Strona 2 z 2

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 19 sie 2009, 7:04
autor: grzybol
[quote=""maly1988_16""]Witam.. Miałem podobny problem.. Z tym,że Mi samochód jeszcze syczał, jakby gdzieś wypuszczał powietrze.. Pojechałem do mechanika. Okazało się,że mam zapchany cały tłumik ! Wymieniłem tłumik i auto jest nie do poznania.. Jeździ, tak jak oczekiwałem, a nawet lepiej.. Pzdr.[/quote]

Napisz który tłumik wymieniłeś bo ja u siebie mam podobne objawy z tym syczeniem.
Pozdro

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 19 sie 2009, 12:28
autor: knmp
Witam

Zrobiłem sobie dzisiaj poranek z Polówką... sam na sam romantycznie w garazu i tak...

Na zimnym silniku po nocy temp w dolocie 17,6st.C (wg. VAG grupa 002 poz 4).. czyli tak jakos ok, po uruchomieniu i nagrzaniu silnika do 84st.C temp pow. wzrosla do ok 30st.C... po pól godzinnej jezdzie na słoncu temp w dolocie wzrasta do 40stC i tak sie trzyma... wydaje sie chyba ze czujnik jest ok... realne wartości.

Zrobilem test pracy silnika przy odłaczonym czujniku i tak, VAG przy braku czujnika temp powietrza pokazuje równe 20st.C widzę ze jest to tutaj domyślna warość jaką ustawia sobie sterownik przy awarii owego czujnika... silnik oczywiscie chodzi ale zmienia sie charakterystyka auto podczas jazdy czasami szarpnie...

Compot coś mi sie zdaje, że Twoj czujnik tez jest ok, ale spraw jak to będzie z tym czujnikiem z auta brata... czy tam rosnie az do 40st.C czy pozostaje tak nisko jak te 23st.C

pozdr KN

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 19 sie 2009, 15:32
autor: Cooyon
Do pompy jest dojście po podniesieniu tylnej kanapy.
IMO czujnik temperatury jest sprawny.
Ile km przejechałeś od wymiany oleju?
Jak zachowuje się lambda na VAG'u?
Jakie spalanie?

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 19 sie 2009, 21:26
autor: rat4
Koledzy gdzie znajduje się ten czujnik powietrza a'la przepływka w polo??? u mnie jakoś nie ma w dolocie nic takiego jest tylko plastikowa rura dolotu i oryginalna puszka a pod nią przepustnica?
Gdzie takie coś się znajduje i jakie powinny być prawidłowe wartości zasysanego powietrza?

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 20 sie 2009, 0:54
autor: Compot
[quote=""rat4""]Koledzy gdzie znajduje się ten czujnik powietrza a'la przepływka w polo???[/quote]
Ten czujnik jest w kolektorze dolotowym z lewej strony,na 2 śrubki torx,z wtyczką 4 pinową-jeśli masz okragłą obudowę filtra na przepustnicy.

Wartości jeszcze nie sprawdziłem, bo gościo przysłal mi kabel bez sterowników,dograłem inne,ale interfejsu mi nie widzi.Albo wina kabla,albo sterowników :bomb:

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 20 sie 2009, 8:40
autor: rat4
dzięki za info, czyli ten czujnik jest w tym plastikowym dolocie.
Wracając do twojego problemu to spróbuj na 1szym porcie USB czasami takie jaja się dzieją.
Ściągnij sobie polski VAG tam masz dobry sterownik USB do kabelka i instrukcję krok po kroku jak to wszystko ustawić.
Najważniejszą rzeczą jest ustawienie w menedżerze urządzeń w zaawansowanych w porcie USB kabelka wartość LATENCY TIMER na 1 (domyślna jest 16) powinno pomóc.

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 20 sie 2009, 11:40
autor: michałoś
[quote=""knmp""]Zrobilem test pracy silnika przy odłaczonym czujniku i tak, VAG przy braku czujnika temp powietrza pokazuje równe 20st.C widzę ze jest to tutaj domyślna warość jaką ustawia sobie sterownik przy awarii owego czujnika... silnik oczywiscie chodzi ale zmienia sie charakterystyka auto podczas jazdy czasami szarpnie...[/quote]


Ale odczułeś jakąś różnicę w jeździe? Autko było żwawsze?

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 20 sie 2009, 12:31
autor: knmp
Witam

od wymiany oleju mineło jakieś 5tyś km, zalali mi 10W40 Mobil S, przy 100tys przebiegu w punkcie wymiany zmienili mi na 10W40 wczesniej mialem 5W40... szkoda ze to zrobili...

Nie mierzylem dokladnie ile teraz pali, wcześniej średnio wychodziło 6.6l/100km teraz zaobserwuje.

UWAGA, po tych zabawach z odłaczaniem czujnika i testach z VAG i przywróceniu wszytskiego poprawilo sie... znow mam faze normalnego auta... jest lepiej... w sumie juz takie czasy bywaly... nie mam pojecia z czego to wynika... z kablami i wtyczkami nie widzialem problemu... tylko odlaczalem czujnik i podlaczalem ponownie... oczywiscie VAG zglosil problemy auto przy tym wariowalo zabkowalo ale w efekcie cos sie naprawilo... czy to cos w ustawieniach ecu sie miesza czy co...wczoraj bylem nad morzem... gorąco zrobilem 100km i autko cicho lecialo znow... silnik jest cichy nawet przy 3tys obrotow... wczesniej chodzil glosniej i byl slabszy...

Po odłaczeniu czujnika byl nerwowy zabkował chodzil odrobinke dizlowato :) byl slaby jak wczesniej wlasciwie to moja polówka czasami tak rano chodziła... taki lekko dizlowaty odglos silnika... juz kiedys podejzewalwem spalanie stukowe ale mechanik mowil ze to nie to... gdy sie negrzeje jest ok... dzisiaj zrobie 150km sprawdze spalanie i czy znow muł nie powróci...

lambda skacze od 0,15 do 0,9V, wydaje sie ze jest zdrowa.

dam znać, pozdrawiam :)

-- Czw Sie 20, 2009 1:31 pm --

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 20 sie 2009, 17:16
autor: Cooyon
Może wtyczki zaśniedziałe były i po akcjach z podpinaniem i odpinaniem się podczyściły...?

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 21 sie 2009, 17:05
autor: knmp
Nie sądze by był to problem styków tego czujnika, caly czas działał tak samo poziomy sygnałow są nadal takie same... narazie będę jezdził może nie wróci :)dzieki za poświecony czas :)

Compot daj znać jak CI poszło z zamianą czujników i VAG :)

Czy zauwazyliście kiedykoliwiek rożnice przy tankowaniu 95 i 98 ? Mam takie odczucie, ze na 98 chodzi gorzej niż na 95... najlepiej na mieszance 98 i 95...heh teraz jestem podswiadomie wyczulony na silnik :) jak jest u Was ?

pozdrawiam

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 21 sie 2009, 21:31
autor: grzybol
[quote=""Rafals""][quote=""maly1988_16""]Witam.. Miałem podobny problem.. Z tym,że Mi samochód jeszcze syczał, jakby gdzieś wypuszczał powietrze.. Pojechałem do mechanika. Okazało się,że mam zapchany cały tłumik ! Wymieniłem tłumik i auto jest nie do poznania.. Jeździ, tak jak oczekiwałem, a nawet lepiej.. Pzdr.[/quote]

Napisz który tłumik wymieniłeś bo ja u siebie mam podobne objawy z tym syczeniem.
Pozdro[/quote]

Jak możesz to odpisz na moje pytanie.

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 22 sie 2009, 12:43
autor: michałoś
nie wyczuwam większej różnicy tankując 98, spalanie praktycznie na takim samym poziomie

Re: POLO 1,4AEX problemy z mocą silnika

: 29 sie 2009, 16:02
autor: Compot
Sprawdzałem na vagu ten czujnik i w drugiej polówce też temperatura zasysanego powietrza wynosiła ponad 45 stopni,więc raczej tego nie powinniśmy się czepiać.Po podmiance czujnika mój samochód tak samo jechał,nie poprawiło się.Mam jeszcze pytania:
1. Czy możliwe,że jak miałem ustawiany zapłon bez Vaga,tylko na samą lampę,to coś jest źle?Może mechanik robił bez nastaw podstawowych i dlatego troche muli?
2. Jesli sonda zmienia wartość,to musi byc dobra,czy też niekoniecznie i może być jakieś uszkodzenie? (sondę też chyba podmienie z tego drugiego ;) )
3.Czujnik temperatury cieczy - nie wskazuje równo na komputerze z zegarami,na zegarze z 10-15 stopni wiecej niż w komputerze.Ale raczej to chyba nic nie bedzie miało do mocy?Chyba zbędna bedzie jego wymiana?
4.Jeśli katalizator lub wydech byłby zapchany,to tak samo miałby mało mocy na niskich i wysokich obrotach?