Strona 2 z 2

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 24 gru 2010, 11:20
autor: webak
Ma 166 tys.
Silnik SDI, filtru powietrza jeszcze nie wymieniałem.
Radzicie wymienić ?

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 24 gru 2010, 12:08
autor: bialy0666
jeśli jest zanieczyszczony to jeśli nie pomoże to napewno nie zaszkodzi [jeśli chcesz oszczędzić możesz przedmuchać powietrzem,dobrze odkużyć ale to dorażny środek w masterze kilka razy czyściłem i pomagało jak go muliło pomiędzy wymianą ,terz silnik SDI tylko 2,5 ]

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 25 gru 2010, 10:20
autor: webak
A takie czyszczenie rozrusznika to chyba nie jest wyższa szkoła jazdy ?
Po Świętach może się nim zajmę

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 25 gru 2010, 11:40
autor: bialy0666
[quote="webak"]A takie czyszczenie rozrusznika to chyba nie jest wyższa szkoła jazdy ?
Po Świętach może się nim zajmę[/quote]
pisałem o filtrze powietrza
i mam pytanie dolexyyponieważ pisze;[quote="lexyy"]jak najbardziej tak, robią to firmy zajmujące się chip tuningiem i nie tylko, aku, rozrusznik masz dobry? jezeli tem, silnika wynosi od 20-70 stopni rozrusznik musi osiągnąć prędkość 200obr/min a od 70 w górę 250obr/min. dobry aku i po problemie :grin:[/quote]
na jakiej zasadzie rozrusznik ma dwie prętkości obrotowe jesli mamy jedno uzwojenie i jednakowe napięcie , poniewaz jestem elektromąterem ijakoś nie mogę tego zrozumieć i co ma do tego nowy aku może produkują jakieś o podwujnym napięciu ?
dodam że dwie prętkości obrotowe są możliwe

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 25 gru 2010, 11:43
autor: webak
bialy0666

Nie wiem czemu, mi się ten rozrusznik wkręcił w posty :crazy: Filtr przedmuchany, różnicy nie widać

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 25 gru 2010, 11:53
autor: bialy0666
niestety mam za mało praktyki przy SDI ,ale podejżewam ze ją nabęde jak master zacznie się sypać .
pozdrawiam

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 25 gru 2010, 12:46
autor: sabled
[quote="bialy0666"]na jakiej zasadzie rozrusznik ma dwie prętkości obrotowe jesli mamy jedno uzwojenie i jednakowe napięcie , poniewaz jestem elektromąterem ijakoś nie mogę tego zrozumieć i co ma do tego nowy aku może produkują jakieś o podwujnym napięciu ?
dodam że dwie prętkości obrotowe są możliwe[/quote]
1. elektromonterem
2. podwójnym
3. prędkości
4. [quote="lexyy"]rozrusznik musi osiągnąć prędkość[/quote] i nie potrzebuje 2 uzwojeń bo prędkość zależy nie tylko od napięcia (przy silniku prądu stałego uzyskuje się ~97% zakresu prędkości przy regulacji napięciem) ale też od obciążenia (tak, silniki elektryczne mogą mieć poślizg w przeciwieństwie do spalinowych). Ciepły silnik łatwiej się kręci a co za tym idzie rozrusznik może uzyskać większą prędkość obrotową.

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 25 gru 2010, 13:03
autor: webak
To tak jednym zdaniem.
To może być wina rozrusznika ?

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 26 gru 2010, 10:13
autor: bialy0666
przepraszam za błędy [pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł]oraz za nie zrozumienie postu kolegi lexyy :bow:


tak rozrusznik musi osiągnąć odpowiednią prętkość obrotową . obr/min
jeśli mamy za małe napięcie i pojemność aku[np;aku zasiarczony ,niedostateczny poziom elektrolitu w aku obsługowych ] to tej prętkości nie uzyska [zakładając rozrusznik ok.]jak równiez przy złych połączeniach aku rozrusznik[ spadek napięcia],oraz sam rozrusznik -zużyte szczotki ,zaniecztszczone żłobki nierówno wytarte tzw półpierścienie.
jeszcze raz przepraszam i pozdrawiam :hello:

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 26 gru 2010, 13:30
autor: sabled
[quote="bialy0666"]przepraszam za błędy [pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł]oraz za nie zrozumienie postu kolegi lexyy :bow: [/quote]
Peace, love and rock&roll ;)

A wracając do tematu: tak, może to być wina rozrusznika. Tak czy inaczej, jedź do mechanika niech sprawdzi kompresję. Myślę, że koszt takiej usługi to 50 zł (przynajmniej ja bym nie dał więcej).

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 26 gru 2010, 13:50
autor: webak
Ciekawe czy jutro mechanik będzie w stanie coś robić :grin:
Ale jak się uda to podjadę.

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 09 sty 2011, 17:31
autor: webak
Zaryzykowałem stratę 5 zł i kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków K2, wlałem, trochę pojeździłem i widać poprawę przy odpalaniu :D

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 11 sty 2011, 12:52
autor: bialy0666
przecież SDI to dizel i różni się głównie od AEF sposobem wtrysku paliwa jeśli nie chce nadal palić jak ciepły[wyłączając rozrusznik ,aku,powietrze lub zanieczyszczone filtry,kont wtrysku,dawka paliwa] to ;
lejace wtryski -wymiana- spadek mocy kopci na czarno wzrost zuzycia paliwa
brak kompresji;
-duża różnica wciśnieniu na poszczególnych garach -zimny trudno pali i nierówno pracuje czuć on wspalinach na ciepłym podobnie ,spadek mocy,większe zużycie paliwa
-zużyte pierścienie -kopci na miebiesko, ,spadek mocy, wzrost zużycia paliwa i oleju , w oleju można wyczuc on,spaliny w bloku
-zawory, szklanki ,panewki -nierówna praca ,metaliczne odłosy zsilnika ,spadek mocy ,
niestety ale winnym temacie pisałeś o dużym spalaniu i kopceniu na niebiesko i jeśli mogę cos doradzić to zmież ciśnienie na garach[ciśnieniomierzem],oraz jak koledzy radzili wcześniej, poniewaz mogły wystąpić np. dwie usterki lub więcej[kompresja,wtryski] a objawy podobne.ale to tylko moja sugestia

Re: Brak kompresji ? Co robić ?

: 11 sty 2011, 20:57
autor: webak
Problemy z paleniem na ciepłym ustały po zastosowaniu tego dodatku do ON który myje wtryski :) .
Jeszcze trzeba będzie się zając tym dymem, jak odkręciłem korek wlewu oleju to dmucha dużo mocniej niż na ciepłym.