Strona 2 z 5

Re: [6N2] Odma

: 01 sty 2013, 0:45
autor: BraHOL 12
Witam Kolego qmatijack teraz to piszesz :grin: jak ja już wszystko zamontowałem :grin:
Tak na poważnie dzięki przyda się cenna informacja :bow:
Ale mogli to montować w fabryce a nie jakieś akcje serwisowe czy właściciel niech się martwi :banghead: ,klimat mamy jaki mamy
pozdrawiam

Re: [6N2] Odma

: 01 sty 2013, 1:31
autor: wacku
Kolego qmatijack mam taki sam silnik w swojej poli,stosuję olej Mobil 10W40.Nigdy nie miałem efektu masła ,chociaż robiłem krótkie odcinki po 7 km.Może dlatego ,że silnik po 4 km jazdy osiaga temperaturę 90 stopni.Nie mam osłony silnika ,ani docieplenia ,już tak kupiłem kilka lat temu.Martwi mnie tylko praca silnika,bo chodzi podobnie jak diesel,mimo ,że góra silnika była robiona, ale czyałem na forum ,że tak te silniki już mają.A jak ta sprawa ma się w twoim aucie?
A wracając do osłony silnika ,czy ta będzie odpowiednia? http://allegro.pl/nowa-oslona-silnika-v ... 26676.html

Re: [6N2] Odma

: 01 sty 2013, 11:45
autor: BraHOL 12
Wydaje mi się że ta osłona jest do 6n i to jest zamiennik także nie zawsze pasuje ,jakość wykonania tej osłony
Gdzieś był temat o tych osłonach :scratch:

Re: [6N2] Odma

: 02 sty 2013, 21:15
autor: qwazar
qmatijack szukam tej odmy wg podanego nr 036 103 464 AK i nic nie mogę znaleźć.
Czy na pewno 036 103 464 AK czy 036 103 464 AD ?
Przy tym drugim symbolu jakieś odmy znajduję, jednak nie widzę podgrzewania ?

Może ktoś wie gdzie kupić wspomnianą odmę ?

Z góry dzięki.

Re: [6N2] Odma

: 03 sty 2013, 21:28
autor: bzyku777
Podgrzewacz jest tylko na przewodzie odpowietrzającym skrzynie korobową co i tak sie nie sprawdza przy silnych mrozach zawłaszcza jak juz mamy" leciwy" olej w silniku.
Lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie podgrzewacza elektrycznego w samej odmie lub na jej obudowie zewnętrznej

można zastosować np.

-drut oporowy umiesczony w rurce wewnatrz odmy sterowany przez termostat którego moc możemy sobie obliczyc z kalkulatora
http://www.artom.com.pl/Promienniki/0013.htm

-płaski rezystor grzejny na 12V tzw.(thick film) ultrapłaska płytka ceramiczna z napylonymi ścieżkami grzejnymi podobna do szkła lusterek ogrzewanych bardzo szybki czas nagrzewania rzędu 100 stopni na sekundę do tego sterowanie termostatem mozna nakleić na obudowę
http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_catego ... _order=ASC

-samoregulujące sie taśmy grzewcze
http://www.selfa.pl/katalog/kategoria/e ... -grzejne/1

lub gotowe kity:

-grzałka spiralna 12v 14 wat temp 60 stopni z wtyczką w postaci drutu oporowego za 15 zeta
http://allegro.pl/grzalka-spirala-grzej ... 27804.html

-grzałka z termostatem 12v w postaci płyki o wymiarach 47 x15 mm
http://allegro.pl/grzalka-do-obudow-zew ... 25042.html

można także zastosowac grzałke z kubka termicznego podłączanego pod zapalinczkę samochodową

takie rozwiązania niekiedy wiążą się z rozpołowieniem odmy dobrym zaizolowaniem przewodów itd..zakupem dodatkowego termostatu
mam nadzieję zę komuś się przyda ta lektura pozdrawiam

Re: [6N2] Odma

: 04 sty 2013, 23:21
autor: BraHOL 12
Witam ja bym wolał ori ,wszystko pasuje,wszystko masz opisane. :amen:

Re: [6N2] Odma

: 04 sty 2013, 23:32
autor: turzol
ktoś ma numerki zestawu dodatkowego odpowietrzenia silnika?

