[9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

widzę, że uważasz mój post za totalny, bezsensowny wymysł, zatem muszę Ci wyłożyć wrzucając stronę z instrukcji.
Obrazek

Mikroprzełącznik służy również do tego i nie pisz, że ktoś coś napisał totalnie bez sensu. Może to jest bez sensu, ale jest to prawdziwe! Kontrolka zapala się na żółto (tak jak wcześniej napisałem) w momencie, gdy jest niski poziom oleju, a nie krytyczny, niepozwalający jechać dalej - wtedy zapala się na czerwono.

A to, że mikroprzełącznik może służyć do alarmu to się jak najbardziej zgodzę. W końcu można to podłączyć, tak samo jak jak mikroprzęłączniki w drzwiach.
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

jest to fakt to co jest napisane post wyżej tzn. sprawa z olejem, miałem to na żywo w swojej polówce
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No wiec skomentuje to tak.

1)Zwracam honor, choc przyznam ze z poprzedniego posta Twojego zrozumialem ze zaraz po otwarciu maski kontrolka gasnie i gasnie na stale i wyobrazilem sobie ze jak na niemcow podejscie typu wyjdz z auta otworz maske, zamknij maske byloby glupie do przesady. No ale podales obrazowy argument i sie wyjasnilo. O to chodzi, zeby jakos udowadniac, bo sa tez tacy co pisza bajki.

2) Czytalem kiedys o tej kontrolce, ale jakos mi wylecialo z pamieci, ze 30sek i po 100km.

3) to bardzo wiele wnosi informacji dla mnie, przede wszystkim poza zastosowaniem do alarmu, ma to gasic zolta kontrolke, choc nie wiem po jakiego wafla, chyba ktos mial nadwrazliwosc na swiecenie kontrolek. Po drugie wychodzi z tego ze stan otwarcia i zamkniecia maski jest monitorowany nie tylko przez alarm, wiec pewnie trzymana gdzies jest wartosc stanu 0/1, a to moze znaczyc, ze jak ma sie kontrolke otwartych drzwi, to przy otwartej amsce tez moglaby sie ona zapalac. Oznacza to rowniez, wydalem kase w bloto w ASO, bo elektryk powiedzial mi tylko ze nie a bledu centralnego i ze nie wie czy zamek jest sprawny i musialby mi miernikiem sprawdzic, czy zwiera czy nie. Zastanawia mnie ten fakt, jak to jest zrobione i czy mozna gdzies odczytac w komputerze czy jest otwarta czy zamknieta maska. Otwarcie drzwi mozna odczytac, klapy bagaznika tez, to czmeu mi w swoim magicznym sprzecie nie mogl przesledzic blokow pomiarowych?

Niewiedza? Czy w sofice nie zaimplemetnowali wyswielania tej komorki....

4) na wiosne bedzie trzeba pogrzebac w komforcie ponownie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Czytam wlasnie instrukcje do POLO 9n3. Pisze o tej zoltej kontrolce poziomu oleju, ale:
1) Juz nie pisze nic o 30 sekundach i 100km po jej zaswieceniu sie, wiec juz tą glupote wywalili.
2) Ta kontrolka nie ma tylko innego koloru, ale tez ma inny kształt (falka pod ikonką) - jezeli to jest ikonka osobna to nie mam jej w tescie po przekreceniu w zaplon.
3) Nie mam lub nie widze czujnika poziomu oleju, a takie czujniki są montowane w misce olejowej, a do miski, nie dochodzi zaden czujnik, chyba ze nie widze go...
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

a w kazdym naszym 9n3 jest kontrolka ta pomaranczowa jak jest mało wody w zbiorniczku spryskiwacza ?? bo u mnie nie swieci sie a nie mam wody nic
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Wydawalo mi sie ze pisalem o tym dokladnie, ale powtorze.

