Strona 2 z 3

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 10 gru 2009, 12:23
autor: unknownman
Dzięki :)
Znalazłem jeszcze sprzedawcę ze swojego miasta więc nie będę musiał długo czekać :)

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 14 gru 2009, 13:18
autor: tolek
Czy taki opornik będzie pasował do 86c2f z 92 roku http://www.allegro.pl/item837834189_opo ... _seat.html?

Ten Ci nie będzie pasował

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 20 gru 2009, 16:16
autor: max05
A jak uważacie czy 50zł za używany rezystor to jest drogo ? proszę o radę

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 20 gru 2009, 19:35
autor: alienek
drogo , bo swojego czasu chodzily po 35 ( no ale swieta ida i kryzys mamy :p )

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 15 lis 2010, 16:13
autor: forester
Witam,
czy możecie powiedzieć mi jak podłączyć opornice ? (taka jak na zdjęciu u Pyjo) Wymontowałem ją tydzień temu w celu naprawy i już nie pamiętam które kable gdzie... :/ ( nie sądziłem, że mi tyle czasu zejdzie... :D ) wentylator standardowy, 3 biegowy. Polo 86c

Pozdrawiam

Czy ktoś może udzielić mi odpowiedzi ? :)

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 07 kwie 2012, 22:07
autor: grzesznik55
też mam problem z opornikiem, takie pytanie a gdzie on sie znajduje? jak do niego sie dostać??

Re: Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 08 kwie 2012, 14:12
autor: lukas2305
grzesznik55, stary proszę cię :glare: ...temat najpierw PRZECZYTAJ a potem zadawaj pytania...za takie coś powinny warny lecieć :rules:
[quote="marcin86"]opornice masz kolo dmuchawy w podszybiu jak maske otworzysz[/quote]

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 08 kwie 2012, 23:32
autor: grzesznik55
ups :bow: jeszcze nie patrzyłem, pytałem tak z ciekawości :) bo muszę się za to zabrać a temat czytałem, widocznie nie doczytałem :agree:

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 17 wrz 2013, 16:37
autor: adamrychu
Wstawiłem kawałek drutu miedzianego zamiast tego bezpiecznika, ale nadal nadmuch nie działa :-(

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 18 wrz 2013, 9:43
autor: Anonymous
[quote="adamrychu"]Wstawiłem kawałek drutu miedzianego zamiast tego bezpiecznika, ale nadal nadmuch nie działa :-([/quote]
gdzie ten drut? zamiast jakiego bezpiecznika?!

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 18 wrz 2013, 10:28
autor: lukas2305
[quote="Marcin86c"]zamiast jakiego bezpiecznika?![/quote]
termicznego. bez zworki, albo bez bezpiecznika będzie działał tylko 3 bieg. Ze zworą powinny działać wszystkie. A przynajmniej bieg 3, jeśli uszkodzony jest drut oporowy opornicy.
[quote="adamrychu"]ale nadal nadmuch nie działa[/quote]
najpierw sprawdź bezpiecznik. Rozpiska: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic244423.html interesuje cię numer 14.
Obrazek
jeśli bezpiecznik ok to:
- ustaw pokrętło na bieg 1 w kabinie
- sprawdź napięcie między masą a przewodem żółtym (będzie razem z czerwonym) opornicy dmuchawy
- podaj wynik
- ustaw pokrętło na bieg 2 w kabinie
- sprawdź napięcie między masą a przewodem żółtym
- podaj wynik
- ustaw pokrętło na bieg 3 w kabinie
- sprawdź na pięcie między masą a przewodem żółtym
- podaj wynik

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 18 wrz 2013, 14:23
autor: adamrychu
Mówiąc bezpiecznik miałem na myśli:
Obrazek
Zmierzyłem napięcie na 1 i 2 biegu jest 0[V], na 3 biegu jest 11,1[V]

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 18 wrz 2013, 18:25
autor: lukas2305
dobrze mówisz ;-) to jest właśnie miejsce gdzie powinien być bezpiecznik termiczny, zapobiegający przegrzaniu opornicy.
Pomiar wskazuje na przepalone oba uzwojenia. W miejsce tej cienkiej zworeczki wlutuj grubszy drut, bo tam płynie dość duży prąd i mógł się przepalić. Wtedy wykonaj pomiar napięcia jeszcze raz. Jeśli wynik będzie taki sam to wykonaj to:

Obrazek
- odłącz wszystkie przewody od opornicy (ale wszystkie!)
- zmierz rezystancje w miejscach oznaczonych na rysunku kolorem czerwonym, pokaż wynik
- zmierz rezystancje w miejscach oznaczonych kolorem niebieskim, pokaż wynik
Jeśli w którymś z pomiarów nie będzie wyniku lub rezystancja będzie relatywnie duża (więcej niż 10-20 Ohmów) opornica kwalifikuje się do wymiany. Jeśli rezystancja wyniesie ok 1-2 Ohmy w obu miejscach opornica jest sprawna a uszkodzony jest silnik dmuchawy.

Od razu ci powiem, że ja obstawiam na bank przepalony drut oporowy na opornicy... ;)

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 19 wrz 2013, 10:00
autor: Anonymous
[quote="lukas2305"]W miejsce tej cienkiej zworeczki wlutuj grubszy drut, bo tam płynie dość duży prąd i mógł się przepalić[/quote]
gdyby się przepaliła było by to widoczne
[quote="adamrychu"]Zmierzyłem napięcie na 1 i 2 biegu jest 0[V][/quote]
od razu widać że opornik jest spalony po tym że nie ma napięcia na biegu 1 i 2 na których płynie przez niego prąd, bez żadnej zabawy i kombinowania, już sam stan opornicy wskazuje na możliwe spalenie drutu
wymień go i będzie działać, gdyby silnik był uszkodzony to by nie dmuchał nawet na 3 biegu

Re: [86c2f]Biegi (pierwszy i drugi)nadmuchu kabiny nie działają

: 19 wrz 2013, 12:40
autor: lukas2305
[quote="Marcin86c"]gdyby się przepaliła było by to widoczne[/quote]
a gdyby jednak wszystko działało a ten przewód by tam został to po jakimś czasie mogłoby dojść nawet do pożaru... pomagam jak najlepiej potrafię i zwracam uwagę na każdą pierdołę żeby potem nie było niedomówień i problemów.
Również napisałem, że obstawiam na przepalony drut oporowy, ale opisałem także, być może niepotrzebnie, jak pomierzyć taką opornicę. Nie wszyscy są elektrykami/elektronikami i często ludzie nie potrafią posługiwać się przyrządami pomiarowymi i "prowadzenie ich za rączkę" jest najbardziej efektywne i najszybciej można tak komuś pomóc.

Druga sprawa
[quote="Marcin86c"]gdyby silnik był uszkodzony to by nie dmuchał nawet na 3 biegu[/quote]
uszkodzony nie zawsze oznacza "z przepalonymi uzwojeniami" albo "skończyły się szczotki". Może być też bardzo duży opór "jałowy" silnika na osi i nawet przy podaniu napięcia (niższego niż znamionowe) może po prostu nie ruszyć. Fakt że wtedy dosyć znacznie wzrasta temperatura opornicy, ale użytkownik stwierdzi "jak nie działa to wyłączę".
Trochę teoretyzuje ale nudzi mi się w pracy :lol: