Polo 86c Coupe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Krzychu, mi to pomogło, inna sprawa, że nigdy jeszcze się nie natknąłem na linkę przykręcaną do prędkościomierza w 86c, fakt, w garbusie coś takiego mam.

Tak czy inaczej, zazwyczaj linka sama wyskakiwała w momencie wyjmowania licznika, czy też delikatnie wystarczyło zepchnąć ją z licznika, ale raz faktycznie musiałem użyć trochę siły, a inaczej jak od strony silnika, nie byłem w stanie. Może i barbarzyńska metoda, ale jak coś jest głupie i działa, to nie jest to głupie. Przynajmniej tak bardzo ;)
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

Jak wygląda sprawa z kwadratowymi lampami z przodu? wystarczy zdobyć lampy i gril i pasuje wszystko na uchwyty czy trzeba coś rzeźbić?
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Nic nie trzeba rzezbic tylko do kompletnego zestawu potrzebujesz jeszcze listwy ozdobnej na maske.
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Niestety jej zdobycie bywa problematyczne :D
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Tak jak już ci na fejsie napisałem, lampy montowane są na trzech wkrętach, góra, wewnętrzna strona lampy i dół. Problem polega na tym, że Derby było klepane do 84 roku, a egzemplarze z 85 i późniejszych lat nie miały dolnego mocowania. Najzwyklejsza blaszka dospawana do podłużnicy kilka centymetrów za pasem przednim. Bez tego mocowania lampy będą się trzymać tylko i wyłącznie na dwóch śrubach i mogą się telepać. Grill natomiast wchodzi plug'n'play. Maska w derby jest ta sama co w zwykłych kupejkach i kombiakach, różnica jest w listwie. W oryginale przykręcana na końcach (w masce są otwory pod kołki rozporowe, w które wkręcasz wkręty), a po długości klejona chyba piankową taśmą dwustronną. Bez problemu kupisz taką taśmę w obi czy innej castoramie. U mnie listwa trzyma się tylko na taśmie ;)
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

to jednak na razie zostaną okrągłe lampy. Do polo w grudniu raczej na pewno wpadnie instalacja LPG. Niestety spalanie jednak jest na dość wysokim poziomie rzędu 8 do 9 litrów benzyny. Czuć różnicę między 4,5l diesla w moim FOX-ie. :shock:
Dużymi krokami przymierzam się do remontu blacharskiego. Są dwie wizje albo zostaje srebrny albo pełne rozbieranie auta i jedyny słuszny kolor czyli BMW B09 marrakesh brown :D
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Marrakesh zdecydowanie, coś innego niż standardowe kolory. Co do instalacji to do tego silnika możesz założyć jakąś prostą i wystarczy ;)
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

Okazuje się, że nie takie proste z tym LPG jakby się wydawało. Obdzwoniłem kilka zakładów LPG i jest ogólnie problem z dostępnością miksera pod gaźnikowca. Polo dostanie instalację ale już nie w tym miesiącu. Poza tym jeżdżę nim jako daily i za wiele się z nim nie dzieje.
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

Zmiany na froncie:
Obrazek
Wpadła nowa instalacja LPG za 1450zł. Solidnie zrobiona. Na razie jestem zadowolony ze spalania. Jak wyjeżdżę całą butlę czyli 29,5l będę w stanie określić spalanie. Jest minimalny spadek mocy ale za to nic nie przebiera i pali na gazie nawet poniżej 0 stopni. Są założone nowe świece i przewody więc nie ma problemów z odpalaniem.
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Halogeny pasują fajnie. a co do gazu to powodzenia ja to jakoś zaufania nie mam jeszcze jak się ma gaźnikowca,aby się zwróciła ta inwestycja :)

A powiedz jak wygląda temat blacharki dużo elementów będziesz musiał wymieniać? drzwi? pas przedni?
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

Instalacja LPG zostala zrobiona z dosc dobrym zakladzie,ktory montuje instalacje od 20lat. Spalanie: 320km na 25litrach gazu co daje wynik 8,5l na 100km. Co ciekawe spalal mi wiecej benzyny niz gazu. Co do blacharki podloga jest ogarnieta. Nadwozia narazie sie nie tykam chociaz pasuje progi zrobic bo ich prawie juz nie ma.
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

Chciałbym zmienić skrzynię biegów na 5-ci biegową. Po pierwsze z tego co czytałem albo 8p albo ATV, i proszę o radę która lepsza ewentualnie jeszcze jakaś inna. Druga sprawa to taka,czy muszę wymieniać docisk i tarczę sprzęgłową? Trzecia stabilizator przednich wahaczy jest inny przy skrzyniach 4 i 5 biegowych?
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Nie orientuję się która lepsza, 8p kojarzę, że to skrzynia o długich przełożeniach montowana często przy 1.4D. Sprzęgła wymieniać nie musisz, ponieważ wszystkie silniki z wyłączeniem G40 miały tarczę o średnicy 190mm, w G40 było 200mm. I tak, stabilizator jest inny przy skrzyni 4b i 5b, gdy założysz do skrzyni 5b stab od 4b, będzie on ocierał o dekiel piątego biegu, aż w końcu go przetrze i wyleje ci się olej, jakkolwiek ma to miejsce, gdy auto jest obniżone. Spotkałem się z opinią, że po którymś roku stabilizatory były takie same, co tłumaczyłoby fakt, że stab z mojej kupejki z silnikiem HZ i skrzynią 4b pasuje pod skrzynię 5b i nie ociera.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Mam u siebie skrzynię 8P w AAV a w drugim Polo miałem CEG - bliźniacza ale montowana w AAV i 1.4D. Bardzo przyjemnie działają, jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

A ja u siebie w AAU i AAV miałem CEH ( nie wiem skąd się wzięła z 3f'a w moim AAU ) Ale jeździło się bardzo przyjemni, do miasta i w trasę super sprawa ;) przełożenie jest takie że fajnie się jezdzi po mieście od świateł do świateł i samochód w trasie się nie męczył ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C”