Strona 11 z 14

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 15 gru 2013, 11:12
autor: daniel0515
Ostatnio zaczęło się odzywać pukanie jakies z przodu co to może pukać ?Jeżdże duzo po dołach i to dlatego.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 15 gru 2013, 12:39
autor: Wolga85
Np łączniki stabilizatora. Najlepiej wjechać na kanał. Jedna osoba buja druga sprawdza i nasłuchuje gdzie stuka. Ja zawsze dotykam ręką wszelkich gałek i łączeń. Luz wyczuwalny jest objawem zużycia.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 15 gru 2013, 13:25
autor: wojtek6992
[quote=""daniel0515""]Ostatnio zaczęło się odzywać pukanie jakies z przodu co to może pukać ?Jeżdże duzo po dołach i to dlatego.[/quote]

sprawdź gumy na wahaczach , wszystkie gumy

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 16 gru 2013, 18:57
autor: daniel0515
Jaki moze wynosic koszt wszystkich gum ?

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 19 gru 2013, 13:43
autor: jhosef
Tuleja tylna wahacza przedniego w ASO to koło 70 zł. Przednia koło 30 - tak z pamięci mówiąc.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 23 gru 2013, 13:43
autor: wojtek6992
[quote=""jhosef""]Ja wymieniałem u siebie 2-ramionkowe na 4-ramionkowe. Co prawda wymiana była pro forma bo nic im nie dolegało. VW wycofał się z 2 ramionkowych. Zastanawiałem się nad tymi z Cupry ale wolę jednak nie utwardzać zawieszenia. W Gdańsku drogi są takie sobie. Trzeba zęby szanować. Za oryginały zapłaciłem w Gdańsku 38 zł za sztukę (tylne tuleje przedniego wahacza). Przednie tuleje są wymienialne razem z wahaczem wiec zakupiłem zamiennik TRW. Jak już rozgrzebywać to zrobić obie.[/quote]

u siebie również mam 4-ramionkowe, są solidniejesze

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 23 gru 2013, 14:58
autor: Wolga85
Twarde tuleje z cupry nie nadają się 1,4 TDI i ogólnie silników 3 cylindrowych. Po ich założeniu wibracje jakie silnik generuje przy przyspieszaniu są mocno odczuwalne w kabinie.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 23 gru 2013, 15:14
autor: wojtek6992
[quote=""Wolga85""]Twarde tuleje z cupry nie nadają się 1,4 TDI i ogólnie silników 3 cylindrowych. Po ich założeniu wibracje jakie silnik generuje przy przyspieszaniu są mocno odczuwalne w kabinie.[/quote]

i na oryginalnych odczuwalne są te wibracje :D

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 23 gru 2013, 22:46
autor: Wolga85
Jak czujesz wibracje mimo założenia normalnych tuleji i nie masz luzów w zawieszeniu. To sprawdź w jakim stanie jest napinacz i łańcuch napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający (szczególnie jak autko zbliża się do 150kkm przebiegu i nikt tam nie zaglądał). U mnie po wymianie nawet przy 1500 RPM i 5 biegu na pełnym gazie tylko leciutko wibruje gdzie przed wymianą chciały mi plomby z zębów wylecieć. Oczywiście problem dotyczy 1.4 TDI.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 23 gru 2013, 22:53
autor: wojtek6992
[quote=""Wolga85""]Jak czujesz wibracje mimo założenia normalnych tuleji i nie masz luzów w zawieszeniu. To sprawdź w jakim stanie jest napinacz i łańcuch napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający (szczególnie jak autko zbliża się do 150kkm przebiegu i nikt tam nie zaglądał). U mnie po wymianie nawet przy 1500 RPM i 5 biegu na pełnym gazie tylko leciutko wibruje gdzie przed wymianą chciały mi plomby z zębów wylecieć. Oczywiście problem dotyczy 1.4 TDI.[/quote]

w sumie chodziło mi o coś innego, ale przy następnej wizycie na podnośniku zwrócę na to uwagę!! dzięki!

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 24 gru 2013, 11:20
autor: Wolga85
Niestety żeby tam zajrzeć trzeba zdjąć misę olejowa i potem plastikową osłonę. Ale tak jak pisałem wcześniej powyżej 150 kkm trzeba to po prostu wymienić . Najlepiej przy wymianie rozrządu bo i tak trzeba go zdjąć.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 02 lut 2014, 1:16
autor: daniel0515
Witam.Ostatnio w swojej polówce napotkałem dziwny dzwięk ,mianowicie.Jechałem sobie w trasie do Wawy z Radomia ,a że droga jest ekspresowa to jechałem tak gdzies 150 km/h.Wjeżdżając do Wawy bylo mnóstwo świateł i właśnie przy hamowaniu kiedy auto stawało w miejscu lekko amortyzując się usłyszałem w prawym przednim kole coś jakby zgrzyt.Na dołach jadąc dosyc szybciej nie slychac tego ,jednakże slychac to jadąc bardzo powoli na nie rownosciach ,hamując oraz przy redukcji biegu z wyzszego na nizszy (kiedy szarpie autem) co to moze byc ?Dodam ,że odczuwa się to na drążku do zmiany biegów.Czuć w ręku.Bujając autem cisza.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 02 lut 2014, 7:02
autor: Wolga85
No najprawdopodobniej zawieszenie silnika. Otwórz maskę złap za silnika i poszarp.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 03 lut 2014, 20:01
autor: nike_bytom
Witam,
Polo 9n 1.2 90tys przebiegu. Podczas zmiany biegu slysze taki gluchy stuk(nie zawsze), czasami zdarza sie kiedy jade na nizszym biegu na wiekszych obrotach silnika i puszcze gwaltownie noge z gazu to slychac gluchy stuk.

Re: [9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

: 04 lut 2014, 8:20
autor: Anonymous
szukał bym w poduszkach skrzyni lub silnika
nagła zmiana obciążenia silnika powoduje jego ruch i zużyta poduszka może stukać