(86c2f) 1.4d temperatura

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

wentylator jest sterowany z czujnika w chłodnicy
zegary steruje czujnik w wężu przy głowicy
a czujnik w głowicy to czujnik ciśnienia oleju
pewności nie mam bo to silnik 1,4 D i jakoś pamięć mnie zawodzi
edit przecież to silnik VW i D to powinno tak być
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

ogólnie co do tych czujników to jest problem bo przeważnie są same zamienniki a już nie raz słyszałem że one z reguły już są od początku przekłamane dlatego lepiej jest szukać na szrotach czujników oryginalnych
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

czy zamienniki przekłamują to nie wiem , jeśli wcześniej był np ; zielony i było ok to zielony i powinno być ok
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Tak jak mówi Przemek,też słyszałem ,że najlepiej oryginalnych najlepiej jest szukać .Więc pojawia się pytanie czy jakbym znalazł na szrocie czujnik od benzyny to nie było by żadnego problemu z zamontowaniem go do mojego diesla ? tzn, rozmiar,pomiar itp ? no i czy będzie odpowiednio działał skoro był od benzyny a zostanie podczepiony do diesla.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

diesel ma czujnik temperatury zielony lub czarny o numerze 251 919 501 (w sumie to dwa takie, bo jeden dla zegarów drugi "dla silnika"), a benzyna niebieski o nr 025 906 041 "dla silnika" oraz zielony lu b czarny 251 919 501 dla zegarów
czyli czujniki "dla silnika" są inne
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Zgodnie z tym co podaje ETKA, to w DIESLU oba czujniki są takie same. Jeden służy do zegarów, a drugi do przekaźnika świec żarowych. Więc możesz spokojnie zamienić je miejscami (wtyczki) i sprawdzić czy zegary będą pokazywały poprawną temperaturę. Ten czujnik ma numer: 251919501D. Taki sam idzie do benzyny do zegarów. I ma oznaczenie czarne lub zielone.
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

hehe dziwna sprawa.Czyli wychodzi na to ,że oba czujniki są takie same ale wtyczki i kable prowadzą do czego innego.Zamienię wtyczki i zobaczę czy coś dało,jeżeli dało tzn ,że jeden z czujników może być walnięty. Tak to chyba wynika.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

No to chyba oczywiste, że kable prowadzą do czego innego. Czytaj ze zrozumieniem. Jeden czujnik idzie do zegarów a drugi przekaźnika sterującego świecami zapłonowymi.
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Zrozumiałem o co chodzi. tylko tak jakby potwierdziłem.

Zmieniłem kabelki tak jak powiedziałeś (wtyczki) i jadąc do pracy zaobserwowałem ,że troszkę wyżej podniosła się wskazówka,no ale zimno było i się też pewnie dobrze nie dogrzał,dzisiaj będę miał nowy czujnik ,postaram się go wymienić i zobaczymy co wyjdzie.
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Czujnik wymieniony,efekt zerowy .
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Skoro czujniki są w porządku to przyczyny trzeba szukać przy termostacie.
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

nie powiedział bym bo można powiedzieć efekt mam taki sam jak Damian wymieniłem chłodnice termostat wahlera zalany nowy płyn odpowietrzony przejażdżka zrobiona i tak w korku temperatura wzrosła do 80 z hakiem a przy jeździe spadła i trzymała się 75 troszkę więcej nic więcej samochód odstawiony i wentylator się włącza przy tych 75 z hakiem więc wina nie wiadomo czego
Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Na 100% musi puszczać przy termostacie. Możliwe, że obudowa termostatu jest połamana w środku i puszcza. Silnik musi trzymać około 90 stopni. Czy w korku, czy na autostradzie.
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

dziwna przypadłość tylko w takim razie czemu przy tak niskich temperaturach włącza się wentylator gdzie nie powinien
Obrazek
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Moim zdaniem winy trzeba szukać w czujniku,ponieważ zaobserwowałem pewną sytuację która wcześniej mi się nie zdarzyła.

Jechałem dzisiaj za miasto,było zimno w aucie wiec włączyłem ogrzewanie na full ciepło i dałem dmuchawę na 2 , nie minęło 10 sekund i czuć było ciepło aż miło.

Myślę ,że wymiana termostatu coś dała. Jeszcze jeden sposób na sprawdzenie czy silnik ma 90 stopni. Zobaczyć czy mniej pali po prostu . Powinna być różnica w zużyciu paliwa przy 70 a 90 stopniach .
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”