sorry bruczyk pisałeś tylko o zaciskach z GOLFA2 a nie o jarzmach.
tu proszę coś na temat hamulców jakie i jak.
Upgrade przednich hamulców do 280mm
Opel Omega B miał cztery konfiguracje hamulców przednich:
1. 286mm (grubość tarczy 24mm)
a) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 52mm (niezmiernie rzadka warsja - prawdopodobnie niektóre 2.0 8V)
b) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm (2.0 8V i 2.0 16V - uwaga nie wszystkie)
2. 296mm (grubość tarczy 28mm)
a) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 57mm (wszystkie wersje oprócz 2.0 8V i 16V i niektóre 2.0 8V i 16V)
b) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 60mm (niezmiernie rzadka wersja - prawdopodobnie nieliczne najmocniejsze wersje silnikowe)
nas interesuje wariant 1b
Materiały:
1. zaciski hamulcowe systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm pochodzące z samochodu Opel Omega B (najsłabsze wersje silnikowe), zaciski te występowały w konfiguracji z "małymi" tarczami - 286x24mm
2. klocki hamulcowe do tych zacisków
3. śruby M12 mocujące zacisk w Oplu
4. tarcze hamulcowe 280mm z Golf III/Corrado i pochodne (na 4x100)
5. porządne wiertło 10,5mm
6. porządny gwintownik na M12x1.5
7. przewody hamulcowe z Opla
Ważne:
Nie każda felga 15" wejdzie na te hamulce !!
Nie ma potrzeby szlifowania klocka - wystaje on 1mm na zewnątrz i do wewnątrz (na średnicy)
Wyczyśćcie benzyną powierzchnię styku tarczy z piastą tam nie ma prawa być żadnego zabrudzenia, ziarenka piasku, itp.
Czynności:
Zdemontować oryginalne zaciski, tarcze i elastyczny przewód hamulcowy.
W celu prawidłowego nawiercenia i nagwintowania zwrotnicy należy ją również zdemontować.
Rozwiercamy oryginalne otwory M10 w zwrotnicy i gwintujemy - nic szczególnego.
Jak juz przykręcicie jeden zacisk to przymierzcie waszą felgę czy uda się ją przykręcić, jeśli będą problemy to rozwiązań jest wiele.
Ja musiałem zeszlifować część materiału z zacisków (świeżo polakierowanych :/ ) tak aby zniknęły napisy (po średnicy rzecz jasna) około 1mm
Odważniki w moim przypadku są w odległosci 1mm od wewnętrznej powierzchni felgi !!
Jak się już z tym uporacie to skręcamy wszystko do kupy, odpowietrzamy hamulce i gotowe[/b]
_________________ wątek ze strony-
http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewt ... c&start=15