Strona 11 z 27

Re: halmulce z gti w polo

: 03 lut 2010, 10:24
autor: adam
Obawiam się że żadne jarzmo nie będzie pasowało z 256. Po co tak kombinować ? heble możesz zeswapować z g40 zacisk z jarzmem pasuje p&p. Jeszcze możesz z golfa II w rozmiarze też 239 (zacisk VWII) + jarzmo z golfa mk1 gti. Te setupy pasują do polówki bezproblemowo i są to ofc wentylowane tarcze.

Re: halmulce z gti w polo

: 03 lut 2010, 10:41
autor: Fox
No myślałem że jak już wszystko zmieniać to od razu na numer większe bo koszt pewno podobny jak by tylko była taka opcja. Jarzmo z mk1 gti też troszkę kosztuje a wentylowane tarcze dadzą podobny efekt jak mam teraz tylko że się nie będą krzywić.

Re: halmulce z gti w polo

: 03 lut 2010, 22:18
autor: seba24
Golf2 a Sirocco to dwa światy jeśli chodzi o hamulce. mają inny rostaw na śruby do jarzma,a takie hamulce to tylko Sirocco 16V mają i pasują bez problemu. poszukaj na stronie youngtimer.pl i tam pisza do czego można wsadzić do Golfa1 i masz po problemie,ale prawie jestem pewien że lekkie modyfikacje i wchodzą od Opla Astry GSI.

Re: Wszystko o hamulcach

: 04 lut 2010, 23:50
autor: Fox
Przeszukałem ETKE i znalazłem jeszcze inne modele bardziej popularne co miały takie zaciski jak scirco 16v, jak mi się uda kupić to dam znać :piwo: i się podzielę informacją z jakiego cuda pasują :)

Re: Wszystko o hamulcach

: 05 lut 2010, 10:03
autor: Bruczyk
jak się nie mylę to scirocco miało zaciski VWII.

Re: Wszystko o hamulcach

: 05 lut 2010, 12:25
autor: adam
w golfie mk1 też były VWII a jak były to znaczy że zpaszą do polo, dlatego że, czytałem i ci co nie maja w mk1 wentylów a je chcą to montują właśnie od polo g40, czyli znaczy ze to jest to samo zamienne z polo<->golf mk1
//Chyba że się mylę, to proszę o sprostowanie i wyjaśnienie ew. gdzie się mylę :grin:

Re: Wszystko o hamulcach

: 05 lut 2010, 17:30
autor: Fox
Pytałem chłopaków z Gliwic i mówią że do modyfikacji na wentylowane tarcze trzeba tylko zacisku vwII a żeby mieć org 256mm to już trzeba szukać jarzm z (passata b2, audi 80 b2) silniki 5 cylindrowe lub scirco 16v ja teraz szukam zacisków od golfa:D

Re: Wszystko o hamulcach

: 05 lut 2010, 18:02
autor: Bruczyk
Zacisk i jarzmo Ci bedzie potrzebne

Re: Wszystko o hamulcach

: 05 lut 2010, 22:46
autor: Fox
David mówi co innego, że spokojnie mogę na moje obecne jarzmo zakładać. Z resztą na dniach kupie zaciski to sprawdzę dokładnie.

Re: Wszystko o hamulcach

: 06 lut 2010, 0:13
autor: Bruczyk
mam zaciski VW II w garażu przy okazji wymiany poduszek amortyzatorów u Balcarek_XXL sprawdzałem czy podchodzi na fabryczne jarzmo z polo. Jarzmo jest za krótkie. Według ETKI tez powinno być inne. Samo jarzmo trzyma się na dwóch śrubach więc odkręcić je na złomie to nie problem.

Re: Wszystko o hamulcach

: 07 lut 2010, 2:26
autor: Fox
Wiem tylko co mówią chłopaki z Gliwic. Z jarzmem jest problem właśnie bo z małej ilości modeli pasują.

