Strona 2 z 2
Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 21 sie 2009, 0:16
autor: Toto
[quote="incognito89"]w zasadzie to kupa, niby lepiej ale i tak to trzeba odizolować bardziej, i chce owinąć rure dolotować bandażem termoizolacyjnym[/quote]
wg mnie to już kij tam z tą rurką, bo ona i tak puszcza ciepłe powietrze, które filtr zasysa z komory silnika, najlepszym rozwiązaniem byłoby zbudować powiedzmy z blachy taką osłonę dla całego filtra, od dołu i z boku od strony silnika i do niej doprowadzić takie kanały albo z dołu, ze zderzaka od kratek, albo z atrapy bo tam też można coś powietrza wychwycić

no i rurkę też w sumie można by było odizolować

taka moja koncepcja

Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 21 sie 2009, 7:54
autor: zibenio
no to działaj działaj

powodzonka

Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 21 sie 2009, 16:14
autor: inco
Ostatnia wersja chyba nic lepszego się nie wymyśli, został wywalony taki filterek co ma niby filtrować spaliny wracające do przepustnicy... nigdy to nie działało tak jka powinno, nie odczówam żadnych zmian jak narazie zobaczymy na dłuższa mete, powodem wywalenia było to iż nie było gdzie upchać rury która ma doprowadzać zimne powietrze do filtra.
a wyglada to tak. Jak myśkicie?? spełni to swoje zadanie narazie jeździ i jest niby ok, ale coś mi mówi że nie jest tak jak powinno.
Małe wyjaśnienie ta srebrna pokryta aluminium rura została nałozona jak się domyslacie na czerwoną dolotową, ma za zadanie odbijać ciepło.. jeszcze zostanie zrobiona osłona na sam stożek żeby go troche uchronić.
Dla nasladowców dodam szczerze od siebie, może i to jako tako wygląda akwestia gustu, coś tam może i usłyszysz jak masz conajmniej to 1.6 ale czy warte zachodu i kasy, NIE!!
Pozdrawiam
Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 22 sie 2009, 12:52
autor: rat4
jest OK, nie przejmuj się innymi, bo robienie dolotu to i tak jest eksperyment bez hamowni pomiarowej itd...
stożek może i w dobrym miejscu, stożek musi być dobrze zabezpieczony i nieruchomy aby nie drgał bo wtedy jak trzęsące sitko puszcza syf i pył do dolotu a tego silnik nie lubi....
izolacja rury dolotowej jest OK, teraz tylko wyjmij rurkę odmy i ją gdzieś przedłuż i schowaj,
a w puszce zaślep wejście na odmę.
Jeszcze jedno, spróbuj umieścić stożek jednak niżej i najlepiej w atrapce, niekoniecznie wystawiony na bezpośrednie działanie powietrza bo tylko więcej syfu zbierzesz, wtedy będziesz mieć na bank zimne powietrze bez oparów z silnika i ciepłego powietrza z komory silnika.
Teraz tylko sprawdź szczelność układu i co jakieś 500 km czy nie masz zasyfionej przepustnicy
ewentualnie zastosuj papierowy wkład filtrujący
Moim zdaniem fajnie skombinowany dolot. Ważne że coś działasz.
Opisz koniecznie charakterystykę silnika po takim modzie, będzie to cenna wskazówka dla tych którzy chcą tu coś pokombinować. :good:
Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 27 lip 2010, 19:01
autor: alpkamil
Czesc

a jaki to lepiej zastosowac wklad do seryjnego filtra powietrza zeby polepszyc osiagi?? bo tez chcialem zalozyc - z kaprysu - stozek ,ale sie naczytalem teraz waszych opini i mnoe ochota odeszla....;/ wklad jakis pisaliscie sportowy do seryjnego filtra...;/ simon??? a i z tego wszystkiego to chyba kata wytne... i narazie wystarczy

mam 1.4 AEX 60 KM

pozdro Braciaki Polaki hehe
Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 28 lip 2010, 10:46
autor: rat4
Re: Montaz Filtru Stozkowego
: 25 gru 2012, 21:14
autor: dawidek2117
Odswieze troche temat ... mianowicie buda ta sama silnik tez
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 75nq3.jpg/
dostalem od znajomego :
http://obrazki.elektroda.pl/5277300200_1356466324.jpg
chce zamontowac jak to najlepiej tam usadzic zeby mialo rece i nogi gdzie dokupic potrzebne elementy?