[6n2] Dziwny przypadek z termostatem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Ja bym radził jeszce termostat wygotować i sprawdzić dokładnie.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Termostat sprawdziłem dokładnie ale żeby dmuchać na zimne kupiłem nowy też wahlera, sprawdziłem przed założeniem (i nie było problemu z otwieraniem w garnku). Co do pompy wody tez już o tym myślałem i przyobserwowałem dokładnie wężyk od powrotu do zbiorniczka na odpalonym silniki i płyn leci sobie swobodnie. Węże wszystkie (poza tym który idzie z termostatu do dolnego otworu chłodnicy) ciepłe. Ja nie mam już pomysłów :( Ale podrzućcie jakieś jak jeszcze macie.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

ja bym spróbował z oryginalnym termostatem. Z zamiennikami już tak jest, że co 3-ci działa jak należy. Przerabiałem temat w moim 6N i przetasowałem chyba z 5 termostatów (w tym 2 Wahlery) i tylko oryginalny działa do dzisiaj jak należy
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Kupiłem oryginalny termostat w salonie VW i niestety nic się nie zmienilo wiec pomyslalem ze moze czujnik zle wskazuje i tez kupilem, wymienilem i niestety caly czas to samo :( Wskazówka temperatury zatrzymuje sie na ok 103-105st. a dolny waz chlodnicy jak i cala chlodnica zimne.... Co może być przyczyna skoro termostat sprawny (skoro 3 działają tak samo) i czujnik wymieniony? Prosze o rady.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""nightmare_1984""]Kupiłem oryginalny termostat w salonie VW i niestety nic się nie zmienilo wiec pomyslalem ze moze czujnik zle wskazuje i tez kupilem, wymienilem i niestety caly czas to samo Wskazówka temperatury zatrzymuje sie na ok 103-105st. a dolny waz chlodnicy jak i cala chlodnica zimne.... Co może być przyczyna skoro termostat sprawny (skoro 3 działają tak samo) i czujnik wymieniony? Prosze o rady.[/quote]
A patrzyłeś króciec termostatu?? Wymieniłes go??
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""czaja""][quote=""nightmare_1984""]Kupiłem oryginalny termostat w salonie VW i niestety nic się nie zmienilo wiec pomyslalem ze moze czujnik zle wskazuje i tez kupilem, wymienilem i niestety caly czas to samo Wskazówka temperatury zatrzymuje sie na ok 103-105st. a dolny waz chlodnicy jak i cala chlodnica zimne.... Co może być przyczyna skoro termostat sprawny (skoro 3 działają tak samo) i czujnik wymieniony? Prosze o rady.[/quote]
A patrzyłeś króciec termostatu?? Wymieniłes go??[/quote]

W TDI jest termostat tego typu:
http://allegro.pl/termostat-vw-audi-1-9 ... 74124.html
i termostat nie wypycha nic w krócu tak jak w benzynie.... Pisalem o tym juz wczesniej :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""nightmare_1984""] termostat nie wypycha nic w krócu tak jak w benzynie.... Pisalem o tym juz wczesniej [/quote]
ups. moja wina nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

nightmare_1984 w tych silnikach chyba jest już tak zrobione że dolny wąż idący z chłodnicy do bloku jest zimny. Termostat wpuszcza wychłodzony płyn do bloku silnika a nie wypuszcza gorący płyn do chłodnicy (co jest według mnie dziwne ale chyba tak fabrycznie ma być). Sam swego czasu byłem tym bardzo zaskoczony ale już się przyzwyczaiłem że tak ma być.
Zaobserwuj czy górny waż idący do chłodnicy nagrzewa się po chwili czy nie, jeśli tak to termostat na pewno puszcza.
Co do utrzymywania takiej temperatury to według mnie może być wadliwy czujnik temperatury, wiem że jest wymieniłeś na nowy ale to nic nie zmienia ( u mnie w przeciągu tygodnia wymieniłem 3 :( i ten ostatni był dopiero dobry ;-) )

[quote=""nightmare_1984""]Wskazówka temperatury zatrzymuje sie na ok 103-105st.[/quote]
Jeszcze jedno czy załącza się tobie wentylator przy takiej temp.?
Pozdrawiam ;]
Obrazek
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

[quote=""danielek_88""]nightmare_1984 w tych silnikach chyba jest już tak zrobione że dolny wąż idący z chłodnicy do bloku jest zimny. Termostat wpuszcza wychłodzony płyn do bloku silnika a nie wypuszcza gorący płyn do chłodnicy (co jest według mnie dziwne ale chyba tak fabrycznie ma być). Sam swego czasu byłem tym bardzo zaskoczony ale już się przyzwyczaiłem że tak ma być.
Zaobserwuj czy górny waż idący do chłodnicy nagrzewa się po chwili czy nie, jeśli tak to termostat na pewno puszcza.
Co do utrzymywania takiej temperatury to według mnie może być wadliwy czujnik temperatury, wiem że jest wymieniłeś na nowy ale to nic nie zmienia ( u mnie w przeciągu tygodnia wymieniłem 3 :( i ten ostatni był dopiero dobry ;-) )

[quote=""nightmare_1984""]Wskazówka temperatury zatrzymuje sie na ok 103-105st.[/quote]
Jeszcze jedno czy załącza się tobie wentylator przy takiej temp.?[/quote]

Tak masz racje układ chłodzenia jest taki że właśnie tym dolnym wężem poprzez otwarcie termostatu wpływa chłodna woda z chłodnicy do silnika. Ale mając ponad 100 stopni na wyświetlaczu powinien ten waz być chyba choć trochę ciepły prawda ? Wentylator się nie załącza nawet przy takiej temperaturze..... Ale nie ma się co dziwić bo chłodnica jest cala zimna i dlatego wentylator się nie załącza.... Jakieś sugestie jeszcze ktoś możne podrzucić ?
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Zapomniałem o jednej dość istotnej (przynajmniej tak myślę) rzeczy. Kiedy stoję w korku albo jadę spokojnie poniżej 2tyś obrotów temperatura nie skacze tak wysoko jak wcześniej pisałem a gdy włączę nawiew spada nawet do ok 75st. Natomiast jadąc dynamiczniej powyżej 2 tyś obrotów, nawet na trasie i z włączonym na maxa nawiewem to temperatura trzyma te 103-105st o których wcześniej pisałem....
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Nikt z was nie ma żadnych sugestii ? Wypowiedzcie się proszę co to może, czy ktoś z was miał może podobną przypadłość ?

No i problem rozwiązany.
Wczoraj pojechałem podpiąć się pod VAGa i wyszło że temperatura jest 86,4 podczas gdy na wyświetlaczu owe 103-105. Czujnik wymieniony więc jedyne co może być nie tak to sam wskaźnik. Wymieniać trzeba by z całym zegarem więc odpuszczam sobie oczywiście :)
Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”