Strona 2 z 5
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 12 cze 2011, 17:19
autor: bialy0666
[quote=""bialy0666""]a mnie się wydaje iż przyczyna jest gdzie indziej i to tylko pół środek dobry bo działa, przecież dizle maja kłopot przy odpalaniu na zimnym jeszcze nie doświadczyłem żeby AEF nie palił jak ciepły ani wcześniej , przecież czy z czujnikiem czy bez ON jest ciepły tylko masz większe obroty na tzw ssaniu[/quote]
można to sprawdzić ostudzić pompę zimną wodą istnieje taka możliwość jak ciepła i niedomagająca pompa, jeśli się myliłem to przepraszam z góry.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 13 cze 2011, 21:24
autor: wesol
nie ma takiej opcji zeby pompa niedomagala ( co to za slowo) gdy jest ciepla. Co ma niby niedomagac?? Cisnienie jest bo by wcale nie palił silnik, wszelkie inne parametry sa spelnione itd. Problem w tym ze nie moze dojsc do samozaplonu. To ze silnik ma 80 czy 90 stopni to nic nie oznacza ze juz musi palic na strzal. Ojciec jakies 15 lat temu mial kadetta 1.6D i tez to bylo znaczy sie swiece grzaly praktycznie w kazdej temperaturze i auto kiepsko palilo nawet jak chodzilo jakies 5 minut temu. Poprostu trzeba bylo poczekac az sie swieczki rozgrzeja i juz paliło elegancko. Zreszta w polowce tez wczesniej bez przecietego kabelka od czujnika temp zona troszke pokrecila i zalała go co spowodowalo ze nie chciał silnik odpalic. Podjechalem podgrzalem trzy razy swieczki i juz zaskoczylo.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 13 cze 2011, 22:54
autor: bialy0666
[quote=""wesol""]nie ma takiej opcji zeby pompa niedomagala ( co to za slowo) gdy jest ciepla. Co ma niby niedomagac
[/quote]
tu odpowiedź
[quote=""ghul177""]popatrz na forum dużo tematów na ten temat jest głownie chodzi że pompa nie wyrabia paliwo jest za rzadkie i nie może zrobić ciśnienia[/quote]
a tu sposób na ciepłą pompę
[quote=""bialy0666""]
można to sprawdzić ostudzić pompę zimną wodą istnieje taka możliwość jak ciepła i niedomagająca pompa, jeśli się myliłem to przepraszam z góry.[/quote]
jakoś nie mogę pojąć dlaczego ciepły diesel nie pali a zimny tak

? powinno być odwrotnie i nadal mi to nie pasi , tzw ssanie pomaga w odpaleniu + świece , bez świec zimny nie odpali , a natomiast ten sam silnik ciepły pali bez świec jak jest nowszy a jak starszy to nie, coś tu nie halo ,tylko co , kolega Smoczek8 znalazł rozwiązanie czy nie ? może to tylko jedna z przyczyn i jest jeszcze jakaś, tylko może ktoś z was znalazł inne rozwiązanie oprócz przeciętego przewodu od czujnika i zamontowaniu przycisku lub wmontowaniu opornika[ oczywiście bez urazy], na pewno dopadnie mnie ta usterka i jak znajdę rozwiązanie to na pewno napiszę.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 14 cze 2011, 0:07
autor: ghul177
hmm a może by tak spróbować że podgrzać świece prosto z aku kabel 0,5metra gdy silnik ma 90 stopni (bez oszukiwania sterownika świec i odpinanie wtyczki od czujnika oraz bez włączonego zapłonu) wtedy by silnika zapalił bez "ssania" czyli podgrzać z 8sekund i próbować odrazu kręcić rozrusznikiem ciekawe co na to polo i czy odpali, trzeba będzie spróbować.a i z tego co chyba kiedyś sprawdzałem na świece żarowe idzie prąd rosnący znaczy z niskiego napięcia (chyba z 5v) do 12 pomału rośnie do póki elektromagnes nie pyknie. a gdy podepniemy na krótko świece to odrazu idzie 12v i świeca szybciej sie nagrzewa chyba no nie? sprawdzcie sami bo mój miernik odmówił posłuszeństwa a dawno to sprawdzałem
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 14 cze 2011, 19:35
autor: dawid_vip
gość lał mi pompe wodą i to nic nie dawało a z opornikiem jest got do tej pory
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 14 cze 2011, 22:07
autor: webak
Przerobiłem czujnik na przełacznik przy kierownicy ktorym rozłaczam czujnik i teraz polo pali pieknie w kazdej temperaturze

Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 03 lip 2011, 22:25
autor: bialy0666
jak obiecywałem , też AEF odmawiał palenia na ciepłym , kręciłem trochę dłużej i tak to wyglądało jakby nie dostawał paliwa , lub za mała prędkość obrotowa rozruchu , paliwo było ,aku zdrowe , rozrusznik ok, to pozostało w moim przypadku tylko , kont lub wtryski zapieczone, ponieważ rozrząd niedawno ustawiany i sprawdzany , i zgadnijcie co ?
