Strona 2 z 2
Re: prośba o pomoc, rdza
: 29 mar 2011, 11:52
autor: ŚwIeRsZcZ
Muszę kilka odprysków zrobić na tylnej klapie. oczyściłem do blachy. Zastanawiam się jaką bazę wybrać. Widzę że Standox nabija w spreju od razu że nie wymaga lakierowania bezbarwnym... 2w1.
''Dzięki zastosowaniu odpowiedniej żywicy baza w sprey nie wymaga lakierowania lakierem bezbarwnym.''
Warto czy brać samą bazę + oddzielnie klar
Re: prośba o pomoc, rdza
: 29 mar 2011, 12:24
autor: Borek
Nie spotkałem się z takim 2w1, może dobra opcja i warto spróbować
Re: prośba o pomoc, rdza
: 29 mar 2011, 12:39
autor: Skfarek
ŚwIeRsZcZ jakoś nie jestem przekonany, zawsze jak dasz bazę+klar to masz dodatkową warstwę zabezpieczającą w postaci właśnie klaru ;-)
Re: prośba o pomoc, rdza
: 21 kwie 2011, 13:44
autor: ŚwIeRsZcZ
Ok, powiedzcie mi jak się uporać z takimi zaprawkami ??
Mam już w zasadzie wszystko i ten Brunox i podkład , bazę i klar...
Wygląda to tak, miejsce felerne bo przy uszczelce tylnej szyby , odprysk lakieru do blachy . Było doraźnie poprawiane jakąś resztą lakieru pędzelkiem ale wiadomo efekt kiepski i schodzi bo bez żadnego przygotowania, rdza też się tam dostaje....
Najpierw rozumiem przejechać to miejsce papierem ? jakie ziarno ? następnie Brunox , ile warstw i czy później trzeba też jeszcze raz papierem po nim ? Podkład, lakier i bezbarwny.. W jakich odstępach czasu je nakładać / ile warstw (podkładu, bazy , klaru) / czy też w kolejnych krokach szlifować papierem ? Dzięki za poradnik ^^

Re: prośba o pomoc, rdza
: 21 kwie 2011, 13:52
autor: Skfarek
Po pierwsze miniaturki! Po drugie z tego co widzę w przypadku nr 2 ta rdza sięga głębiej tzn. pod uszczelkę, samo zatuszowanie strony zewnętrznej nic nie da bo za chwilę znowu poleci od środka ruda.
Trzeba by albo szybę wyciągać i robić, tylko przelicz sobie dobrze czy bardziej nie opłaci ci się kupić używki w stanie bez rdzy (a są takie). Wycięcie szyby w zakładzie to ok. 80 zł, wklejenie drugie tyle, czyli już masz 160 zł.
Re: prośba o pomoc, rdza
: 21 kwie 2011, 14:46
autor: ŚwIeRsZcZ
[quote="Skfarek"]Po pierwsze miniaturki! Po drugie z tego co widzę w przypadku nr 2 ta rdza sięga głębiej tzn. pod uszczelkę, samo zatuszowanie strony zewnętrznej nic nie da bo za chwilę znowu poleci od środka ruda.
Trzeba by albo szybę wyciągać i robić, tylko przelicz sobie dobrze czy bardziej nie opłaci ci się kupić używki w stanie bez rdzy (a są takie). Wycięcie szyby w zakładzie to ok. 80 zł, wklejenie drugie tyle, czyli już masz 160 zł.[/quote]
Domyślam się że długo tak nie pociągnie.... póki co chce po kosztach pobawić się w jak to określiłeś 'zatuszowanie tego' ,chodzi mi tylko jak postępować, czyścić jakim papierem, ile odczekać, ile warstw itd. jak napisałem wcześniej .
