[6n2] drgania deski rozdzielczej, skoki obrotomierza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

rgx

najlepszy sposob na sprawdzenie tej lapy to odkrecasz ja od skrzyni i odpalasz auto, jak drgan nie ma = lapa uwalona, niejednokrotnie tak diagnozowalem tego typu problemy, szczegolnie w dieslach
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

rgx

najlepszy sposob na sprawdzenie tej lapy to odkrecasz ja od skrzyni i odpalasz auto, jak drgan nie ma = lapa uwalona, niejednokrotnie tak diagnozowalem tego typu problemy, szczegolnie w dieslach
co Ty gadasz że tak można, paffcio tylko ja mam taki problem że to tylko na ciepłym silniku tak dzieje a na zimnym chodzi wręcz idealnie. A znasz może odpowiedzi na te 2 pytania? :P
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

[quote=""rgx""]nikt nic? mam jeszcze 2 pytania:
- czy da się podkręcić obroty na lekko ponad 1k na biegu jałowym
- czemu na zimnym silniku jest więcej obrotów niż na ciepłym i dlaczego na zimnym może chodzić równiej? może to być wina czujnika temperatury?[/quote]

w polo 6N 1.0 da się podkręcić obroty biegu jałowego. Robi się to na lince gazu przy przepustnicy. Podejrzewam że u Ciebie w silniku też jest taka możliwość
Co do drugiego pytania to jest to normalne że na zimnym silniku obroty są wyższe niż na ciepłym. Nie wyjaśnię Ci dlaczego tak jest ale po prostu tak jest :oki: i z własnych obserwacji wiem ze jest tak i w starszych autach i w nowszych zarówno w silnikach benzynowych jak i w "dizlach" :)
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

ludzie znalazłem przyczynę tych skaczących obrotów i drgań na kierownicy/fotelu. postanowiłem wczoraj przeczyścić znów przepustnicę i nic się nie zmieniło... gdy silnik się nagrzał to już obroty falowały i były drgania, to postanowiłem odłączyć EGR i od razu problem zniknął stałe obroty i 0 drgań, to znów podłączyłem i znów się pojawiły, sprawdziłem tak parę razy żeby się upewnić. Noooo... i dziś postanowiłem EGR przeczyścić coś tam pomogło ale mało... dalej na odłączonym silnik lepiej pracuje, równiej.. I teraz pytanie co z tym EGR zrobić? bo nowy trochę kosztuje ponad 400zł... z alledrogo używka za 100zł nigdy nie wiadomo czy działać będzie tak jak powinien, jeszcze słyszałem że ludzie zaślepiają. Pytanie kieruje do ludzi którzy już zaślepili u siebie EGR'a, czy ma to jakieś skutki uboczne itp?

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zaślepiłem w moim 1.4tdi i żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem (płytka z allego między rurkę z wydechu a zawór)
podobno może się wolniej grzać silnik i czystość spalin trochę zmaleje
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

no ale czy silnik przy zaślepionym egr będzie tak samo równo pracował jak przy odłączonym?
tzn którą stronę zaślepić tam gdzie jest okrągły otwór czy taki kwadratowy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”