a usuniecie tej usterki jest proste wystarczy dolać trochę oleju silnikowego do on w zbiorniku, trochę pojeździć i po problemie :yahoo: i bez rozbierania, montowania czegokolwiek się obyło

. to mój przypadek i nie twierdzę iż ktoś ma tak samo .
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 04 lip 2011, 22:45
autor: ghul177
oleju do baku? jakie mogą być skutki uboczne tego eksperymentu jaką mieszanke zrobiłeś znaczy proporcje
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 04 lip 2011, 23:17
autor: wodzu.janovia
[quote=""bialy0666""]jakoś nie mogę pojąć dlaczego ciepły diesel nie pali a zimny tak[/quote]
Na zimnym silniku jest inny kat wyprzedzenia i inna dawka paliwa (szczególnie dawka paliwa w tym momencie jest tu istotna)
[quote=""wesol""]nie ma takiej opcji zeby pompa niedomagala ( co to za slowo) gdy jest ciepla. Co ma niby niedomagac
[/quote]
Nie chodzi tu o temperaturę silnika tylko ... pompy. Jeśli pompa jest już wysłużona nie daje takiego ciśnienia gdy ma np. 20C a gdy ma te 90C.
Czemu ??
Przyczyna jest dosyć prosta. Paliwo idące ze zbiornika przechodzi do filtra paliwa który w POLO jest podgrzewany(ciepłym paliwem z pompy - z powrotu dlatego paliwo w polo w zimie raczej nie zamarza) prócz tego węże poprowadzone są obok gorącego silnika gdzie następnie wpada do gorącej pompy. W rezultacie poprzez działanie temperatury paliwo staje się rzadsze co przy niższej już sprawności pompy daje niższe Ciśnienie na wtryskach. A gdy wtryski nie maja odpowiedniego ciśnienia to ... "leją" przez co nie jest rozprowadzone poprawnie paliwo.
W skrócie ->
[quote=""ghul177""]popatrz na forum dużo tematów na ten temat jest głownie chodzi że pompa nie wyrabia paliwo jest za rzadkie i nie może zrobić ciśnienia[/quote]
Dlatego zgadzam się z tym. ->
[quote=""wesol""]kat jest ustawiany mechanicznie. Odrazu mowie ze bardzo szybko mozecie to sprawdzic czy kat ma wplyw na to odpalanie. Ja mowie ze to wina lezy po stronie podgrzewania swiec. Wystarczy odpiac kable zasilajace do swiec tak zeby nie bylo wcale podgrzewania i nawet odpiecie wtyczki od czujnika temp. ni epomoze przy odpaleniu. Caly pic polega wlasnie na tym ze swieczki maja sie podgrzac konkretnie a przy cieplym silniku jest brak podgrzewania.[/quote]
Tylko odpiąłbym i świece i czujnik temperatury przez co ustawiona zostałaby dawka jak na rozruch zimnego silnika. Zapali .. czyli winna prawdopodobnie pompa, nie zapali ... trzeba szukać dalej
i dlatego to co napisał
bialy0666 podziałało ->
[quote=""bialy0666""]
a usuniecie tej usterki jest proste wystarczy dolać trochę oleju silnikowego do on w zbiorniku, trochę pojeździć i po problemie :yahoo: i bez rozbierania, montowania czegokolwiek się obyło

. to mój przypadek i nie twierdzę iż ktoś ma tak samo .[/quote]
Oczywiście jeśli okaże się że jednak winna pompa to można zrobić 4 rzeczy :
* odpiąć kabelek od czujnika idącego na sterownik (będzie grzało świece niezależnie od temp ale przez te ok 3 min będzie jak na "ssaniu")
* dorobić przycisk
* zwiększyć dawkę paliwa (mocniejszy ale kopci i oczywiście częściej jesteśmy na stacji)
* zrobić pompę - trochę to kosztuje ;/
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 09 lip 2011, 18:45
autor: Bolo
[quote=""wesol""]nie ma takiej opcji zeby pompa niedomagala ( co to za slowo) gdy jest ciepla. Co ma niby niedomagac?? Cisnienie jest bo by wcale nie palił silnik, wszelkie inne parametry sa spelnione itd. Problem w tym ze nie moze dojsc do samozaplonu. To ze silnik ma 80 czy 90 stopni to nic nie oznacza ze juz musi palic na strzal. Ojciec jakies 15 lat temu mial kadetta 1.6D i tez to bylo znaczy sie swiece grzaly praktycznie w kazdej temperaturze i auto kiepsko palilo nawet jak chodzilo jakies 5 minut temu. Poprostu trzeba bylo poczekac az sie swieczki rozgrzeja i juz paliło elegancko. Zreszta w polowce tez wczesniej bez przecietego kabelka od czujnika temp zona troszke pokrecila i zalała go co spowodowalo ze nie chciał silnik odpalic. Podjechalem podgrzalem trzy razy swieczki i juz zaskoczylo.[/quote]
Diesla nieda się zalać to nie benzyniak tu jest inna zasada działania.
