Strona 2 z 2
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 20:23
autor: SkoreK
Czujnik temperatury odłączony i szarpanie pozostało. Po przejechaniu ok 10 km i podniesieniu maski coś cykało. Ciężko określić gdzie dokładnie - dźwięk wydobywał się spod obudowy silnika, czy to mógł cykać silniczek krokowy?. Pozostaje mi sprawdzić świece, ale najpierw przepustnice i silniczek krokowy - no właśnie jak go sprawdzić?

Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 20:42
autor: suhhar
krokowy jest nad silnikiem a nie pod nim wiec to nie mogl byc on poza tym krokowy dziala bodajze tylko na biegu jalowym o ile sie nie myle, jesli tak to prosze mnie poprawić. a kable wn sprawdziles czy nie maja przebicia ? a sonda ?
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 21:07
autor: SkoreK
Kable sprawdzałem nocą, nie widać iskier. Silniczek krokowy jest pod obudowa filtra razem z przepustnicą, mając na myśli obudowę silnika mówiłem o całej jednostce. Sondę sprawdzę tylko przez wymianę na inna? Nie ma innego sposobu?
Więc:
+ kable raczej ok
+ kopułka i palec ok
+ czujnik temperatury ok
- sonda
- cewka
- świece
- ewentualnie jeszcze sprawdzić kompresję
Coś jeszcze sprawdzić? Dodam, że szarpanie występuje głównie na 2, czasami na 3 i 1. Na postoju czuć co jakiś czas spadek obrotów i powrót do wartości początkowej.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 22:11
autor: Cooyon
Sprawdzanie kompresji nie boli, nie kosztuje majatku - a daje bardzo ważną informację - w jakim stanie jest silnik.
Ile masz przejechane?
Sondę sprawdzisz VAG'iem lub woltomierzem.
Upieram się na pomiar ciśnienia sprężania. Poczytaj tu:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... f=20&t=322
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 24 paź 2009, 22:25
autor: SkoreK
I tak zrobie, w pon podjadę na pomiar. Przejechane mam prawie 64k
-- Nie Paź 25, 2009 2:24 pm --
Już mam winowajcę (chyba), będzie to raczej lambda, więc trza ją wymienić. Umocnijcie mnie tylko w tym przekonaniu. Po złym podłączeniu kabli rozruchowym (opisywałem to tu jak gość źle podłączył kable
viewtopic.php?f=20&t=8773 ). Na zdjęciu na czerwono zaznaczyłem gdzie podłączył masę i tam poszły iskry, a na zielono zaznaczony element to lambda tak? Jeżeli tak to złe podłączenie biegunów mogło uszkodzić lambde.
P.S. Jeżeli to jest lambda to jak ją wymienić?

Dodam, że wyżej opisane przeze mnie cykanie też pochodziło tak jakby z "czerwonego" obszaru. Poczytałem trochę o lambdzie i wynika, że póki silnik jest na ssaniu to pracuje na określonej mieszance, a jak silnik się zagrzeje to już lambda steruje mieszanką. Prawda to, z tym ssaniem?

Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 26 paź 2009, 8:21
autor: IgorJG
Miałem podobny problem w golfie i to była właśnie wina sondy lambda. Przekazywała zły odczyt, a dokładnie zbyt bogata mieszanka, przez co była zmniejszana dawka paliwa i stąd te poszarpywania. Na szczęście obyło się bez jej wymiany. Pewien magik pogrzebał coś i jeździ bez problemu. Dodam, że w golfie mam 335 tyś km (silnik 1,3), kompresji pewnie nie trzyma, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu.
Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
: 29 paź 2009, 21:02
autor: SkoreK
Sonda lambda wymieniona w serwisie, bo cały czas waliła ten "sporadyczny" błąd. Autem już nie szapie, wyjątkiem jest, że lubi od czasu do czasu szarpnąć jak się zapali kontrolka. Może pompa też już siada? W sumie to jeżdżę przeważnie na małych ilościach paliwka.
P.S. Sondę dano mi Boscha LS03 0258 986 503, tylko że na stronie Boscha nie ma mojej Poli z moim silnikiem. Mogę tak jeździć?