Pozdrawiam
Re: prośba o pomoc, rdza
: 25 maja 2011, 19:23
autor: grinch
ja podłącze się do tematu żeby nie robić kolejnych tematów.
niestety moja rdza działa już jakiś rok i wygląda tak:
klapa tylna:
http://www.grinch.user.icpnet.pl/klapa.jpg
drzwi lewe:
http://www.grinch.user.icpnet.pl/drzwi.jpg
czas coś z tym zrobić, problem w tym że wizyta u lakiernika w Poznaniu to dość droga zabawa, można by kupić klapę gdzieś z demontażu, pojechać na jakąś wystawkę lub zrobić same wyprawki póki co.
Prosiłbym tych co się na tym znają co po kolei i jakim materiałem zatrzymać tę rudą ;>
Re: prośba o pomoc, rdza
: 12 cze 2011, 22:24
autor: WhitePolo
jedyne co możesz zrobić wyczyścić ( do gołej blachy , zero rdzy ) kupic szpachel samochodowy , zaszpachlować , poczekać do wyschniecia , ładnie wyrównaćpapierem ściernym najpierw grubym ,potem wodnym , położyć podkład , jeżeli masz puszkę farby z oryginalnym lakierem to nanieść tyle .
Re: prośba o pomoc, rdza
: 08 lip 2011, 16:21
autor: Anonymous
Re: prośba o pomoc, rdza
: 27 lut 2012, 21:22
autor: suhhar
siemka odgrzeje kotleta mam to samo co u was koledzy czyli błotniki nad kołami z obydwu stron już dziury ;/ i progi już sie zaczynają i teraz pytanie czy błotniki kupowac nowe czy z demontażu i jak sie sciaga błotniki ? czy da sie to zrobić bezinwazyjnie ?
Re: [6n] prośba o pomoc, rdza
: 05 mar 2012, 22:23
autor: sake
Wrotek hm na spokojnie ad się z tym zrobić. Najważniejsze żeby zbadać zagrożone miejsce np śrubokrętem czy nie przechodzi na wylot.Jeżeli śrubokręt wejdzie w drzwi no to trza robić w stawkę albo nowy element. Ale z tego co widzę to nie bd tak źle wystarczy to oczyścić do czystej blach zero rdzy. Następnie nałożyć jakiś preparat antykorozyjny. Kolejny etap to szpachla najlepiej z włóknem szklanym. I malowanie. przy takim stanie progów i drzwi na twoim miejscu sprawdził bym całą podłogę. Aby się po prostu upewnić czy jest zdrowa nawet dla własnej wiedzy jak wygląda sprawa.
Re: [6n] prośba o pomoc, rdza
: 07 mar 2012, 23:16
autor: bzyku777
Panowie czytajcie karty technologiczne producentów chemi motoryzacyjnej kazy producent takie ma czy to standox czy novol
"wynalazki typu Brunox itd.można włozyć pomiędzy bajki"-cytat wielu doświadczonych lakierników-odsyłam na forum lakierowanko
kiedyś też szukałem info na temat jak zrobić dobrze by po roku nie poprawiać,
A więc większosc proponuje zrobić to tak:
1.czyszczenie do gołej blachy bez najmniejszych sladów rdzy
2.odtłuszczanie(najlepiej zmywacz do silikonów)
3.podkład reaktywny
4.podkład akrylowy
5.teraz dopiero szpachlujemy i szlifujemy tylko na sucho-dlaczego hmm-szpachla wciąga w pory wodę jak gąbka i zamkniemy tą wodę następna warstwą
6.odtłuszczanie
7.podkład akrylowy teraz mozęmy szlifować na mokro
8.odtłuszczanie możemy prysnąć lakierem kontrolnym czy jest dobrze wyszlifowane
9.baza+klar
8 ew.rozcienczalnik do cieniowania jeśli naprawa punktowa
oczywiście trzeba przestrzegać zasad dostyczących czasów schnięcia ,natrysku,utwardzania itd...
to tyle
dla ciekawostki farba fotoluminescencyjna na felgi i nie tylko świeci w nocy i jest parę dostępnych kolorów
zakupiłem i będe się bawił