Umnie też polówka ciężko pali nawet kąt pompy tak przyśpieszyłem ze cykała na ciepłym ale był problem taki ze na zimnym silniku strasznie głośno pompa chodziła raczej polecam odciąć kabelek od czujnika temperatury ten który idzie do przekaźnika i problem z głowy za każdym razem będzie grzał a i jeszcze bym się przyjżał stacyjce bo też przez stacyjke miałem problem bo przekręciłem kluczyk nie pokazała się ta szpilarka zakręciłęm jeszcze raz i się pojawiła i to nieważne czy ciepły czy zimny.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 09 lip 2011, 21:05
autor: wesol
[quote=""Bolo""]
Diesla nieda się zalać to nie benzyniak tu jest inna zasada działania.[/quote]
I tu sie kolego mylisz. mozna zalac diesla, bedzie na tyle zalany ropa w srodku ze swieczki nie beda robily swojego. Zrobilem tak jakies 15 lat temu w ojca kadziu no i zona tak zrobila w polo. Da sie tak niestety zrobic w dieselkach z wtryskiem posrednim zwlaszcza w tych co maja problemy z rozruchem z roznych powodów- swieczki albo wtryski itp.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 20 sie 2011, 20:33
autor: bialy0666
więc koledzy problem z nie paleniem jak ciepły AEF rozwiązany w moim przypadku , wymiana szczotek rozrusznika załatwiła sprawę . AEF pali jak wcześniej na ryz :yahoo: .tylko radzę wymieniać cały szczotko trzymacz, ponieważ szczotki są zgrzewane a nie lutowane do szczotko trzymacza .
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 03 wrz 2011, 16:47
autor: bialy0666
tak wiec po raz trzeci AEF odmawiał palenia na tyk jak ciepły i tym razem aku czyli mała prędkość rozruchu ponieważ napięcie spadło przy rozruchu poniżej 11V i kicha .dodam iż altek ładuje . po naładowaniu aku problem rozwiązany.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 05 wrz 2011, 15:06
autor: c4pricorn
[quote=""ghul177""]oleju do baku? jakie mogą być skutki uboczne tego eksperymentu jaką mieszanke zrobiłeś znaczy proporcje[/quote]
Ja też robię dolewkę w AEF-ie do baku, w proporcjach 1:50. Używam regularnie Orlen 2T Semisynthetic. W kanister wlewam litr oleju, dolewam trzy litry ON, mieszam, wlewam do baku i tankuję do pełna.
Skutków ubocznych nie zauważyłem. Po 2-3 tankowaniach da się zauważyć, że ciszej klekocze (a czasami wcale), pracuje jakby bardziej "miękko" i jakby był nieco żwawszy. Od dwóch lat jakoś (odpukać) nic złego się nie dzieje.
Re: polo 1.9d 98 zapalanie
: 08 wrz 2011, 21:18
autor: bialy0666
przyczyn niepalenia ciepłego AEF jest wiele np ; kompresja , wtryski , kont i pompa, niedostateczna prędkość rozruchu, itd..... , i trzeba szukać , tylko może wystąpić kilka przyczyn naraz a usterka jedna ,ciepły nie pali . AEF ma to do siebie iż bez świec żarowych i tzw ssania zimny nie zapali z kluczyka , więc pali zimny ponieważ ma ułatwiony rozruch i nawet przy wyżej wymienionych usterkach może palić , a ciepły nie od razu chociaż to diesel i powinno być odwrotnie jak w diesel-ach bez ułatwionego rozruchu jak zimny pali to ciepły też .