Wszystko o: Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Obawiam się że żadne jarzmo nie będzie pasowało z 256. Po co tak kombinować ? heble możesz zeswapować z g40 zacisk z jarzmem pasuje p&p. Jeszcze możesz z golfa II w rozmiarze też 239 (zacisk VWII) + jarzmo z golfa mk1 gti. Te setupy pasują do polówki bezproblemowo i są to ofc wentylowane tarcze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

No myślałem że jak już wszystko zmieniać to od razu na numer większe bo koszt pewno podobny jak by tylko była taka opcja. Jarzmo z mk1 gti też troszkę kosztuje a wentylowane tarcze dadzą podobny efekt jak mam teraz tylko że się nie będą krzywić.
Obrazek
s
seba24
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:52

Post autor: seba24 »

Golf2 a Sirocco to dwa światy jeśli chodzi o hamulce. mają inny rostaw na śruby do jarzma,a takie hamulce to tylko Sirocco 16V mają i pasują bez problemu. poszukaj na stronie youngtimer.pl i tam pisza do czego można wsadzić do Golfa1 i masz po problemie,ale prawie jestem pewien że lekkie modyfikacje i wchodzą od Opla Astry GSI.
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Przeszukałem ETKE i znalazłem jeszcze inne modele bardziej popularne co miały takie zaciski jak scirco 16v, jak mi się uda kupić to dam znać :piwo: i się podzielę informacją z jakiego cuda pasują :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

jak się nie mylę to scirocco miało zaciski VWII.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

w golfie mk1 też były VWII a jak były to znaczy że zpaszą do polo, dlatego że, czytałem i ci co nie maja w mk1 wentylów a je chcą to montują właśnie od polo g40, czyli znaczy ze to jest to samo zamienne z polo<->golf mk1
//Chyba że się mylę, to proszę o sprostowanie i wyjaśnienie ew. gdzie się mylę :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Pytałem chłopaków z Gliwic i mówią że do modyfikacji na wentylowane tarcze trzeba tylko zacisku vwII a żeby mieć org 256mm to już trzeba szukać jarzm z (passata b2, audi 80 b2) silniki 5 cylindrowe lub scirco 16v ja teraz szukam zacisków od golfa:D
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Zacisk i jarzmo Ci bedzie potrzebne
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

David mówi co innego, że spokojnie mogę na moje obecne jarzmo zakładać. Z resztą na dniach kupie zaciski to sprawdzę dokładnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

mam zaciski VW II w garażu przy okazji wymiany poduszek amortyzatorów u Balcarek_XXL sprawdzałem czy podchodzi na fabryczne jarzmo z polo. Jarzmo jest za krótkie. Według ETKI tez powinno być inne. Samo jarzmo trzyma się na dwóch śrubach więc odkręcić je na złomie to nie problem.
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Wiem tylko co mówią chłopaki z Gliwic. Z jarzmem jest problem właśnie bo z małej ilości modeli pasują.
Obrazek
s
seba24
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:52

Post autor: seba24 »

kolego bruczyk bez obrazy ale jarzmo a zacisk to różnica i temu nie pasują od Golfa2 bo jest inny rozstaw śrub miedzy jarzmem a zwrotnicą. tylko sirocco i starsze auta może pasować a Golf2 napewno nie. Jak już Golf2 ma taki sam rozstaw ja G3 G4 i inne nowsze auta. Dalej jestem pewien że pasują od Opla i jeśli ktoś dobrze poszuka to pasują nawet 28o z Omegi po lekki modyfikacjach ale nie będę nikomu podawał wszystkiego na tacy. Podałem strone i jak ktoś chce to poszuka, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

seba24
akurat nie bardzo widzę o co Ci chodzi.

Jarzmo ma trzymać zacisk. a jak am za krótkie prowadnice to go nie utrzyma. Jarzmo najlepiej poszukać do polo g40, golf mk1, scirocco. może jeszcze jakieś z audi.


I czy ktoś pisał gdzieś o golfie II??
s
seba24
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:52

Post autor: seba24 »

sorry bruczyk pisałeś tylko o zaciskach z GOLFA2 a nie o jarzmach.

tu proszę coś na temat hamulców jakie i jak.


Upgrade przednich hamulców do 280mm

Opel Omega B miał cztery konfiguracje hamulców przednich:
1. 286mm (grubość tarczy 24mm)
a) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 52mm (niezmiernie rzadka warsja - prawdopodobnie niektóre 2.0 8V)
b) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm (2.0 8V i 2.0 16V - uwaga nie wszystkie)
2. 296mm (grubość tarczy 28mm)
a) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 57mm (wszystkie wersje oprócz 2.0 8V i 16V i niektóre 2.0 8V i 16V)
b) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 60mm (niezmiernie rzadka wersja - prawdopodobnie nieliczne najmocniejsze wersje silnikowe)
nas interesuje wariant 1b

Materiały:
1. zaciski hamulcowe systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm pochodzące z samochodu Opel Omega B (najsłabsze wersje silnikowe), zaciski te występowały w konfiguracji z "małymi" tarczami - 286x24mm
2. klocki hamulcowe do tych zacisków
3. śruby M12 mocujące zacisk w Oplu
4. tarcze hamulcowe 280mm z Golf III/Corrado i pochodne (na 4x100)
5. porządne wiertło 10,5mm
6. porządny gwintownik na M12x1.5
7. przewody hamulcowe z Opla
Ważne:
Nie każda felga 15" wejdzie na te hamulce !!
Nie ma potrzeby szlifowania klocka - wystaje on 1mm na zewnątrz i do wewnątrz (na średnicy)
Wyczyśćcie benzyną powierzchnię styku tarczy z piastą tam nie ma prawa być żadnego zabrudzenia, ziarenka piasku, itp.
Czynności:
Zdemontować oryginalne zaciski, tarcze i elastyczny przewód hamulcowy.
W celu prawidłowego nawiercenia i nagwintowania zwrotnicy należy ją również zdemontować.
Rozwiercamy oryginalne otwory M10 w zwrotnicy i gwintujemy - nic szczególnego.
Jak juz przykręcicie jeden zacisk to przymierzcie waszą felgę czy uda się ją przykręcić, jeśli będą problemy to rozwiązań jest wiele.
Ja musiałem zeszlifować część materiału z zacisków (świeżo polakierowanych :/ ) tak aby zniknęły napisy (po średnicy rzecz jasna) około 1mm
Odważniki w moim przypadku są w odległosci 1mm od wewnętrznej powierzchni felgi !!
Jak się już z tym uporacie to skręcamy wszystko do kupy, odpowietrzamy hamulce i gotowe[/b]
_________________ wątek ze strony-http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewt ... c&start=15
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Mam pytanie odnośnie pedału hamulców. Zaczyna mi hamować powiedzmy "w połowie" ruchu pedału.
Czy w polówce jest to normalka? czy to już kończą się mi tarcze (bo klocki były wymieniane przed zimą, i w sumie praktycznie ten sam ruch pedała co i przed wymianą). Nie ma żadnych wycieków płynu, tłoczki są sprawne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”