dziwny klekot Polo 1.0 50km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

[quote=""WhitePolo""]
ZABŁYSNOŁEŚ teraz możesz już iść dalej bawić się klockami .[/quote]
Kolego trochę szacunku do innych.. Jeśli chcesz się dowartościować to zrób to w inny sposób a nie napinaj na forum.

Mój 1.0 tylko, że o kodzie AUC (50KM) jak jest zimny a temperatura na zewnątrz jest poniżej -10C to chwilkę klekocze ale po jakichś 30sek. wszystko wraca do normy :)
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

ptaszek
Zimny silnik może "zaklekotać" przez kilka/kilkanaście sekund po odpaleniu.
Przy przyśpieszaniu/zwiększaniu obciążenia zmiana w pracy silnika może wskazywać na nieprawidłowe ustawienie zapłonu.Niekoniecznie po ustawieniu musi być ok.(czasem trzeba poprawiać po mechanikach :( )
Sprawdź doświadczalnie jak zachowuje się silnik w różnych położeniach aparatu.
W moim przypadku wg. stroboskopu i vaga zapłon był super a dymomierz pokazywał co innego(i to na przeglądzie :eek: )
Minimalne przestawienie zapłonu rozwiązało problem :)

P.S. A silnik AER 999 cm ma też 50 KM :crazy:
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

[quote=""WhitePolo""]ZABŁYSNOŁEŚ[/quote]

heh, nie ma takiego słowa w ogóle, więc sam zabłysnąłeś;

a jeśli chodzi o problem klekotania to u mnie się pojawił po zmianie oleju z mobil1 na castrol;
jeśli na ciepłym silniku jest ok, to chyba nie powinno być problemów
p
ptaszek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:14

Post autor: ptaszek »

Tylko, że u mnie problem jest dosc nie typowy, dziwne stuki słychac tylko w środku auta, na zewnątrz silnik pięknie pracuje, zimny czy ciepły stuki są zawsze przy starcie, rytmicznie do obrotów.
p
ptaszek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:14

Post autor: ptaszek »

Przestawiałem aparat zapłonowy, sprawdzałem w różnych położeniach ale dalej słychac lekkie stuki. Jakie są prawidłowe obroty przy 1.0 50km na ciepłym silniku? u mnie jest około 700obr.
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

ptaszek skąd masz pewność że nie klekoczą popychacze? sprawdzałeś to w jakiś sposób? mi kiedyś też "coś" klekotało cały czas od chwili odpalenia samochodu. Mechanik stwierdzili że to klekocze tłok, że to taka choroba - kołysanie się tłoka, ale mi nie chciało się w to wierzyć, więc sam wszystko porozbierałem i wymieniłem popychacze. Teraz nic nie klekocze w czasie jazdy, tylko rano jak odpalę to zaklekocze maksymalnie 3 sekundy aż popychacze się napełnia
p
ptaszek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:14

Post autor: ptaszek »

stuki słyszalne są tylko w środku auta, silnik pracuje cały czas cicho, stuki słychac podczas ruszania do 2500 obrotów. Mechanik również niema pojęcia co to za stuki.
Awatar użytkownika
oberbas
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 25 lut 2010, 9:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oberbas »

czy zapłon może się sam rozregulować czy tylko przy wymianie rozrządu? rozrząd wymieniłem latem a problemy z dziwnymi stukami pojawiły się z miesiąc temu.
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Chodziło mi o silnik AEV takowy ja mam i mam 45 KM , autor postu nie napisał jaki ma silnik Aev itd .
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

oberbas
Zapłon sam się nie rozreguluje, nawet po wymianie rozrządu (chociaż w instrukcji piszą, że po wymianie powinno się sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu i w razie potrzeby wyregulować) A jak piszesz, że pół roku temu wymieniałeś rozrząd, a stuki pojawiły się niedawno to związku z rozrządem nie widzę.

ptaszek
A może to osłona rury wydechowej albo sama rura wydechowa?
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

koledzy ja mam ten motor i klekocze tak od samego poczatku jak go kupilem zrobilem okolo 35 tysiecy i klekocze jak klekotalo
a odglosy te sa odglosami ze skrzyni biegow i to z niej takie odglosy klekocze jak jade i klekocze czasami na jalowym biegu ale po wcisnieciu sprzegla cisza
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

krzzbi773polo Koszalin :D Może jakiś spocik na wiosnę np :Lotnisko Podczele :acute:
b
bubel69
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 230
Rejestracja: 15 cze 2010, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: bubel69 »

[quote=""WhitePolo""]krzzbi773polo Koszalin :D Może jakiś spocik na wiosnę np :Lotnisko Podczele :acute:[/quote]

Świetnie, że piszesz na temat.

Mi klekocze przy 2k-2,3k obrotów, nie wiem co jest tego powodem ale zaczyna mnie denerwować
a
airnox
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2010, 23:39

Post autor: airnox »

A ja postawię na coś zupełnie innego - panewki. Jak nabyłem swoje polo, właśnie 1.0 AER, to po zapaleniu klekot diesla przez pół sekundy. Później coś się działo i trafił do mechanika. Nie mniej po remoncie i wymianie panewek na nowe (nominalne) dalej jest podobnie (remont był potrzebny, bo dużo druciarstwa było). Klekot przy 1.8-2k obrotów, klekot przy takim niepewnym dodaniu gazu (ale zależy od obrotów) i klekot przy zapalaniu zimnego przez pół sekundy. Będą pieniądze to będzie wymienione co trzeba i silnik jak nówka będzie ;) Mimo 245k km...

Pozdrowienia
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Posiadam 1.0 AEV i klekot jaki opisujecie to bynajmniej w moim wypadku to łożysko w skrzyni , na forum jest akurat turtional do tego łożyska ja po wymianie mam spokój a jak kupowałem auto koleś chciał mi wcisnąć kit że to łożysko oporowe. Nie obiecuję że innym użytkownikom pomoże ale mi pomogło.

Pozdrawiam.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”