Kontrolka, aby sie zaswiecila musza byc spelnione nastepujace warunki:
1) Musi byc licznik z taka kontrolką
2) Musi byc wlaczona ta kontrolka poprzez zmiane kodowania licznika.
3) Musimy miec zbiornik plynu spryskiwaczy z wkreconym czujnikiem.
4) Musimy miec poprowadzone przewody, do masy i do licznika.

Jeśli mowimy o wersjach fabrycznych, a nie a nie zmodyfikowanych przez nas samych lub kogos, to ta kontrolka występowala jako wyposazenie dodatkowe. Wtedy mozemy miec doczynienia z 2 sytuacjami:
a) nie mamy w ogole czujnika w zbiorniku tylko jest sama zaslepka
b) mamy czujnik w zbiorniku i jest od podlaczony, ale funkcja jest wylaczona w liczniku poprzez kodowanie.

W normalnym przypadku powiedzialbym, ze istnieje tylko jedna opcja a). Jednakze miesiac temu odkrecalem nadkole by zlokalizowac skad cieknie mi plyn spryskiwaczy, widzialem coś w zbiorniku od strony zewnetrznej auta. Wpierw myslalem, że to rozdzielacz tyl-przod, bo wychodzily od tego 2 cieniutkie wezyki i gdzies slysz dalej, jendak ogladajac rysunek czesci ukaldu mycia syzb w ETCE, widzialem na nim ze rozdzielacz jest od strony silnika przy pompce spietrzającej.
Dlatego na 80% na chwile obecna jestem przekonany, ze wersja b)ma tez prawo bytu. Czemu na 80% tylko?

A no z 2 powodów:
1. rysunki w etce nie zawesze sa zgodne z faktycznym stanem
2. po VINie w etce facet w dziale czesci VW widział, ze w moim modelu mam zbiornik z zaślepką, mimo,ze mam wersje Comfortline. Samochod moj jest powypadkowy i nie wiem, czy ktos kto naprawial auto zamontowal taki zbiornik i podlaczyl kable, czy te kable gdzies sie koncza w slepym miejscu, albo taka opcja, że moge miec dolozony czujnik np przez wlasciciela pierwszego,albo jakas inna sytuacja, ktorej niejestem w stanie przewidziec.
Napewno wiem ze czujnik na ta chwile u mnie nie dziala. Wiem to raz ze nie robi testu kontrolki, dwa ze widze po kodowaniu, ze mam wylaczoną ta funkcję. Na wiosne zajme sie tym tematem, to zaktualizuje swoją wypowiedz.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

wszystko jasne na ten temat dzieki za informacje :grin:
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

U mnie sprawa wyglada tak, ze po wlaczeniu w zegarach funkcji kontroli poziomu spryskiwacza, przy tescie kontrolka sie zapalała. Potem gasla i po minucie znow zapalala. Podobnie jak z informacja o rezerwie paliwa. Niestety nie niewiem czemu sie zapalala, bo czujnikrzekomo jest, ale jakjuz mowilem nie byl fabrycznie zrobiony i nie wiem, czy dobrze podlaczyli Ci co naprawiali auto. Wiec skoro plynu od spryskiwaczy mailem wystarczająco, a kontrolka palila sie, to wylaczylem spowrotem ta funkcje.


Mam takią prosbe co do mojego tematu, czy moglby ktos zrobic mi fotke dokad, do jakiej wiazki wchodza 2 przeowdy ktore ida od wtyczki do ktorej wpinamy koncowke mikrowlacznika przy zamku maski? Od zamka maski ida 2 brazowe przeowdy , ktore lacza sie z wtryczka, a od niej ida zielony i czarny chyba. Albo zielony i brazowy i idze to dalej do wiazki, alke jakos dziwnie to jest owiniete. Mam podejrzenie ze zle podpial ktos.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witaj.
U mnie te przewody są w karbowanym, plastikowym wężyku - osłonce i jest do dołączone do wiązki przewodów doprowadzonych do prawej lampy. Poniżej zamieszczam fotkę.. - o ile o to Ci chodziło. Jeżeli chcesz coś dokładniej, to napisz, a zrobię Ci odpowiednią fotkę.