Re: Wszystko o hamulcach

: 07 lut 2010, 8:47
autor: seba24
kolego bruczyk bez obrazy ale jarzmo a zacisk to różnica i temu nie pasują od Golfa2 bo jest inny rozstaw śrub miedzy jarzmem a zwrotnicą. tylko sirocco i starsze auta może pasować a Golf2 napewno nie. Jak już Golf2 ma taki sam rozstaw ja G3 G4 i inne nowsze auta. Dalej jestem pewien że pasują od Opla i jeśli ktoś dobrze poszuka to pasują nawet 28o z Omegi po lekki modyfikacjach ale nie będę nikomu podawał wszystkiego na tacy. Podałem strone i jak ktoś chce to poszuka, pozdrawiam.

Re: Wszystko o hamulcach

: 07 lut 2010, 10:37
autor: Bruczyk
seba24
akurat nie bardzo widzę o co Ci chodzi.

Jarzmo ma trzymać zacisk. a jak am za krótkie prowadnice to go nie utrzyma. Jarzmo najlepiej poszukać do polo g40, golf mk1, scirocco. może jeszcze jakieś z audi.


I czy ktoś pisał gdzieś o golfie II??

Re: Wszystko o hamulcach

: 07 lut 2010, 14:52
autor: seba24
sorry bruczyk pisałeś tylko o zaciskach z GOLFA2 a nie o jarzmach.

tu proszę coś na temat hamulców jakie i jak.


Upgrade przednich hamulców do 280mm

Opel Omega B miał cztery konfiguracje hamulców przednich:
1. 286mm (grubość tarczy 24mm)
a) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 52mm (niezmiernie rzadka warsja - prawdopodobnie niektóre 2.0 8V)
b) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm (2.0 8V i 2.0 16V - uwaga nie wszystkie)
2. 296mm (grubość tarczy 28mm)
a) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 57mm (wszystkie wersje oprócz 2.0 8V i 16V i niektóre 2.0 8V i 16V)
b) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 60mm (niezmiernie rzadka wersja - prawdopodobnie nieliczne najmocniejsze wersje silnikowe)
nas interesuje wariant 1b

Materiały:
1. zaciski hamulcowe systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm pochodzące z samochodu Opel Omega B (najsłabsze wersje silnikowe), zaciski te występowały w konfiguracji z "małymi" tarczami - 286x24mm
2. klocki hamulcowe do tych zacisków
3. śruby M12 mocujące zacisk w Oplu
4. tarcze hamulcowe 280mm z Golf III/Corrado i pochodne (na 4x100)
5. porządne wiertło 10,5mm
6. porządny gwintownik na M12x1.5
7. przewody hamulcowe z Opla
Ważne:
Nie każda felga 15" wejdzie na te hamulce !!
Nie ma potrzeby szlifowania klocka - wystaje on 1mm na zewnątrz i do wewnątrz (na średnicy)
Wyczyśćcie benzyną powierzchnię styku tarczy z piastą tam nie ma prawa być żadnego zabrudzenia, ziarenka piasku, itp.
Czynności:
Zdemontować oryginalne zaciski, tarcze i elastyczny przewód hamulcowy.
W celu prawidłowego nawiercenia i nagwintowania zwrotnicy należy ją również zdemontować.
Rozwiercamy oryginalne otwory M10 w zwrotnicy i gwintujemy - nic szczególnego.
Jak juz przykręcicie jeden zacisk to przymierzcie waszą felgę czy uda się ją przykręcić, jeśli będą problemy to rozwiązań jest wiele.
Ja musiałem zeszlifować część materiału z zacisków (świeżo polakierowanych :/ ) tak aby zniknęły napisy (po średnicy rzecz jasna) około 1mm
Odważniki w moim przypadku są w odległosci 1mm od wewnętrznej powierzchni felgi !!
Jak się już z tym uporacie to skręcamy wszystko do kupy, odpowietrzamy hamulce i gotowe[/b]
_________________ wątek ze strony-http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewt ... c&start=15

Re: Wszystko o hamulcach

: 12 lut 2010, 12:42
autor: Crazy
Mam pytanie odnośnie pedału hamulców. Zaczyna mi hamować powiedzmy "w połowie" ruchu pedału.
Czy w polówce jest to normalka? czy to już kończą się mi tarcze (bo klocki były wymieniane przed zimą, i w sumie praktycznie ten sam ruch pedała co i przed wymianą). Nie ma żadnych wycieków płynu, tłoczki są sprawne.