Re: [6N2] Odma

: 04 sty 2013, 23:38
autor: krzychu20
[quote="turzol"]ktoś ma numerki zestawu dodatkowego odpowietrzenia silnika?[/quote]

Sam kiedyś na forum wrzucałeś link do tego tematu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=28

Re: [6N2] Odma

: 04 sty 2013, 23:39
autor: turzol
[quote="krzychu20"][quote="turzol"]ktoś ma numerki zestawu dodatkowego odpowietrzenia silnika?[/quote]

Sam kiedyś na forum wrzucałeś link do tego tematu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=28[/quote]

:D Jestem dzisiaj niedysponowany

Re: [6N2] Odma

: 10 sty 2013, 21:29
autor: qwazar
Będąc u mechaników po raz kolejny wspomniałem o problemie z odmą, zamarznie albo nie ...
Doszliśmy do wniosku, że zdemontują odmę i usuną sitko na którym osadza się i zamarza biała maź.
Co ciekawe inny znajomy mechanik powiedział, że zna ten problem i rozwiązuje go usuwając przegrody odmy.
O ile silnik nie ma wielkich przedmuchów, to takie rozwiązanie według niego ma sens.
Ja pewny silnika nie jestem, tak więc wpierw usunę sitko i będę obserwował filtr powietrza.

Re: [6N2] Odma

: 16 sty 2013, 21:34
autor: qmatijack
[quote="qwazar"]qmatijack szukam tej odmy wg podanego nr 036 103 464 AK i nic nie mogę znaleźć.
Czy na pewno 036 103 464 AK czy 036 103 464 AD ?
Przy tym drugim symbolu jakieś odmy znajduję, jednak nie widzę podgrzewania ?

Może ktoś wie gdzie kupić wspomnianą odmę ?

Z góry dzięki.[/quote]

Witam.
Tak to jest ten numer.
Moja odma pochodzi z silnika o oznaczeniu bxw albo bwx.
Tak to wygląda:
http://allegro.pl/vw-polo-ibiza-odma-si ... 98908.html
http://allegro.pl/odma-1-4-16v-cgg-ibiz ... 94471.html

036 103 464 AD - jest podgrzewana elektrycznie (grzałka - kiedyś sie wypali ;-))

036 103 464 AK - jest podgrzewana płynem z układu chłodzenia (bezobsługowa)
[quote="qwazar"]Będąc u mechaników po raz kolejny wspomniałem o problemie z odmą, zamarznie albo nie ...
Doszliśmy do wniosku, że zdemontują odmę i usuną sitko na którym osadza się i zamarza biała maź.
Co ciekawe inny znajomy mechanik powiedział, że zna ten problem i rozwiązuje go usuwając przegrody odmy.
O ile silnik nie ma wielkich przedmuchów, to takie rozwiązanie według niego ma sens.
Ja pewny silnika nie jestem, tak więc wpierw usunę sitko i będę obserwował filtr powietrza.[/quote]
Nic to nie pomoże, uwierz mi temat odmy przerabiałem wzdłuż i wszerz;-))
Jedyne lekarstwo, które ograniczy to ustrojstwo to dobry olej i podgrzewana puszka odma, samo podgrzewanie przewodu odmy niewiele pomaga, gdyż nie tam tkwi problem ;-) Ja dodatkowo zrobiłem odpowietrzenie pokrywy zaworów na wszelki przypadek gdyby odma fabryczna (a raczej zmodyfikowana przeze mnie) uległa zatkaniu. Narazie spokój, zobaczymy co dalej.
Pozdro

Re: [6N2] Odma

: 23 sty 2013, 22:14
autor: qwazar
Kupiłem tą odmę:
http://allegro.pl/vw-polo-ibiza-odma-si ... 98908.html

autko do mechanika i mam problem ! Odma nie posiadała węża odprowadzającego opary do filtra.
Mechanik powiedział, że spokojnie da radę to podłączyć tylko węża brak.
Czy ktoś się orientuje jaki jest nr katalogowy tego przewodu ?
Może ten wąż będzie dobry ?

http://allegro.pl/polo-odma-silnika-1-4 ... 76888.html

Re: [6N2] Odma

: 24 sty 2013, 22:30
autor: egon920
Problem zamarzającej odmy, czy korków lodowych w magistrali olejowej to temat powszechny w silnikach polo 1.4 16V. Ja co 2-3 dni uchylam maskę i wykręcam korek oleju, aby silnik stygnąc odparował wodę. Trochę upierdliwe, ale za to skuteczne i bezkosztowe (sprawia, że po korkiem nie ma "musztardy", i odma się tak mocno nie zasyfia). No cóż, takie "uroki" zimy przy mankamentach polo.

Re: [6N2] Odma

: 25 sty 2013, 17:53
autor: qwazar
[quote="egon920"] to temat powszechny w silnikach polo 1.4 16V. [/quote]
Czy w tych silnikach nie ma odmy ogrzewanej płynem chłodniczym ?

Re: [6N2] Odma

: 25 sty 2013, 18:36
autor: turzol
[quote="qwazar"][quote="egon920"] to temat powszechny w silnikach polo 1.4 16V. [/quote]
Czy w tych silnikach nie ma odmy ogrzewanej płynem chłodniczym ?[/quote]

nie w przypadku Polo. Była akcja serwisowa obejmująca te silniki i montowano ogrzewacz odmy, który de facto nie spełnia swojej roli jak powinien bo grzałka umieszczona jest na przewodzie gumowym dochodzącym do puszki