Wyciek z chłodnicy ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

wlasnie ja w sprawie sciagania chłodnicy :)))

jak to sie robi co tam trzeba odkrecac??? itp
bo chce wyciagnac chłodnice i zobaczyc gdzie to leje itp(mam silnik 1.9D AEF.. jesli to pomoze) ;p
Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

W książce "Sam naprawiam" masz na 62 stronie, łącznie z odsyłaczami do poszczególnych działów jak demontować.

pozdrawiam :beach:
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

w sam naprawiam jest chyba opisane że musisz sciagnac caly zderzak łącznie z dolnymi listami. a tak nie jest. ściągasz kratkę i kierunki aby sciagnac listwe która jest pod swiatłami. póżniej czujnikiem temperatury zlewasz ze zbironiczka wyrównawczego a kolejna cześc z dolnego werzyka który jest najnizej chlodnicy żeby Ci za duzo nie sciekło w razie czego na głowe. spuszczaj płyn przy otwartym korku aby wszystko wyciekło. potem odkrecasz cztery śruby odpinasz czujnik wiatraka i wyciagasz chłodnice. uwarzajac aby jej nie uszkodzic. odkrecasz jeszcze metalowy pręt który jest przy zamku do klapy. łączy on zderzak z górną częścią. chlodnice spokojnie da się wyciagnać tylko trzeba "troche w lewo, troche w prawo" ;)

a co do chłodnic to ja bym osobisice wolał nową i nie załuje zakupu. cena nowej którą podałas jest dla mnie podejrzanie dziwna, ja zapłaciłem za swoja 158zł ale ze zniżkami znajomego mechanika (około 35%-40%). wiec jakośc i cena tej z allegro moze zastanawiac ;) w uzywanej jesli długo chlodnica lezy bez płynu to od wewnątrz może korodowac przewody (tak mi powiedział mechanik). jesli taka sama cena lepsza nowa chociaz jesli to zamiennik ;)
Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

hej

leje mi z chłodnicy... :(
jaka kupic na allegro? jest ich duzo i rozne rozmiary
moze byc ta: http://www.allegro.pl/item966671239_chl ... _nowa.html ??

VW Polo 96r 1.9D AEF bez klimatyzacji autko

takze musze wymienic termostat chyba z kruccem czy obudowa
jaka firma i oznaczenia
prosze o linki

btw
na wolnych obrotach trzesie buda, dodam gazu ustaje, czy na takim dwumasie pojezdze długo? czy sprzedac pole ?


przepraszam za odswiezanie tematu
dziękuje za odp =)pozdrawiam
Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Jeżeli już chłodnica to taka:
http://www.allegro.pl/item969586789_vw_ ... dnica.html
Tutaj masz termostat:
http://www.allegro.pl/item942362994_ter ... _9tdi.html
Co do króćca, to najlepiej będzie ocenić stan obecnego.
A co do koła dwumasowego, radziłbym wymienić, bo nigdy nie wiadomo czy nie padnie Ci w trasie. Tu masz link:
http://www.allegro.pl/item970722798_kol ... kazja.html

I jako offtopic dodam, że serdecznie zapraszam na spocik w Sobotę o 18 w Nisku :) Więcej info masz tutaj:
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=15551
Pozdrawiam :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

miałem mały wyciek na łączeniu wężyka i wymieniam,
i pytanie jak wymienie wężyki i ponownie naleję płynu
chłodzącego to jak to odpowietrzyć ? silnik 1,9 sdi
z góry bardzo dziękuję :oki:
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

tego się nie odpowietrza polo nie ma takiego typowego odpowietrznika, trzeba zalać zbiorniczek na max, i odpalić silnik, on to wszystko zassa i będzie ubywało, po otwarciu termostatu wszystko się odpowietrzy, nie zapomnij otworzyć gorącego nawiewu żeby wszystko dobrze odpowietrzysz, w miare potrzeby dolewasz płyn do zbiorniczka w lini pomiędzy min a max nie wlewaj za dużo bo ten zbiorniczek to też miejsce na nadmiar płynu także musi być trochę miejsca.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

[quote=""rat4_""]w lini pomiędzy min a max nie wlewaj za dużo bo ten zbiorniczek to też miejsce na nadmiar płynu także musi być trochę miejsca.[/quote]

I mini - max to wiem.
Zawsze mam pomiędzy , nigdy za dużo .

SERDECZNE DZIĘKI * rat4* :victory:
Pozdro :piwo:
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""rat4""]tego się nie odpowietrza polo nie ma takiego typowego odpowietrznika, trzeba zalać zbiorniczek na max, i odpalić silnik, on to wszystko zassa i będzie ubywało, po otwarciu termostatu wszystko się odpowietrzy, nie zapomnij otworzyć gorącego nawiewu żeby wszystko dobrze odpowietrzysz, w miare potrzeby dolewasz płyn do zbiorniczka w lini pomiędzy min a max nie wlewaj za dużo bo ten zbiorniczek to też miejsce na nadmiar płynu także musi być trochę miejsca.[/quote]

robić to na odkręconym czy zakręconym zbiorniczku?
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""qwertypol""][quote=""rat4""]tego się nie odpowietrza polo nie ma takiego typowego odpowietrznika, trzeba zalać zbiorniczek na max, i odpalić silnik, on to wszystko zassa i będzie ubywało, po otwarciu termostatu wszystko się odpowietrzy, nie zapomnij otworzyć gorącego nawiewu żeby wszystko dobrze odpowietrzysz, w miare potrzeby dolewasz płyn do zbiorniczka w lini pomiędzy min a max nie wlewaj za dużo bo ten zbiorniczek to też miejsce na nadmiar płynu także musi być trochę miejsca.[/quote]

robić to na odkręconym czy zakręconym zbiorniczku?[/quote]

Variant 98 1,9 TDI 90 kM AHU
Na zakręconym. W korku zbiorniczka jest zawór samoodpowietrzający.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”