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dziekuje za foto. Tak, o ten kabel chodzilo. Z tym ze widze ze moje 9N3 ma zupelnie inny pas poprzeczny, czyli mocownia i oslona chlodnicy,mocowanie przewodu od zamka maski tez jest inaczje umiejscowione, ale to nie stanowi problemu w moim przypadku. Tamk, czyli idzie do tej wiazki co i swiatła. Ok dzieki wielkie. Juz myslalem , ze na dziko ktos podpial tam mi, ale i tak ciekaw jestem czemu komputer podaje ze nie zainstalowano przycisku przy zamku maski,skoro fabrycznie jest i podpiety jest. Nie mam nawet pomyslu, w jakim bloku szukac go, bo tam ndzie powinien rzekomo byc, to jest niewidoczny. Mowie o odczycie w ASO i poprzez VCDS.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja u siebie mam na 100 procent kontrolkę otwarcia drzwi przód i klapy. Coś mi się kojarzy, że tył również ale głowy nie dam obciąć. Ale maska milczy. Wkurzyło mnie to ostatnio bo zostawiłem auto z odbezpieczoną maską i alarm nie poinformował mnie o niedomknięciu maski. Golf, którego sprzedałem, wył by jak wściekły a ten milczy. Wiedziałem, ze jest krańcówka m.in do kontrolki oleju ale tak to milczał.


EDIT:

Sprawdziłem. Wszystkie drzwi otwarte dają sygnał na kontrolkę. Jest właściwie jedna od drzwi, inna jest od klapy. Klapa i oparcie również się świeci. Maska milczy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dzieki za informację. Czyli poprostu sa wersje z kontrolka otwierania drzwi i bez ;) . Jestem ciekaw czy w aso daliby rade stuingowac tak zeby kontrolka sie zapalila. Mam obawy, ze nie, bo kilka razy zagadywalem o to i nikt mi nie powiedzialw serwisie ze jakbym chcial to moga mi zrobic.

Myslalem zeby sprawdzic czy nie ma podlaczenia do zegarow, zeby zapalila sie kontrolka, ale nawet gdyby to sie zapalilo to pzoostaje problem taki, ze jak wspomnialem wczesniej, po podlaczeniu interfejsu czy to w serwisie czy innego nie widac w ogole istnienia tego mikroprzycisku przy zamku maski. Jest status -nie zainstalowano mimo ze i przycisk jest sprawny. No nic temat, naazie moze zdechnac. Jakby ktos mial info czy da sie zrobic by zaswiecila sie i od czego to zalezy, to niech pisze. Jesszcze dodam ze u mnie jest kontrolka polozenia tylnych siedzen i klapy bagaznika i w serwisie tez taką polówke widzialem.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja ten kable tez mam od maski i tak samo idzie do lampy a nie dziala kontrolka otwarcia maski,ma ktos foto licznika w ktorym miejscu jest ta kontrolka ??
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

kontrolki maski nie ma.... otwartych drzwi jest jak juz, ale nie wkazdej wersji było. Klapa bagaznika była zawsze. Polozenie oparcia tez zalezy od rynku eksportowego. Ja stwierdzilem ze to atrapa u mnie dowykorzystania pod montaz alarmu czy czegos, bo kontrolka oleju to w okularniku gasla, a w polo 4FL nie ma w instrukcji nic na ten temat. Podswietl licznik z ukosa od gory, to powinienes widziec ikony. Jak masz instrukcje to zobacz w instrukcje, tam sa ikony od roznych wersji. Ja nie mam kontrolki, wiec foto Ci nie dam ;)
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

kontrolki od drzwi i klapy bagaznika mam ,a dzis przygladlem sie dokladnie temu przelacznikowi z przodu maski i przy koncu jest taka malutka blaszka raczej od styku otwarcia lub zamkniecia czyli do czegos ona musi byc raczej atrapa by nie byla tak rozbudowana jutro zobacze na licznik poswiece i zobacze czy jest tam gdzies ta kontrolka jak cos dam znac
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”