tak sobie czytam wasze wypowiedzi ponieważ padł mi aku tzn byłem w szpitalu gdy zaczęły się mrozy i po przeszło tyg stania i nie odpalania podszedłem do mojej poli no i nie odpaliła.
na kabelki odpalił po dłuższej pomocy, potem podładowałem prostownikiem i odpala tylko że ledwo nawet jak jeżdżę dzień wcześniej.
Wniosek taki że aku do wymiany.
Obecny aku po kupieniu auta to Varta Blue Dynamic 45AH 360A z naklejką vw/audi z salonu w poznaniu z roku 2002!
Moja polówka to 1.4 AEX bez elektryki, bez klimy, tylko radio + 4 głosniki i alarm.
Czy o takich wartościach aku wystarczy czy wziąć wiekszy prąd rozruchowy i jakie ew aku polecacie tzn ja myślę tylko nad Centrą ew Varta..
Jaką Centre lub Varte polecacie?
Varta Blue Dynamic
Varta Black
Centra plus
Centra futura